Nyt modem

• 0 kommentarer
I forbindelse med opgraderingen til 20/2 Mb/s skal jeg have nyt modem.

Jeg har allerede købt ét, nemlig D-Link DSL-320B ADSL2+ Ethernet Modem med en TDC opsætning.

Dets MAC-ID er:  F0-7D-68-67-E0-A8.

Jeg har selv lokalnet med flere Gigabit-switch, trådløst adgangspunkt og Gigabit-router, alt tilsluttet jeres gamle speedstream modem (med 100 Mb/s).

Ovennævnte modem erstatter det gamle. Jeg har ikke brug for nogen ny, fancy kasse med "alt indbygget".

Så jeg kan vel bare blot skifte RJ11 og RJ45 kablet over fra det gamle til det ny modem d. 11/5, især hvis jeg ved, om det skal stilles på PPPoE LLC, PPPoE VC-Mux, PPPoA LLC eller PPPoA VC-Mux osv.??

Med den nuværende forbindelse er jeg i kontakt med jer, men kan ikke bruge det ny modem, da I vel har låst jer fast til den gamle MAC ID!

Eller hvordan??

4 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Er du sikker på at du efter opgraderingen, stadig er på ADSL, og ikke er rykket over på VDSL?

Da jeg blev opgraderet, blev jeg rykket over på VDSL.

Mvh

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Intet bliver låst til mac-id, det er et spørgsmål om opsætning. Det er rigtigt at vi i dag vælger at flytte 20/2 forbindelser over på vdsl hvis det er muligt. Skulle du stadig være på adsl vil jeg dog anbefale dig at beholde dit speedstream modem hvis det er et 4100. Det er et spørgsmål om hvortil evt fejlretning går. Men har du stadig adsl kan du godt sætte det til. Så er det blot et spørgsmål om korrekt opsætning.

mvh

Hejsa jk44!

Mange tak for oplysningerne. Jeg tror jeg lader det hele være uændret til efter opgraderingen!

Jeg har iøvrigt mistet forbindelsen med D-Link modemets set-up side. Efter et reset for at vende tilbage til fabriksindstillingerne og starte på en frisk, kom der i stedet for set-up siden en tekstskærm med anmodning om at indlæse en opgraderingsfil fra udbyderen. Det kunne jeg selvf. ikke, men hentede i stedet fra dlink.dk den nyeste firmware (DSL-320B FW 1.21EU) med tilhørende cfg-fil. Efter indlæsningen svarer modemet ikke på "fabriksadressen" (192.168.1.1) fra en bærbar (stillet på 192.168.1.5).

Iøvrigt har jeg heller ALDRIG kunnet få fat på set-up siden på det gamle, fungerende SpeedStream modem (model 5100), heller ikke fra den i manualen angivne default adresse.

Så nu er de to modems i hvert fald ens på dette punkt.

OENG

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Hvis du har et speedstream 5100 kan du ikke bruge det, det understøtter max 8mb.

5100 har slet ingen opsætningsside, det kører bridge mode mellem dsl og lan. Med den nye hastighed skal du enten have fat i et nyt modem. Desuden er det jo vigtigt for dig at vide om du kører adsl eller vdsl. Ellers er der intet andet at gøre en at prøve med den tilsendte homebox.

mvh

Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)