Nyhedsgrupper

Jeg kan se at flere danske nyhedsgrupper er forsvunder fra jeres server (news.tele.dk).

Er der en bestemt årsag til det - eller er det blot resultatet af en fejl, som der pt. forsøges rettet ?

/Henrik

20 Kommentarer

Jeg har samme problem, og grupperne bliver ikke hentet, når man prøver at opdatere nyhedsgruppelisten.

Hvis jeg kender TDC ret, er der langt imellem de medarbejdere der ved, hvad en nyhedsgruppe er.

Hej

Det er også nordiske og alt.grupper der er væk.

Både tomme og grupper med trafik  er væk ,tilsyneladende

uden nogen system i sletning ,så det må være en TDC-fejl.

Det gælder også dtext.news.tele.dk serveren .

hans tang

Hej..

Jeg har samme problem..ringede der ind og fik at vide at de have

stoppet med at have nyhedsgrupper..jeg håber satme at medarbejderen

ikke viste hvad han snakkede om for uden nyhedsgrupper har jeg skutte meget at bruge tdc til !

m.v.h Claus

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej alle

Jeg undersøger og vender tilbage.

Lige nu er jeg helt blank. Men mon ikke jeg finder ud af, hvem og hvad?

Hilsen

Var der nogen der fandt ud af noget?

I tele.internet gruppen fortalte News'bot'en  om 6073 nye grupper oprettet 16/11-2011.

De er bare ikke lige slået igennem......

Klaus

To identiske tråde:

Denne og News Server.

Hvis nogen ikke ved hvad der snakkes om, har jeg fået en god forklaring  her og i tre forskællige forklaringer.Blinkende humørikon

@Patrick, har du fundet ud af, hvad der foregår på din server, eller skal alle TDCs usenetbrugere flygte til Sunsite eller Google?

Fnis, talte lige med en hos bredbånd support - hun anede ikke engang, hvad news er........

Bad hende om at fejlmelde serveren.

Damn, da Sonny var news-BOFH, gik alting lettere

Klaus

Hej alle,

Nyhedsgruppe-serveren var nede at vende i weekenden og blev genstartet. Når der sker genstart af news.tele.dk, så glemmer den alt, og fyldes løbende op med informationen igen. Alle grupper skulle dukke op igen.

Venlig hilsen

Jakob

mcmark > Den må du længere ud på landet med Glad humørikon

Hvordan skal man så sende til en gruppe som ikke findes i gruppelisten på serveren længere?

Det var vist også først tirsdag eller onsdag "noget skete".

Desværre er det ikke helt sandt.

Sidste indlæg i dk.fritid.jernbaner er fra mandag klokken 14.17.

Herefter er der intet og gruppen er ikke engang på gruppelisten. Såframt gruppen havde været der, ville serveren svare at gruppen var der, men så kunne den være tom, indtil backloggen var afviklet.

Klaus

Og vi venter stadig ... Nu på fjerde dag.

Der er kommet en af grupperne igen - dk.fritid.jernbaner.model.

Talte med kundeservice igen i dag, først fik jeg en der intet anede om, hvad news er, men til gengæld ville hun gå videre med det. Det resulterede i at jeg fik en opringning fra en der vidste en smule mere og som fortalte at der arbejdes på sagen.

Klaus

Fra 13:36 til 21:00 er kommet ca. 5000 flere grupper på newsserveren, heriblandt flere danske, så der er vel håb nu, men det går langsomt med at hente.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Dette er seneste jeg kan finde om det:

Natten til mandag opdager vi, at der er problemer med en del af news.tele.dk. Herefter iværksættes en genstart af serveren. En sådan genstart betyder, at serveren "glemmer" alt og kun langsomt bliver fyldt med nyheder igen - der er derfor ingen driftsinformation om dette, da det er en gradvis, automatiseret proces.

Status lige nu er, at hardwaren (serveren) kører uden problemer, men der er udfordringer med at få hentet grupperne korrekt ind. Jeg har lige talt med den serveransvarlige, og han melder, at de nærmer sig en løsning, men uden at sætte en tidshorisont på.

Det bliver stadig ikke til en driftsinformation, da det fra højere sted er blevet vurderet til ikke at være nødvendigt i netop dette tilfælde.

Om dette er hensigtsmæssigt eller ej, er jeg sikker på nok skal blive diskuteret efterfølgende i denne tråd, og emnet ruller også internt i TDC. Vi er pt. i gang med at evaluere forløbet for at se, hvad vi kunne have gjort bedre, så vi kan være hurtigere ude med information og status, hvis uheldet skulle være ude en anden gang.

Som I kan se, er det en fortløbende proces og vi arbejder på at vi kan være lidt mere informative fremover.

Hilsen

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Og lige en sidste opdatering:

news.tele.dk blev endeligt klarmeldt klokken 13.00 i dag, mandag, efter en hel weekends genopbygning af grupperne.

God skrivelyst!

Hilsen Ulf

Hej

Jeg har et spørgsmål her: /t5/Mit-TDC/Nyhedsgrupper-slette-gamle-poster/td-p/84909 også omkring nyhedsgrupper, men det her omhandler sletning af gamle poster !! Er der nogen der kan hjælpe, det er nemlig lidt specielt det her spørgsmål !

Mvh

Als

Als skrev:
Hej

Jeg har et spørgsmål her: /t5/Mit-TDC/Nyhedsgrupper-slette-gamle-poster/td-p/84909 også omkring nyhedsgrupper, men det her omhandler sletning af gamle poster !! Er der nogen der kan hjælpe, det er nemlig lidt specielt det her spørgsmål !

Klaus / moppe har jo givet dig et ret godt svar i den tråd.

Det er ikke kun i "groups.google.com" at svarene bliver gemt... der er flere andre, blandt andet "ezz.dk"

Fremover kan det hjælpe lidt at bruge "x-no-archive: yes", men der er ingen garanti for at det respekteres, og det du skriver kommer jo stadig med i det citerede når der svares på dit indlæg.
http://www.livinginternet.com/u/ua_prev.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/X-No-Archive

Og det er ikke ret smart at bruge WLM (Windows Live Mail), da det mangler nogle af de mest elementære funktioner til usenet / nyhedsgrupper.

Nu er det så ikke Windows Live Mail, jeg skrev indlæget i i sin tid, men i Outlook Express og det understøtter jo ikke Windows 7.  

Uanset hvad, så kan du bare glemme at slette hvad du har skrevet. Det er for sent, det er spredt ud over servere i hele verden og langt de fleste servere supporterer ikke fjernelse af indlæg.

Klaus

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P