Ny TDC TV Homebox og trådløst Netgear kort - fungerer ikke ?

Fik installeret en TDC TV homebox forleden, og også en ny router med hurtigere forbindelse - 

internetforbindelsen virker fint på de bærbare PCere, mens de stationere computere med Netgear netværkskort ikke kan koble på nettet ? TDC siger bare, at problemer med opsætning af computerne efter deres installationer, ikke er deres problem, sålænge internetforbindelsen kører ok.

Nogen derude som har haft samme problem - er der noget, man skal ændre i opsætningen på de stationære computere, nye konti, porte eller...?? Er helt lost og har brugt 2 arbejdsdage på at forsøge at løse problemet, uden held...

Mvh Pernille

7 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

For at have en mulighed for at hjælpe, skal kjeg lige have lidt flere detailjer, på de computere som ikke virker. og opsetning af router.

• hvilket styresystem dine computere køre.
  • Hvad er det precise produkt navn på dine netkort(ex. Atheros AR5B97 Wireless Network Adapter)
  • Kvilken interface type køre din trådløse net på(ex. 802.11b/g, 802.11n, 802.11b/g/n)(hvis det er trådløst net du ikke kan få til at virke) 
Hej - computerne bruger Windows XP og netværkskortene hedder Netgear WG111v2 wireless USB adapter. Ved ikke hvilken interface typ mit trådløse net kører på - hvordan ser jeg det ? 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

1. Du åbner din internet browser.
  2. i Adresselinjen(der hvor du skriver den internet adresse du vil indpå, ex forum.tdc.dk), skriver du 192.168.1.1
  3. du kommer nu ind på en logind side(til din gateway, TDC Homebox) her skriver du 'admin' som bruger navn og lader password stå tomt klikker 'logind'.
  4.  ude i munuen skal du nu klikke på 'trådløst' >> 'SSID1'
  5.  på den sider der kommer frem kikker du under 'Trådløs indstilling' der står formentligt nu 'blandet'(det betyder, 802.11b/g/n)
Jeg tror faktisk det er problemet, da det er en meget gammel trådløs netværks adabtor, kan den godt have svært ved at tage den blanndet, så du skal lige prøve at sette den til 802.11b/g. og prøv så at logge på.

andre ting kan være krypterings formen, igen pga gammel netværks adabtor og jeg kan se den ikke kan køre wpa/wap2, der er en vejledning til hvor dan du gør.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23677

jeg vil dog hellere anbefale at du købere nye netværks adabtore, eller bruger et netværks kabel, da det vil betydligt foringe sikkerheden på dit netværk at endre krypterings formen til WEP.

Hej - ja du har ret - under trådløs indstilling står der b/g/n - og hvis jeg kigger under generelt i menuen står der 802.11b+g+n

Prøver lige at ændre denne indstilling på de stationære imorgen, men du har nok ret, at jeg skal have nogle nye netværkskort. Er der evnt nogle du kan anbefale ? Tak for hjælpen foreløbig og god aften 

Omdømme 3

Hej, Igen.

Ja, jeg vil anbefale den her.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=234805 

det er ikke den billigeste du kan få, men bestemt heller ikke den dyereste.

pluser:

• den undestøtter alle de mest gænse krypteringer og interface typer.
  • det er et inbygningskort, så det har ikke den kendte fejl fra USB adabtore, der kan blive varme og holde med at virke.
  • 3 antænner en til hvær interface type(802.11b, 8002.11g og 802.11n)
  • Virker til windows XP.
minuser:

•  det er et indbygningskort, så det er ikke et alle bare kan sette i, men du kender sikkert en der kan.
  •  den fylder med 3 antenner bagpå(en til 802.11b, 8002.11g og en til 802.11n)
Håber du kan bruge det til noget.

Hej igen - er der en anden måde, man kan på min gateway på de stationære computere, når man ikke kan logge på internettet ? Har prøvet at skrive 192.168.1.1. i computerens browswe, men da jeg ikke kan logge på nettet, kan jeg heller ikke komme hen til login siden, desværre...

How, fandt ud af det, og skrev b/g, og er logget på nu :-) 1000 tak for hjælpen,

mvh 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P