Svar

Ny TDC TV Box igen for 4.gang :( nu må tdc være trætte af mig.

• 0 kommentarer
Hej derude.

Vil bare gerne dele min triste uheldighed med TDC´s nye fine TDC home trio box.

Nu det så 4.gang den box skal skiftet hos mig, den

1.boks havde en børne sygdom ved at den opførte sig som om styresystemet ikke var installeret korrekt.

2.boks virkede i en kortere periode hvor den så begyndte at lave underlige forstyrrelser på alle tv kanaler og lignede bitrate fejl og pixeleringen blev slemmere og slemmere. Så fandt TDC ud af at det var boksen der var problemet efter ca. 3-4 tekniker havde været sat på sagen.

Så fik jeg den -

3. boks den virkede i første hug, og den har kørt i 1måned uden problemer, lige indtil i søndags d.26-12-2010, da genstartede den af sig selv, og blev hængende ved at den kun lyser gult i power knappen, den kommer ingen veje, heller ikke selvom man laver de 2 typer reset på power knappen og reset hullet bag på reseiveren, har os haft den stående for at køle lidt af, men det hjælper ligeledes ingenting. Så nu må TDC snart være rigtig træt af mig, og jeg er efterhånden håbløs over for det fine home trio produkt de nu en gang levere, det skal lige siges! at TDC´s TV side har været formidabelt fint, men lige netop kvaliteten af denne type boks som garanteret er en KISS boks, den føles som om den kun har kostet 50kr. at fremstille. Jeg er ikke utilfreds, nærmere meget ked over at jeg skal udskifte min boks så tit, overvejer virkelig at bede TDC om at komme og hente maskinen og nedgradere mig til home duo istedet, det her er for dårligt [i]

Mvh Stig Frederiksen.

icon

Bedste svar af HeinrichP 30 december 2010, 00:01

Uh. Jeg kunne også godt tænke mig at få udskiftet min printplade. Vores hastighed falder markant over længere tid med internetforbrug, og så genstarter routeren automatisk??? Har også selv 20/1 kampagnetilbud i april/maj 2010.

Ellers held og lykke. Hvis du får flere problemer, så bare send en mail til mig over forum eller skriv en ny tråd. Desuden marker et af svarene som løsning, eftersom jeg ikke regner med, at der er mere hjælp at hente her nu da du allerede har bestilt ny.

Alternativt kunne det godt tænkes at lyde som en form for overspænding. Enten i dit hus eller i boksen selv. Det er nok en fabriksfejl, og man smider ikke bare sådan 20000 forkert lavede bokse væk.

Desuden skulle det jo nok være et helt vildt grimt xDSL-modem fra TDC, ikke vDSL, for det virker ikke.

Se original

14 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg føler med dig i denne udskifning. Dog har jeg aldrig hørt om en gul lampe. Det kan selvfølgelig være, at jeg forveksler den med grøn ... Blinkende humørikon

Jeg er enig med dig I, at den virker billig. Yousee-kunder får kvalitet i form a Samsung-boks med kvalitets-fjernbetjening og navigering og menuopbygning og intuitivitet osv. Den fik de eftertragtede seks ud af seks stjerner i So Ein Ding!!

Dog skal du ikke være ked af det over boks-udskiftningen. På nær hvis du ødelægger den, den står i direkte sollys eller i nærheden af en kold dør eller ventilation/airconitioning eller at omgivelserne på nogen måde kan affektere din boks, så skal TDC ikke blive trætte af dig. De er trods alt et professionelt firma.

GIV OS KVALITET, TDC!

Tror du måske, at jeg kan lokke dig til at genstarte boksen og nulstille den en sidste gang?? Du ved godt, at du skal tænde og slukke boksen kontinuerligt med cirka et halvt minuts mellemrum cirka fire gange?

Jeg har foretaget det type reset på boksen som en tekniker viste mig, at man skal tænde og slukke for boksen 4 gange, hvor efter den starter op i at den loader system firmwaren og geninstallere sig selv, der er så os den anden type, hvorpå man holde nålen ind i reset hullet og den derved gøre det samme som overstående, men her sletter den så os alt på harddisken af optagelser, ingen af disse ting virker. Har gjort det op til 10gange, med forskellige tidsrum.

Det med sol lys og kulde, kan jeg ikke hamle op med, da boksen står i et kælder rum hvor luft fugtigheden er god og stabil, og solen ikke har adgang.

Jeg håber bare TDC vil skrue op for kvaliteten, især når det bliver d. 5. boks jeg skal have ind i huset.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Reset-tasten bagpå virker så vidt jeg ved ikke. Har aldrig fået den til at virke.

Når du så når fjerde forsøg, skal der komme nogle anderledes tandhjul frem (du er ikke i tvivl, når du ser dem) som er de samme, som første gang, du installerer boksen

Ja, og det har jeg gjort mange gange på de tidligere bokse, så ved udemærke godt hvad du snakker om der, men det optræder desværre ikke på denne boks, den forbliver gul i power knappen, og timeren viser bare -- : -- og intet sker, den kan stå sådan i 10minutter uden der sker noget, så noget med system firmwaren må der være galt igen. Må bare kontakte ham tdc teknikeren jeg har direkte nummer til, imorgen eller i næste uge hvor det ikke længere er ferie tid. Trist humørikon

Omdømme 2

Det lyder godt (eller ...) men det lyder mærkeligt i alle tilfælde og, jo, det er nok noget firmware. Sørg for, at din router er rigtigt opsat, måske er der et problem her eller noget med dine kabler i væggene. Der findes specialudstyr (som IT-teknikerne hos TDC burde have) som kan måle igennem kabler med svag jævnstrøm fra den ene ende til den anden uden at gøre skade. Så kan de også se, om kablerne er samlet rigtigt i stikdåserne ved denne metode.

Det har nogle specielle kabel teknikere allerede udført for 1måned siden, og fandt intet i vores kabler eller støj, har os fået udskiftet VDSL modemet 2 gange, samt de har været ude på den nærmeste central og skiftet en printplade som skulle kunne håndtere op til flere pladser på samme kabel, sådan så der ikke vil være nedgang i hastigheden til huset, jeg har 20/1mbit så det burde ikke være der fejlen ligger, desuden bor jeg ca. 400-500meter fra centralen. Så Trist humørikon

Skal lige hurtig skynde mig at nævne at jeg os har et af markedet bedste typer netværks kabel et CL7 som kan håndtere op til 10gbit

Omdømme 2

Uh. Jeg kunne også godt tænke mig at få udskiftet min printplade. Vores hastighed falder markant over længere tid med internetforbrug, og så genstarter routeren automatisk??? Har også selv 20/1 kampagnetilbud i april/maj 2010.

Ellers held og lykke. Hvis du får flere problemer, så bare send en mail til mig over forum eller skriv en ny tråd. Desuden marker et af svarene som løsning, eftersom jeg ikke regner med, at der er mere hjælp at hente her nu da du allerede har bestilt ny.

Alternativt kunne det godt tænkes at lyde som en form for overspænding. Enten i dit hus eller i boksen selv. Det er nok en fabriksfejl, og man smider ikke bare sådan 20000 forkert lavede bokse væk.

Desuden skulle det jo nok være et helt vildt grimt xDSL-modem fra TDC, ikke vDSL, for det virker ikke.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

nu blander jeg m,ig lige lidt, undskyld for det.

men mener du ikke CAT.6 kabler. CL7 har som mere noget at gøre med ram, til kabler som netværks kabler bruger man betejlsen CAT, de mest brukte er CAT.5 og CAT.6.

Skærmen på dine kabler kan godt have noget at gøre med det, hvis forbindelsen bliver ustabil, som ex ved støj, falder TV signalet fra hianden. men jeg tror det er din box den er galt med.

Tak for du gad at besvare mit indlæg, jeg skal nok huske at maile dig, hvis jeg finder andet sjovt. Hehe jo det VDSL model har i hvertfald ikke vundet designer konkurrencen, der var deres tidligere ny ADSL model til home trio/duo kønnere, det model som ligner en transistor radio Meget glad humørikon

Hej det kabel jeg har er dette, Citeret direkte fra varen "

Du kan f.eks bruge dette netværkskabel til at forbinde en PC med en hub, switch, modem eller en router.

Cat 7 standarden kan håndtere en båndbredde på op til 600 MHz og hastigheder på op til 10 Gbit/s.

Farve : Orange.

Version: S-STP Cat 7 Straight.

Båndbredde: 600 MHz.

Hastighed: 10 Gbit/s.

S-STP: Dobbeltskærmet kabel (fletskærm), parvis skærmet kabel (Folie). Beskytter mod både højkvente forstyrrelser. "

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

det skulle være fint, jeg vil dog lige sige at den dubbel skærm ikke virker imod gamle microbølge ovneTrist humørikon havde flytted mine cat.6 kabler med samme skærm og så hvær gang jeg skulle bruge microbølgeovnen genstarted min router.

jeg vil også anbefale at næstegang du skal købe kabler skal du købe "tvistet" istedet for stright da kablerne så også vil have en skærmende virkning.

nå ja så var det hværken CAT.6 eller CL7, men CAT.7.

held og lykke og håber du enter for en box der virker eller finder udaf hvad der er skyld i at dine boxe holder med at virke så hurtigt.

Omdømme 2

Du må jeg vist lige være forvirret. Jeg har en gammel it-morfar og kabler virker slet ikke eller dårligt, hvis de ikke er tvistede. De er simpelthen ikke i stand til at transportere data, hvis ledningerne ikke er twistede (snoede) inden i isoleringen???

Omdømme 3

Hej, Ja det ved jeg godt.

men du ved at man kan få kabler som hedder tvisted og nogle der hedder straid, det har ikke som meget med om kablerne er snoet, men mere om hvordan de er snoet.

lige en bemærkning, så længe du ikke køre med høj hastighed og det er over korte afstande mindre end 2 meter virker det faktisk fint med kabler hvor ledningen ligger lige, det er godt nok ikke noget jeg kan anbefale, og når du er gammel it morfar så kan du vel også huske de gamle flade sorte net kabler, di var gode som croset kablerHumørikon med tunge og rigtig nemme at samle.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)