Ny søgning

Når jeg i Play app'en har søgt på noget musik, og startet afspilning, sker det at jeg gerne vil tilbage og lave en ny søgning. Når jeg så trykker på Søg kommer jeg tilbage til min seneste søgning, og må så trykke 'tilbage' et par gange og slette den gamle søge tekst for at søge igen. Det virker ikke særlig hensigtsmæssigt.

Thomas

7 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Chriz har modtaget fra andre medlemmer.

Hey Thomas

Hvilken mobil har du?

DBH

C

SE Xperia 10i.

Omdømme 2

Hey

tak for feedback. Det er by design i denne app at den gemmer søgestrengen. Mit HTC vrag kan forholdsvist let rydde søgefeltet ved 'del' - her virker 'tilbage' ikke til dette formål.

C

> by design

Det må jeg så affinde mig med, men jeg synes nu det er irriterende at der stadig står Mumford, når jeg nu har søgt på det én gang, valgte et album og lyttede til det. Når jeg så vil søge igen, så er det altså ikke på Mumford.

Thomas

Lige en uddybning af problemet med søgefunktionen. Jeg er lige stødt på problemet igen, og mener at den er helt gal. Men selvfølgelig, jeg er godt klar over det her er meget subjektivt.

Nå, men for lige at ridse det hele op:

Jeg vælger søg og taster Mumford, og øverst kommer gruppen jeg gerne vil høre - Mumford & sons. Jeg vælger kunstneren og får vist de tracks og sange der ligger med den kunstner. Her vælger jeg så "Sigh No More". For at starte afspildning vælger jeg den øverste sang (ikke play knappen forneden), og afspilleren kommer frem og starter. Når den sidste sang er afspillet, vil jeg gerne tilbage og finde noget andet musik jeg kan lytte til. Så jeg trykker "tilbage", og kommer tilbage til albummet. Så trykker jeg tilbage én gang til og kommer tilbage til kunstneren. Her kan jeg se Søg tab'en foroven _er_ highlighted, og det nytter ikke noget at trykke på den. Jeg trykker tilbage endnu en gang og kommer nu tilbage til mit forrige søgeresultat, hvor der øverst står Mumford & Sons, og i søgefeltet Mumford. Så skal jeg klikke i søgefeltet for at frembringe tastaturet, sørge for at curseren står til sidst og så holde DEL nede for at slette den gamle søgetekst.

Nu kan jeg søge igen.

Er det ikke lidt for omstændigt?

Mvh

Thomas

Omdømme 2

Hey Thomas

Det er korrekt at du altid går tilbage inden for den sektion du kom fra før du kom over i afspilnings-mode og at applikationen husker hvor du stod sidst. Jeg vil da rigtig gerne høre hvordan du forestiller dig at et bedre flow kan være da vi har brugt andre tjenester som benchmark.

Sletning af søgeord: der er ikke en standard for sletning på Android. PÅ HTC skal du bare holde tilbage-pilen nede, så sletter den alt.

Tak for dit input

DBH

C

>  Jeg vil da rigtig gerne høre hvordan du forestiller dig at et bedre flow kan være

For eksempel sådan som Google Maps gør der, med en søgehistorik med autocompletion. Den er altid tom når man skal skrive, men der er nem adgang til tidligere søgninger.

Så ville det også være rart hvis det var nemt at komme fra media playeren til forsiden (TDC Play), Søg eller Playlister, så  man ikke skal "backspace sig" hele vejen. Der er jo plads nok på siden Afspilning til at bevare tabsne foroven.

Thomas

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P