Svar

Nyt bredbånd 50/5 m-bit (problem med forbindelsen)

Hej.

Jeg fik opsat nyt internet herhjeme for godt en måned siden. Lige efter det blev sat op fandt vi et stort problem. Den router der var kommet med og var blevet sat op kunne ikke række mere end fem meter. Nå, men for at løse problemet fik vi købt og sat en wi-fi-extender op så signalet kunne nå den ønskede længde. Selvføgelig bliver download hastigheden halvveret med en extender hvilket er lidt trælst men whatever.

Men det virkelige problem som jeg gerne kunne bruge noget hjælp til at for det første at finde ud af hvad der er galt, og for det andet at løse er; forbindelsen ryger hele tiden, og nogen gange er hastigheden helt nede på 1,5 download. Jeg har ingen anelse hvorfor den gør det.

Hjælp?

På forhånd tak.

icon

Bedste svar af PeterA1 8 juni 2013, 10:08

Det er nu ikke nogen selvfølge at hastigheden går ned med en extender. Hvis bare extenderen er hurtig nok, så burde den ikke påvirke hastigheden i væsentlig grad. Hvis du har mulighed for at sætte et kabel mellem homeboxen og extenderen, og så slukke for senderen i homeboxen, så undgår du at de står og "taler i munden på hinanden". Det kan nemlig sagtens æde af hastigheden. Ellers kan man forsøge med at sætte dem på forskellige kanaler. Her må du kigge i maualen til extenderen og homeboxen kan du flytte kanalen på i opsætningsmenuen.

Når din forbindelse ryger er det sandsynligvis fordi den ikke kan klar 50/5. Med 50/5 skal du bo meget tæt på centralen. Her skal du fejlmelde, og så må en tekniker måle hvad en realistisk hastighed er. Selv om din hastighed på den måde bliver reduceret, så kan du sagtens ende med at have en højere hastighed end i dag. 1,5 er selvfølgelig fuldstændig uacceptabelt på en 50 forbindelse - men hvis den kan bære 35 stabilt - så er det jo et godt bytte.

Vh

peter

Se original

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Det er nu ikke nogen selvfølge at hastigheden går ned med en extender. Hvis bare extenderen er hurtig nok, så burde den ikke påvirke hastigheden i væsentlig grad. Hvis du har mulighed for at sætte et kabel mellem homeboxen og extenderen, og så slukke for senderen i homeboxen, så undgår du at de står og "taler i munden på hinanden". Det kan nemlig sagtens æde af hastigheden. Ellers kan man forsøge med at sætte dem på forskellige kanaler. Her må du kigge i maualen til extenderen og homeboxen kan du flytte kanalen på i opsætningsmenuen.

Når din forbindelse ryger er det sandsynligvis fordi den ikke kan klar 50/5. Med 50/5 skal du bo meget tæt på centralen. Her skal du fejlmelde, og så må en tekniker måle hvad en realistisk hastighed er. Selv om din hastighed på den måde bliver reduceret, så kan du sagtens ende med at have en højere hastighed end i dag. 1,5 er selvfølgelig fuldstændig uacceptabelt på en 50 forbindelse - men hvis den kan bære 35 stabilt - så er det jo et godt bytte.

Vh

peter

Hej Peter, tak for svaret.

Jeg vil fejlmelde dette og forhåbentligt få en tekniker til at se på det. Siden det generelle problem ikke ligger så meget i hastigheden, men at forbindelsen der ryger hele tiden, gætter jeg på at det er noget teknisk med TDC og vores placering, som du siger.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)