Ny TDC Play musik-app

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

• Ulf
  • Tidligere administrator
  • 755 kommentarer
Vi har lyttet til jeres feedback, og har derfor arbejdet benhårdt på at give den mobile musikoplevelse af TDC Play den helt store overhaling – det er derfor med stor fornøjelse, at vi kan introducere vores nye TDC Play musik-app [i]

Du kan hente den her: http://musik.tdc.dk (linket autodetekterer hvilken enhed du kommer fra og sender dig automatisk videre til hhv. App Store (iOS), Play Store (Android) eller Web-versionen af Play (PC/Mac)).

[i]

I den nye app får du bl.a.

Musik overalt. Adgang til at afspille musik uanset hvor du er. Både ude og hjemme.

Personlig musiksamling. Mulighed for at skabe din helt egen samling af favoritalbums, sange og playlister, vi gemmer det hele for dig, så du kan lytte til dine favoritter på tværs af alle dine skærme (smartphone, tablet, computer og TDC TV)

Inspiration. Vores redaktion laver hver uge tema-playlister, genreanbefalinger og præsenterer de officielle hitlister og nye udgivelser.

Høj lydkvalitet. App'en bruger Dolby Pulse og streamer i 192 kbit/s – også via Airplay.

Deling af musikken. TDC Play musik-app’en giver dig mulighed for at dele musik med venner og familie via Facebook, Twitter og e-mail

- En dedikeret iPad-app:

[i]

Læs mere om hvordan du kommer godt i gang med TDC Play musik-app’en på vores hjælpesider, og kom gerne med spørgsmål og/eller feedback herunder [i]

54 Kommentarer

Super det er næsten alle min enhed dækkede, mangle bare en Windows mobil ( kones mobile ) version som virker...

Omdømme 3

Hejsa,

Vi har skam en TDC Play musik-app til Windows Phone, der virker: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=32214 Glad humørikon

/Ulf
Hej Ulf, 

tak for svaret... jep... men..... hendes windows mobil er ikke på TDC.. "Nej, du kan kun bruge TDC Play Musik-app, hvis du er TDC-kunde. Som ikke TDC-kunde kan du godt downloade applikationen, installere den og browse rundt i den, men du kan ikke afspille musikken"

Vi pt. har kun bredbånd, med afgang til TDCPLAY, som virker super på vores Android and iOS smartphones and tablets, men ikke på kones Nokia Lumia 925.

Jeg er blivet fortalt, det er denne mode window mobil virker, som stoppe afgang for non TDCmobil kunder.

/Patrick

Jeg har virkelig ikke været fan af den gamle løsning, så stor ros for at I endeligt giver Play en rigtig opdatering!

Det første indtryk af appen er super positivt.

Omdømme 3

Hej

Ah, det kan jeg godt se. Vi kan desværre ikke sige noget om hvornår der kommer en ny version af app'en til Windows Phone (som min kollega Amir også har skrevet til dig på Facebook, mener jeg), men der er mange der efterspørger der, så mon ikke der er noget i pipeline?

/Ulf
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints 2515 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Ulf.
Det ser rigtig godt ud,er nem at finde rundt i og virker perfekt -MEN hvad med den musik som er downloadet på homedisk??
Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BH81 har modtaget fra andre medlemmer.

Ulf skrev:
Vi har lyttet til jeres feedback, og har derfor arbejdet benhårdt på at give den mobile musikoplevelse af TDC Play den helt store overhaling – det er derfor med stor fornøjelse, at vi kan introducere vores nye TDC Play musik-app :D

I den nye app får du bl.a.

Musik overalt. Adgang til at afspille musik uanset hvor du er. Både ude og hjemme.

Høj lydkvalitet. App'en bruger Dolby Pulse og streamer i 192 kbit/s – også via Airplay.

Det var da fantasktisk.. Det tog da godtnok sin tid. Nu er det da til at holde ud at høre på (man skal lige huske selv at slå høj lydkvalitet til både på download og stream)

Umildbart indtryk er rigtigt godt..
glemt password bliver sendt, login ser ud til at blive husket og man kan styre med bluetooth headset og via låseskærmen..
Man kan også streame nu selvom man ikke er på TDC mobil nettet

Omdømme 3

@2515: Ang. HomeDisk, så foregår det stadig gennem "den anden" app, TDC Play.

Og rart at høre I er tilfredse indtil videre Glad humørikon

Omdømme 1

Jeg tænker hvordan giver i besked til brugere af den "gamle app" ny tdc play?

Da jeg fik opdatering omkring den gamle tråd /t5/TDC-Play/Det-nye-TDC-Play-forrige-version/m-p/141971#M7500

og undrede mig over at jeg ikke havde modtaget opdatering på app´en.. (den er ikke opdateret siden marts)

Men forstår denne nye app kun er til musik, og det forblivfer sådan?

Men til dem(som jeg der kun er interreseret i musik) hvordan har i tænkt jer at informere om ny app sådan generelt?

Nu kan jeg se at Airplay er understøttet.

Hvordan med Sonos ? er det også med forbedret lyd kvalitet eller ??

Hilsen

Michael

Roskilde

Den nye dedikerede musik app kan nu spille musik på android tablets. Det var så osse stort set det eneste positive nye. Alt andet virker ligeså lidt som før på android telefon.

DLNA understøttes stadig ikke. Nu er knappen helt væk, så man ikke er i tvivl om at TDC ikke har til hensigt at medtage denne essentielle feature ved en musikafspiller. Før var funktionaliteten der, men den virkede bare ikke; nu er I i det mindste ærlige omkring dette punkt (det ville I ikke sige ligeud før), men man skal godt nok MEGET dybt ned i hjælpesiderne, inden man med meget lille skrift kan læse at "...TDC Play Musik appen ikke understøtter DLNA".

I min optik, er man derfor ikke nået et skridt længere.

OK, der er indført en masse ligegyldigt og ubrugeligt lir som deling via FB, men det essentielle, det at kunne afspille musik i rimeligt kvalitet, fex over HiFi anlægget via DLNA, det kan man stadig ikke. Der står "App'en bruger Dolby Pulse og streamer i 192 kbit/s", ja streaming er vel så et stærkt ord at bruge her, måske et spørgsmål om definition, for noget så gængs som DLNA er jo helt yt her.

Omdømme 3

mullenu2 skrev:

Nu kan jeg se at Airplay er understøttet.

Hvordan med Sonos ? er det også med forbedret lyd kvalitet eller ??

Hilsen

Michael

Roskilde

Hej Michael,

SONOS kører med 192kb/s Glad humørikon

/Ulf

Dejligt, nu lyder det straks bedre
Ja det begynder at ligne noget..... men det skal op på 320 Kbit/s for at I er på niveau med dem I gerne vil sammeligne jer med.

Er det ngoet som er på planen ?

Omdømme 3

mullenu2 skrev:

Ja det begynder at ligne noget..... men det skal op på 320 Kbit/s for at I er på niveau med dem I gerne vil sammeligne jer med.

Hej igen,

Efterspørgslen på 320kb/s er selvfølgelig noget, vi har øje på, men vi kan ikke sige om eller hvornår det kommer til at ske - desværre!

/Ulf

Omdømme 1

Ulf skrev:

mullenu2 skrev:

Hej igen,

Efterspørgslen på 320kb/s er selvfølgelig noget, vi har øje på, men vi kan ikke sige om eller hvornår det kommer til at ske - desværre!

/Ulf

Vil lige gøre opmærksom på denne udmelding sidste år:

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=9548&zoneid=19

Det er dog godt det er til at  ud at høre på, den gamle 48Kbit var kun brugbart til af at afspille via mobil højttaler.´og ikke hverken som baggrunsmusik i høretelefoner eller stereoanlæg (kun med 192kbit sonos)

Nu kommer det naturligvis frem at der nok mangler nogle funktioner. Jeg kunne da også tænke mig DLNA som min reciever understøtter.. Det der Sonus er et mode fenomen, DLNA er en fælles standart på tværs af platforma.

Der er nok også forskel på appen om det er til android og Android? Der bliver snakket om at Airplay er understøttet, men da ikke på android?

Det var da på tide at Tdc at fandt ud af, at vi var mange, der havde brug for en app, som kunne bruges på Android tablet wifi.

Det undre mig, at TDC ikke har valgt at fortælle om den nye app i deres nyhedsbrev.

Hej TDC dejligt med den nye TDC play musik app.
Men er ret træt af at jeg skal logge ind og ud hele tiden hvis jeg skifter fra telefon til tablet. Er kun mobil kunde hos jeg og har været trofast i mange år. Derfor står der på jeres hjemme side at jeg kun har en bruger afgangen. Kan der ikke laves noget smart så jeg kan skifte med at afspille fra de forskellige medier uden at logge ud og ind.
Hilsen en begejstret men frustreret TDC play bruger
Håber den gamle bliver ved med at virke, den kan nemlig afspille til min dlna højttaler. Bare fordi man har en ipad behøver man jo ikke være gift med appel.

Mvh

Dan
Virkelig flot og gennemført app med mange lækre små detaljer og praktisk talt fejlfri (indtil videre). Kvantespring i forhold til jeres tidligere app. Det var også på tide...!

Kan det tænkes at dette nye koncept udvides til Film, TV og NetRadio i nær fremtid.

Mange hilsner
Allan
Rigtig godt stykke arbejde der er udført. Betydelig bedre app som virkelig giver en god oplevelse. Nu mangler vi bare en sleepfunktion så er det næsten perfekt. Mvh Per
Tillykke med den nye IOS app. Det ser ud til at være et godt skridt fremad - men der er nu stadig plads til forbedringer, før jeres "univers" hænger ordentligt sammen.

1)

Favoritter opleves helt forskelligt på PC, iPad og iPhone, når der er tale om blandede album. På iPhone er "Kunstnere" = Album Artist, på iPad vælges tilsyneladende en tilfældig kunster, og på PC er favoritter begrænset til en (uendelig) liste af musiknumre.

2)

Der er ikke en konsistent anvendelse af "Kunstner" begrebet. Nogle steder betyder det Album Artist, andre steder blot "Artist". Se f.eks. under "Mine kunstnere" (=Album Artist) og "Mine sange" (=Artist).

3)

Der er desværre heller ikke en konsistent anvendelse af indholdet i (Album) "Kunstner" dataene på blandede album. På f.eks. albummet "Så' Dansk" er Album Artist = "Så' Dansk". På "Fantastiske 80'ere" er Album Artist = "Various", og på "50 Dejlige Danske Sommerhits" er Album Artist = "Various Artists". Det er altså noget rod.

4)

Hvorfor kan man ikke styre på det enkelte nummer, om det skal være offline eller ej. Det er overladt til en eller anden defineret logik, og kræver minimum 1 GB. Offline er selvfølgelig interessant i områder med dårlig dækning, men også ved f.eks. flyrejser mm. Hvorfor må man ikke selv bestemme?

5)

Rækkefølgen på Playlister kan ikke kontrolleres, og navnet kan ikke ændres. Generelt på IOS bør alle lister kunne redigeres, både hvad angår navn, indhold og ikke mindst rækkefølge.

Lad os nu lige få de sidste ting med, så denne app bliver et relevant alternativ til f.eks. en NAS baseret musiksamling.

Hej

Fantastisk ny app. Virkelig lækker.

Men hvorfor er der ikke adgang til andres playlister samt abonnementer i apps(både iphone og ipad), men kun i webudgaven samt min Sonos. Gør det ret besværligt at bruge, da jeg er tvunget til at lave "egen" playliste ud af de andres playlister for at få dem tilgængelig i app'en. Er det på vej?

/Henrik

Fin app, men jeg kan ikke få den til at afspille musik (en væsentlig detalje). Jeg trykker på afspil-ikonet på et valgt nummer, men der sker ingenting. Jeg har i App Store læst reviews igennem og kan se at andre har samme problem.

Jeg har en iPhone 5S og har ikke haft problemer med den gamle TDC Play app.

Aha, musikken vil gerne afspille hvis jeg sætter hovedtelefoner i - og efterfølgende kan den godt spille uden hovedtelefoner i. Så en eller anden bug er der.

Så hvis andre oplever problemet, så prøv at sætte hovedtelefoner i.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)