Nye samtalepriser for fastnettelefoni

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Martin12_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Kære bruger af TDC Forum

Der er lige nu en dialog i forskellige medier om den prisændring, vi i TDC har lavet på vores fastnet-abonnement. Grunden til ændringen skyldes, at vi ønsker at give kunderne mulighed for at tale ubegrænset til andre fastnettelefoner til en fast pris på kun 1 kr. uanset samtalens længde. Vi ønsker nemlig, at fastnetten bliver brugt mere – og forsøger derfor at gøre det til en endnu mere attraktiv løsning.

Prisændringen betyder, at opkaldsafgiften til fastnet stiger fra 0,225/0,29 kr. til 1 kr. Til gengæld fjerner vi minuttaksten på samtaler til andre danske fastnettelefoner. Det vil altså sige, at man nu som fastnet-kunde hos TDC derved kan ringe ubegrænset til andre fastnettelefoner for kun 1 kr. uanset samtalens længde.

Der er derfor tale om en prisstigning på opkaldsafgiften – til gengæld bliver det mere attraktivt at bruge fastnetten, da samtalen jo faktisk kun koster den ene krone [i]

Derudover så sænker vi også minutprisen til mobiltelefoner. Det betyder, at hvor mobilprisen før svingede mellem 0,85 kr. til 1,30 kr. (afhængigt af telefonselskabet, der ringes til), er den nu fast sænket til 0,79 kr. pr. minut uanset hvilket selskab, der ringes til.

Du kan læse mere om dette på http://privat.tdc.dk/element.php?id=16905&dogtag=p_shop_tel.

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du som altid velkommen til at kommentere dette indlæg her på TDC Forum.

Venlig hilsen

Martin alias strellev

TDC Forum Moderator

20 Kommentarer

bliver  jeg  berørt af  de  nye  priser  på  fastnet telefon.--

idag  har  jeg  tdc  fri  fastnet , en  fast  pris.

med  hilsen  -KAI.

Er IP telefoni omfattet af de samme prisstigninger/ændringer?

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Joergen-2650 har modtaget fra andre medlemmer.

Som jeg ser det  i ovenstående linl (nye priser) så gælder det også bredbåndstelefoni

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Joergen-2650 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej TDC 

I omtaler i spørgsmål og svar til den nye prisstigning: Et brev som alle berørte kunder vil modtage,

hvornår blev det udsendt? for jeg har da ikke modtaget skriftlig meddelelse!

Jeg har kun hørt om denne prisstigning via diverse omtaler i befolkningen.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MacGyver har modtaget fra andre medlemmer.

Hej.

@ Jørgen-2650: Jeg støtter dig fuldt ud vedr. ikke at have modtaget brev om prisændringen, da jeg heller ikke har modtaget noget om dette - og heller ikke mine svigerforældre, som jo ikke just er så unge længere, at de bruger mobil-tlf.

@ TDC: Undskyld, hvis forkert formuleret, men jeg tror, at mange fastnetkunder vil føle sig tvunget til enten at betale de høje takster, eller bruge mobil - hvilket nok vil være svært at lære de ældre generationer, (og deriblandt/desuden mange faste kunder, som har været kunder hos Jer hele deres liv).

Jeg tror ikke, at alle kunder har tid til at tale i telefon (fastnet) 24/7 - med medhør, hvilket sikkert føles, at der menes med denne prisstigning. Trist humørikon

Jeg har TDC Fastnet Max og fra den 1/10 har jeg betalt 1 kr. i opkaldsafgift til trods for at der på TDC´s hjemmeside står 0,35 øre. Jeg har talt med regningsservice og de siger at de først kan se den endelige takst når næste regning kommer, men jeg kan se de tager 1 kr i opkaldsafgift hvorfor så ikke rette prisen med det samme. Tænk på alle dem som IKKE tjekker deres regning i selvbetjening og bare betaler!!!

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints kimbr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej KAI,

Blot en bemærkning i samtalen. Jeg har netop selv TDC fri fastnet som du og dermed betales et tillægsabonnement på 79 kr/md for TDC Home Duo- og Trio og dermed er dine opkald til fastnet til 0,- kr.

Martin henviste i sit indlæg til en link på TDC priser og dér kan du også få det på skrift.

Håber det besvarer dit spørgsmål

Hilsen,

Kim

Kan godt lide at I henviser til www.tdc.dk/nypris som IKKE eksisterer.. top professionelt.

Udover det kunne jeg godt tænke mig at vide om de EXTRA 300 man betaler om måneden er overflødige?

Som jeg fortolker det så koster ALLE opkald 1 krone uanset længde, og uanset om man betaler for f.eks. tdc fastnet max som min mor gør.

Jeg gik også hendes regning igennem og så at hun betalte 3x overpris for opkald (1 krone istedet for 35 øre) og undersøgte sagen nærmere.

Kan nu se at det er "løst" i en anden forum tråd - dvs de er klar over problemet og forhåbningsvis tilbage fører de penge I har trukket for meget.

Det håber vi så at vi husker om nogle måneder så vi kan checke efter.

Iøvrigt står det jo stadig på jeres hjemmeside at det koster 35 øre pr opkald med tdc fastnet max.. ved den venstre hånd hvad den højre laver i det firma? En idé var måske at opdatere jeres produktlister så de passede med den virkelige verden - så var man fri for at oprette forum logins osv. og lege detektiv bare for at finde ud af at hvad det koster at bruge sin egen telefon.

Nåja, så kan jeg iøvrigt ikke hjælpe hende yderligere vha. telefonsupport, da TDC blokerer opkald fra Skype som jeg for eksempel benytter mig af da jeg bor i Sverige.

Ja nu har jeg så leget lidt mere detektiv, og hvad jeg kan komme frem til koster det 1kr pr opkald til alle danske numre, og udover det 79 øre i minuttet til mobil telefoner.

så kan man købe et extra abonnement på 299 (fastnet max) så det koster 35 øre på ALLE opkald, og 0 kroner i minuttet til både fastnet/mobil.

Vil det tilbud stå ved magt så?

Og er det der 1 krone per opkald kun vedrørende standard fastnet abonnementer som ikke har fastnet max som tillægsydelse?

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints kimbr har modtaget fra andre medlemmer.

TDC har oplyst mig, at der ikke betales opkaldsafgift, når jeg man har fastnetabonnement (som jeg tidligere har skrevet oplæg om). Nu hvor snakken om afgift eller ej går igen, har jeg gransket min seneste regningsopgørelse og her fremgår kun udgifter ved mobiltelefoni. Da jeg har foretaget flere fastnetopkald i perioden, burde der vel figurere x-antal 1 krones opkaldsafgifter, hvilke der ikke gør. Medmindre beløbet er "skjult"under andre poster, idet jeg har HomeTrio og opgørelsen er noget lang (2 sider):(.

Jeg tilslutter mig dog de seneste oplæg om de selvmodsigende udmeldinger og ikke-opdaterede hjemmesider hos TDC og efterlyser ligeledes klar besked fra dem.

Vh. Kim

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MacGyver har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa.

Jeg har selv TDC Fri Fastnet/HomeTrio osv. Her får vi desværre opfattelsen af, at det tyder på, at TDC ikke selv kan finde rundt i, hvad der skal betales/hvem der skal betale hvad, da jeg er gået fra ikke at betale noget for mine opkald til derimod at skulle betale 1 kr. pr. opkald (startede sidste mnd med at skulle betale dette - 1 kr) - og det til trods for, at jeg betaler for Fri Fastnet.

Jeg er normalt ikke den type, det brokker mig, men når det efterhånden er kommet herud, hvor der hverken er hoved eller hale i, hvad ændringerne i priserne vil føre til for brugerne, og når brugerne desuden får oplyst forskellige ting om dette, synes jeg, at det efterhånden er på tide, at TDC får lidt mere styr på deres kunders abonnementer, for kunderne skal da ikke hænges for, hvis TDC selv laver 'brølere' med deres regnskaber osv.

Håber ikke, at dette er lagt forkert ud - håber at det kan forståes vel. Er desuden ked af, at skulle skrive et sådant indlæg, men det har jo været således et godt stykke tid nu.

Jeg ser frem til, at TDC kan komme med en pæn forklaring/uddybning til deres kunder, da jeg tror mange efterhånden er ret meget i tvivl.

Mvh

MacGyver

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Alle

Tak for jeres indlæg, her på forum.

Jeg har samlet dem sammen og sendt videre, så vi kan finde ud af, hvordan tingene er rigtigt. Der har været problemer med nogle ting, men slet ikke i det omfang I beskriver. Så nu får vi undersøgt også vender vi tilbage. Martin har ændret linket, som een meget godt ser ikke virker (det er vi kede af). Så nu kan I i det mindste se hvordan det bør være.

I skal forvente at jeg vender tilbage til jer i løbet af næste uge. Midten af næste uge.

God weekend til jer alle  Glad humørikon

Hilsen

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Martin12_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej ParadokS

Det er godt bemærket mht. linket. Det er selvfølgelig en fejl.

Jeg har nu ændret det, så det igen henviser til telefonipriserne.

Venlig hilsen

Martin

TDC Forum Moderator

Nu er der bare det, at man aldrig kan vide, om numret er et fastnettelefon eller en mobil.

Man kan jo idag få sit gamle fastnetnummer overført til sin mobiltelefon; hvormed tydligheden udviskes, så man aldig helt ved hvad det er man ringer til. Det betyder så, at man kan score en mobiltakst for et opkald, som man troede var et fastnetnummer.

Reelt er det jo ikke dyrere at skabe forbindelse til en mobil, end det er til et fastnetnummer. Men det er o ret indtægtsgivende!

(Jeg har selv arbejdet med telefoner i over 10 år)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Nej, man kan IKKE få overført sit fastnetnr. til en mobil, bla. for at det skal være muligt at vide hvilken type opkald (fastnet/mobil) man foretager.

Jeg ved godt at nogle firmaer reklamerer med at man kan få fastnetnr.  på mobilen, men det er en vidrestilling der laves så men tror, at der er ringet direkte til mobilen.

Mvh

Kim

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Sonofon (nu Telenor) har som det eneste selskab tilbudt at kunder kunne overføre deres gamle fastnetnummer til mobil, - og nogen helt reel og fuldstændig "overførsel" kan man ikke ligefrem påstå at der er tale om.

Kunder der har valgt denne (dårlige) løsning kan eksempelvis ikke længere modtage SMS'er på deres mobil.

http://www.erhvervsbladet.dk/it-erhverv/fastnetnumre-kan-nu-overfoeres-til-mobilen

http://fpn.dk/digitalt/mobil/article1302171.ece

Mvh FN ;-)

Har heller ikke modtaget brev om ændring af takster eller betalingsdato.

Det ville da være en bedre ide at sænke/slette jeres fastnetgebyr. Den er alt for høj.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)