Nye priser på Hometrio. Stor nyhed. Undskyld på forhånd.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa. Håber I alle har en god sommer!

Grunden til at jeg skriver her må være, at jeg netop først nu læser "nyheden" omkring besparelserne og de nye "innovative" tiltag til glæde og gavn for kunderne.

Prisen er netop blevet sat op - 50,00 kroner - på samtlige Hometrio-pakker, mens bokslejen på 66,50 er blevet fjernet. En besparelse på 16,50 kroner. Samtidigt er Plus-abonnementet blevet sat ti kroner til vejrs. Dvs. for de fleste Triokunders vedkommende; - en vældig besparelse på 6,50 kroner. - Og jo, det er ikke fordi jeg kan se hvad dette tiltag er til for. - Det er selvfølgeligt til for at forøge gennemsigtigheden på den endelige abonnementspris per måned, som Telebranchen er gået ind for at forbedre i fællesskab. Det er også for at fjerne de heftige maksimalpunkter på kurverne for indbetalingsprisen i januar og juli, når bokslejen skal betales. - Det er for at spare kunderne for regningelæsningen, nu hvor de nu mere gennemsigtige regninger også er indført. Jeg kan se det, men det er stadigt gjort i et businessmæssigt perspektiv. TDC har vokset sig større og større gennem årene, og lur mig, om ikke der er mange lag af afdelingsledere og andre protokoller og bureaukratiske møder af større og mindre grad, som alting skal igennem først før offentliggørelse. Jeg tør end ikke forestille mig hvad disse ting koster i større firmaer med bestyrelse, aktionærer og andre ting. Sådan ser langt de fleste større firmaer desværre ud på et globalt "plan", hvis det da kan beskrive vor runde og alsidige jord.

Måske jeg burde komme til sagen i stedet. Jeg vil benytte mig af min forhenstillede ret a lá ytringsfrihed til at  lade ordet strømme frit omkring dette lidt svære emne:

Landet ligger nemlig sådan, at jeg er indigneret. Jeg er dansker, og jeg er både indigneret, forarget  og plausistisk også en smule fortørnet.

Det er da noget værre svineri at skjule priserne på den måde. Men selvføleligt er 6,50 krone mindre tjent per tdc-kunde også meget, når man har 1,80 millioner kunder at finansiere.

Jeg - og mange andre TDC-kunder (det håber jeg, det gør ikke noget at være lidt kritisk og sætte krav en gang imellem) - synes faktisk at det er noget værre svineri at tage 79 kroner for en service (plusabonnement, red.), som reelt ikke konkurrerer vildt med en simpel VHS-optager.

Enddesvidere er det også noget svineri at tage noget for ekstra bokse (multiroom), når en DVB-T modtager (eller DVB-C hos BoxerTV) kunne have gjort det samme uden leje end andet fra Medielicens-skatsafgiftsmomsen's rentetold.

Hvad jeg imidlertid ikke synes er noget svineri, det er, at tage 399 for boksleje per halvår. Det synes jeg ofte at det er, når man tænker på, at man betaler for en udemærket VHS-optager flere gange om året, dog bare i form at den samme (efterhånden gamle), sorte kasse med huller foroven, så støvet rigtigt kan komme ned i det øvrige maksineri, en roterende harddisk, usb [som ikke virker, nævnt i en parantes i en bemærkning i en bisætning på en notits til en mindre vigtig pressemeddelse til Balle Amtsavis]. Andet og mere går de 66,50 kroner per måned ikke til. Hvis det da bare var en dødstille SSD-harddisk, men det er det jo faktisk ikke. Grunden til min klage er, at man sagten kunne integrere både boksleje og plusabonnement i samme pris, nemlig højst 70 per måned for begge ting tilsammen.

Som det er gjort nu er jo at lægge ((399,00/12)-16,50) ind i månedsprisen, som jeg virkeligt kan blive gal i skralden over, for man får stadigt kun 16,50 kroner mere for den TDC-TV-boks end før - kun 6,50 i såfald man er indehaver af VHS-abonnementet (plusabonnement, red.), og det er jo en vældig besparelse!! (set fra et TDC-businessmæssigt synspunkt kan jeg dog godt se, at 6,50 krone gange lad os sige 500'000 Hometriokunder selvfølgeligt er mange penge.), - men til stadighed at tage penge for boksen, uden at inkludere VHS'en i TV-boksen som standard, men derimod sætte prisen hele ti kroner op, for at kunne optage et program forekommer for mig efterhånden skandaløst.

Jeg er tæt på opgivelsens rand, for jeg har ikke flere innovative idéer til af handlingsforslag til mig selv; 'Hvad kan jeg dog gøre, for at det trænger ind i det kæmpe monstrom af et firma med mellemledere af atter mellemledere til at stoppe processen - og innovativiteten i slagets gang. Jeg kan simpelthen ikke trænge igennem.

- Hvilket er den store grund til at jeg vælger at putte dette på TDC Forum og sende "nyheden" til Danmarks største IT-portal (version2.dk) og VTU, hvor jeg håber-håber, at jeg kan trænge igennem trods sommerferien.

P.S: Den er allerede trængt igennem hos Canal Digital.

God Sommer!

mvh Henrik S Nielsen

Ingen kommentarer

Ingen kommentarer

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$