Nyt telefonstik

Hej

Jeg har faft vandskade i min kælder og er derfor ved at rekonstruerer bl. a. hvor mit telefonstik udefra skal sidde og kom til at tænke på om man kan sætte et stik direkte på telefonlinien udefra og så sætte det i tdc homebox altså springe et telefonstik over. Hvis det er muligt kan man så selv monterer stikket (hvad hedder det?) eller kræver det speciel værktøj eller viden. Jeg ser frem til at hører nærmere.

Muldjord

1 Kommentar

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Jesper12 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Muldjord

Mange tak for dit indlæg på TDC Forum.

Jeg vil forsøge at svare dig så godt jeg kan. Dog er jeg lidt i tvivl om hvad du præcist spørger om. Vil du forbinde Homeboxen direkte til fordeler dåsen uden på huset? Hvis dette er tilfældet, så er svaret nej. Vi har forsyningspligt i DK. Det betyder at vi skal etablere et hovedstik, da vi er en leveringspligtig virksomhed.

Jeg har linket til IT- og Telestyrelsens hjemmeside, hvor disse ting er beskrevet.

http://borger.itst.dk/forbrug/internet/tilslutning-til-internettet/adsl

Dog vil jeg tilføje, hvis du beslutter dig for at bestille en tekniker til at installere et nyt hovedstik, så kan det jo lade sig gøre at snakke med vedkommende om en anden placering. Om det er muligt eller ej kan jeg naturligvis ikke garantere, men hvis du måtte have yderligere spørgsmål hører jeg gerne fra dig igen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)