Ny TDC Play og Linux

Denne tråd er flyttet til TDC Play-området fra TV-området. 02-02-2014 MS-ERIK

Tidligere kunne jeg se web-tv på min Linux-computer med Firefox. Nu med TDC Play jeg skal have Windows / Internet Explorer eller en Mac. Kan jeg få det gamle web-tv tilbage?

37 Kommentarer

Du har ret! Checkede det lige og væk er Web TV Trist humørikon

Jeg havde ellers lige accepteret at bruge den gamle Web TV på min Linux laptop i stedet for den nye Play, men nu har de fjernet den, så nu har jeg reelt et forringet produkt!

Det er en ommer TDC - få det ordnet så alle kan bruge produktet! Hvis Netflix kan finde ud af at bruge HTML5 og WebM protokollen (med DRM!), som virker uanset OS, så må i også kunne - det er slemt nok man skal betale Microsoft skat på sin PC når man køber den, men at man også skal afskæres fra at bruge online services der kører i en browser, fordi man ikke kan installere et proprietært plugin der kun fungerer under Windows...

/Thomas

ja det var godt nok kedeligt. TDC Play er blevet et noget ringere produkt efter den nye version er sat i drift. Har man overhovedet ikke tænkt på Linux brugere ?

Det er altså for ringe TDC !!

For at sige det som det er:

TDC er nogle fucking r;vhuller.

Dette ender med det sidste s;m i den kiste som er TDC HomeTrio.

Magen til elendig service skal man lede l;nge efter. 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Rosco

Vi er godt opmærksom på, at det nye TDC Play ikke virker på computere med Linux.

For at give den bedste kvalitet, har vi valgt en ny player - afspiller - som så viser sig ikke at fungere på Linux computere.

Svaret er, at du ikke kan få dit gamle web-tv tilbage, men vi arbejder selvfølgelig på at finde en løsning til Linux brugere, så I også kan se TDC Web TV.

Jeg skriver i denne tråd, når vi har en løsning

Hilsen

Tak, Patrick. Glad humørikon

Om I har brug for nogen Linux testere ved I hvor I kan finde dem.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen

Det skal jeg skrive mig bag øret.

God påske

Hilsen

Når I introducerer et nyt produkt, så skal det testes ordentligt. Det er gansek enkelt ikke godt nok at det ikke bliver testet på en Linux platform, og hvis I nu vidste det alligevel, så skulle I sørge for at have en nødløsning i baghånden. Det kan DR finde ud af, så kan TDC vel også - ellers skulle I måske ringe til DR???

Indtil TDC implementerer et HTML5 interface, eller finder en anden løsning, kan I bruge Moonlight, som er en open source implementering af Silverlight, til at køre TDC Play på Linux:

http://www.go-mono.com/moonlight/

Måske kan en ægte Linux ørn få det til at virke, men jeg kan ikke.

Så vidt jeg kan se, så er projektet lagt i mølpose for flere år siden.

Andre gode ideer? Har nogen prøvet f.eks. Virtualbox?

god weekend, good luck

Omdømme 3

Hej alle gode Linux brugere

Er det en mulighed at bruge Moonligt, til at implementere Microsoft Silverlight på Linux og dermed køre TDC Play på en Linux maskine?

I givet fald, vil jeg markere svaret fra jakupmichaelsen som løsning og give vores play folk besked, så de kan skrive om det officielt inde på TDC Play vejledningerne.

Lad mig høre. Jeg har netop rykket for at høre, om der er rykket anden løsning nærmere.

Hilsen

Jeg har prøvet Moonlight, men TDC Play genkender ikke Moonlight og løbende beder for dig at hente en Windows program (?.msi).

Jeg kan bekræfte Rosco's undersøgelse. Moonlight er ikke en anvendelig løsning på Linux til TDC's webtv

TDCTrio. Er der nogen der har en opsætning der viker, ud over at HomeBoxen får TV'et til at hakker og fryse på alm. TV, kan jeg stadig ikke se TV på min PC

For nogen tid siden, marts var det vist, lovede administrator, at han på i denne tråd ville offentliggøre at nu virker TDC-TV og Play på Linus (Ubuntu) maskiner, og at de løbende testede det, jeg  har måske overset, at TDC har meddelt, at Linux bruger kan finde ud af det selv, eller finde anden udbyder?

J.fr: fra administrator 27-5-2012: "

Er det en mulighed at bruge Moonligt, til at implementere Microsoft Silverlight på Linux og dermed køre TDC Play på en Linux maskine?

I givet fald, vil jeg markere svaret fra jakupmichaelsen som løsning og give vores play folk besked, så de kan skrive om det officielt inde på TDC Play vejledningerne.

Lad mig høre. Jeg har netop rykket for at høre, om der er rykket anden løsning nærmere."

27-3-2013 "Hvis I holder øje med den tråd jeg henviser til, kan I der se udviklingen."

Det er måske for meget forlangt, at TDC selv lige prøvede.

En servicetekniker bad mig prøve en anden browser: Cromium, men det virker ikke hos mig.

Det går ikke langsomt, det går tilbage for TDC.

Nu skal Linux brugere være gratis udviklere/testpresonale for TDC

Hvad er TDC's egen timeløn for udviklere og eksperter.

De har nok ingen ansat, men hvad skal de betale ude i byen?

Du tilbage i 2010 skrevet at vi linuxbrugere bare skal følge din tråd, så kommer der en løsning.

Jeg venter stadig.

Er det den slags service man nomalt kan vente ved TDC?

Til TDC's forsvar skal det siges at det ikke var i 2010, men i slutningen af marts 2013. Det er dog stadig et halvt år siden, hvor Linux brugere har betalt fuld pris for et produkt der ikke virker fuldt ud.

TDC er ikke de eneste der gør det, men det er ekstra skuffende at der var en Linux compatibel løsning, der blev udskiftet med en IKKE Linux compatibel løsning.

Vi venter - på Godot

Ikke at det gør situationen bedre, men jeg henviste til indlæg 5 registreret 19-8-2010.

MEN en løsning forventes stadig

VENTE VENTE VENTE !!!!!

Jeg venter også på at det kommer til at virke på Linux, Der kommer flere og flere der bruger Linux....

Venlig hilsen den tålmodige Linux Bruger....

Hej Patrick er der ny status omkring dette? Jeg ville også gerne se tv online herhjemme som linux bruger.

Omdømme 3

Hejsa

Ja, jeg har lovet jer opdatering - skal jeg prøve at få.

Havde en reminder i min kalender, så jeg selv tjekkede hvert kvartal, men noget er gået galt, den er der ikke længere. Så rigtigt godt, at du selv får rykket.

Jeg vender tilbage når jeg får svar på den Glad humørikon

Bedste hilsner

Omdømme 3

Hej gæve Linux brugere

Jeg har selv altid brugt Mac. Siden 1988!

Så jeg ved udmærket, hvordan det er, at være en minoritet, som alle andre er fuldstændig ligeglade med og som betaler det samme som andre, men får mindre for pengene!

(til de meget unge, så var Apple og Mac ikke så hip, inden iPhone og iPad. Tidligere var det noget som Microsoft folket blot havde ondt af!).

Nå, men til sagen. Da jeg jo føler med jer, har jeg haft en pop op i min kalender hver 14 dag, så jeg husker at tjekke op på hvad der sker. Og sandelig - der er pop op i dag, heldigvis. Fandt dette

http://www.ubuntugeek.com/pipelight-using-silverlight-in-linux-browsers.html

Og var i første omgang rigtig glad. Men så skrev jeg lidt med en ven, der bruger Linux. For at få ham til at teste. Men han skal under ingen omstændigheder have noget fra djævlen (i dette tilfælde Microsoft), på sine maskiner. Og i øvrigt har han ikke "Ubuntu". Hvilket jeg antager er en måde at installere linux på? Anyway, da jeg spurgte, fik jeg denne smørre:

Det her virker specifikt på den linux distribution der hedder Ubuntu - Det vil formentlig også virke på Linux Mint. Men andre distributioner der ikke udspringer af Ubuntu vil ikke kunne bruge vejledningen 

Håber det giver bedre mening for jer, end for mig. 

Nuvel. Vil I selv få tjekket op på det? Det skulle virke med Viaplay, som antageligt kører samme løsning som TDC. 

Også vil vi stakler, som ikke bruger Linux, vældig gerne læse resultatet her på tråden?

I tilbød selv at teste - så her er chancen Glad humørikon

De bedste hilsner

Hej Patrick,

Problemet er, at det kun er en halv løsning at proppe en emuleret Windows løsning ind i maven på en Linux - ville f.eks. en Mac bruger acceptere at bruge en fikumdik-løsning for at køre en Windows app, fremfor at have en "rigtig" Mac app? Jeg tror det næppe...

Som jeg ser det, er der fra starten af valgt at satse forkert, ved at gå fra en løsning der virkede på tværs af platforme, til en der kun fungerer på en platform, det er den helt forkert vej at gå - alle services der kører som en web app eller i en browser skal kunne fungerer selvstændigt og køre i browseren, de skal ikke kræve en komponent installeret, som tilfældigvis kun virker på et begrænset antal platforme og dermed udelukker alle andre fra at bruge det, med mindre de hacker deres platform - det er kun med til at fastholde monopol tilstande, hvilket stort set alle er imod - det er kun godt for dem der forsøger at opretholde monopolet og slet ikke til gavn for forbugeren.

Dertil skal siges, at de fleste Linux-brugere gerne vil have en ren Linux installation, der ikke er inficeret af "rod" fra andre OS - til nød kan man køre Windows ting i en "lukket kasse" (virtuel maskine) - f.eks. med VirtualBox eller andre løsninger, men ikke noget der griber ind i Linux miljøet.

Denne løsning vil helt sikkert fungere, men det er symptombehandling - det fjerner ikke den egentlige årsag til at vi Linux-brugere er blevet "udelukket fra fællesskabet" - her skal i tilbage til jeres udviklere og partnere og bede dem starte forfra - denne gang med en løsning der benytter åbne standarder...

/Thomas

Hej.

Jeg afprøver for tiden en Ubuntu Linux (ubuntu 12.04 LTS) i en VMware virtual maskine på en Windows 7-computer. Her kan det ganske rigtigt konstateres at det indtil videre ikke er lykkedes at afspille WebTV, film og serier fra TDC Play under Linux, derimod fungerer musikafspilning fra TDC Play tilsyneladende uden problemer.

Linux kan muligvis være interessant set i lyset af de forskellige problemer, der opleves med Microsoft-computere. Desværre kan Mac OS ikke afprøves på samme måde, da det strider mod Apples licensregler.

Men hvor kommer Silverlight ind her? Er det ikke noget, der hedder ViewRight Web, der bruges til afspilning i TDC Play? Så problemet må være om der findes en ViewRight Web, der kan installeres på Linux, og derefter om browseren i Linux kan arbejde med dette tilføjelsesprogram.

Til orientering kan det oplyses, at WebTV fra DR (Danmarks Radio) fungerer uden problemer på Ubuntu Linux, og uden at noget ekstra skulle installeres.

Omdømme 3

Hej Zoom/Thomas

Jeg vil vælge at tage dit indlæg som Trolling, da du ignorerer det jeg skriver og benytter en andens brugers tråd, til at få afløb for dine egne, tilsyneladende generelle frustrationer.

Så jeg svarer ikke dig, men håber der er andre, som vil tage en anden tilgang til dette, så vi kan få det testet.

Hilsen

Hej Patrick det står dig frit at tage Thomas indlæg som Trolling.

Du kan også se mit som Trolling, da jeg er 100% enig med Thomas. Det er måske ikke en overbevisende måde at få problemer til at forsvinde...

En webløsning bør virke i browsere uden ekstra software installeret.

mvh,

Kurt

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)