Svar

Nyt Motorola VDSL modem og egen router?

Hejsa alle,

Har bredbånd gennem min arbejdsplads og havde indtil fornyligt en TDC VDSL Homebox. Denne var dog spærret totalt af, hvorfor jeg ikke kunne bruge min Netgear WNDR3700 Router ordentligt (portforwards, VPN mv.) som jeg tidligere havde kørende bag et Siemems Speedstream 4100 ADSL modem indtil jeg blev rykket over til et fremskudt VDSL-gadeskab. TDC krævede en godkendelse fra min IT-afdeling, hvis jeg skulle have et VDSL modem i stedet, men heldigvis arbejder jeg sådan et sted :-)

Men... jeg modtog Motorola VDSL modem'et (7340) i fredags og kan simpelthen ikke få det til at virke. Jeg havde fjernet Homebox'en i flere timer så DHCP leasen var frigivet hos TDC. Hverken min computer (direkte tilsluttet til modemet) eller min netgear router kan trække en IP-adresse fra TDC. Der er ingen issues når jeg koblede min WNDR3700 router (WAN-port) til en ethernet port på Homebox'en = IP-adresse. WNDR3700'eren kører ren DHCP. Internet lampen på Motorola modemet blinker grønt i noget tid, bliver rød og går ud. Jeg havde support i røret i weekenden der prøvede at hjælpe mig og guide mig igennem ift. tilslutning til router og egen laptop, men ingen ip-adresse (cmd -> ipconfig /release /renew en masse uden held). De fremsender et nyt VDSL-modem, hvis det skulle være et defekt modem.

Kan jeg have gjort noget forkert?

Er det ikke noget med, at modemet skal køre i Bridge Mode, men det må jeg vel formode det gør AB fabrik. Support sagde de blev konfigureret til TDCs krav hos producenten og de derfor virker uden noget pilleri. Kan man evt. tilgå modemets GUI ift. indstillinger?

Mvh. Martin T.

icon

Bedste svar af jk44 3 juli 2012, 05:30

Hejsa

Med Vdsl er det 2 forskillige opsætninger til homebox og modem.

Jeg kan derfor være bange for at der ikke er rettet op så den passer til et modem.

Du må deværre lige have fat i supporten igen oog bede dem tjekke at din opsætning passer til et MODEM.

mvh

Jan

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Med Vdsl er det 2 forskillige opsætninger til homebox og modem.

Jeg kan derfor være bange for at der ikke er rettet op så den passer til et modem.

Du må deværre lige have fat i supporten igen oog bede dem tjekke at din opsætning passer til et MODEM.

mvh

Jan

Tak for svar. Jeg kontakter support.

Det er måske derfor, at Homebox'en fortsat virker?

Satte den tilbage i stedet for modemet, da jeg gerne ville have lidt internetadgang Glad humørikon. Blokerer de 2 VDSL opsætninger for hinanden = hvis ens forbindelse er konfigureret til modem så virker homebox'en ikke?

Mvh. Martin

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Mener godt at homeboxen kan fungerer på en linie der er sat op til modem men ikke omvendt.

mvh

Jan

Hej igen,

Mange tak.

Har lige haft TDC Support i røret og nævnte, at en kvik TDC ansat i forumet havde skrevet, at opsætningen på linjen kunne være forkert. Ganske rigtigt, min linje havde en særlig Homebox VDSL parameter som skulle slettes før man kan bruge et modem. Dette har support gjort og så tester jeg i aften om det virker med Motorola modemet. Den fejl jeg havde oplevet med, at hverken router eller computer kunne trække en ip-adresse, var den typiske fejl, hvis parametren ikke var fjernet.

Mvh. Martin

Det virker nu efter Support har fjernet Homebox parametren fra deres side. Case closed :-)

Mvh. Martin

Hvordan bar du dig ad med at få et modem i stedet for homebox?

Jeg har forsøgt uden held.

Heldigt, at jeg modtager notifikationer på mine gamle tråde Glad humørikon

Gjorde intet særligt. Som sagt skrev jeg til TDC og nævnte, at jeg arbejdede i en IT-afdeling, hvor jeg også får betalt mit bredbånd (statsaftale) og, at jeg havde problemer med at tilgå VPN og andre services hos mit arbejde som ikke virkede med Homebox'en og spurgte om jeg kunne få et VDSL-modem (havde jo ADSL-modem før til min Netgear 3700 Router som var konfigureret til VPN og andet snalder til mit arbejde).

Det var der ingen issues i, men krævede en godkendelse fra min it-afdeling, så jeg fik den øverste it-chef til at bekræfte det på reply til min oprindelige mail til TDC Erhverv (erhverv@tdc.dk).

Og vupti... ½-1 uge senere var jeg up and running med VDSL-modem. Havde dog et issue, som viste sig at være TDC's fejl, da de havde glemt at fjerne en parameter som jeg har skrevet om længere oppe før modemet virkede. 

Måske har jeg bare været heldig.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P