Ny router, med erhverv internet

Hejsa!

Da vi har internet gennem min fars arbejde, har vi fået en Netopia 3347.

Problemet er at jeg er ved at være lidt træt af at man ikke kan komme i kontakt med routeren selv, for for eksempel at portforwarde nogle porte til Xbox Live, eller PSN.

Jeg har forhørt mig lidt på andre hjemmesider, og har hørt noget om at man kan bede TDC om at få byttet sin Netopia 3347, ud med et modem, og så selv købe en router og sætte til. Men jeg er stadig lidt i tvivl om, hvis man nu gør det, får man så selv FULD kontrol over sin router, og kan man så portforwarde/åbne alle de porte man har lyst til, uden at betale TDC for at gøre det?

Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe! [i]

11 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Det kan man ikke....

På et erhvervsabb. er det hele låst. Hvis du selv kunne gå ind og "pille" kunne du åbne en motorvej ind i din fars firmas system. Derfor er det kun ganske få der på "pille" i de systemer.

Som tidl. IT-chef ved jeg også at det ikke bare er en teretisk risiko.....

Vh

Peter

Du må endelig ikke forstå det sådan at jeg ikke tror på dig, men fordi at jeg nu har hørt 2 forskellige svar, vil jeg meget gerne have et svar fra en medarbejder i TDC ..

Mvh
Simon
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Jamen det er helt korrekt.

Alle erhvervs routere er låst og kan kun konfigureres af Tdc fra helt bestemte ip adresser.

Dette er en del af den sikkerhed som tdc garanterer overfor virksomheden.

mvh

Omdømme 2

I øvrigt vil det kun være forsvarligt at bruge den medfølgende router. Tror din far ville komme i en slem knibe hvis der kom et modem og egen router på og noget så går galt Blinkende humørikon

mvh

Hej Simon.

Selvfølgelig skal man have lov til at sætte spørgsmålstegn ved svarene der gives, men hvorfor har du valgt din egen løsning, når det rent faktisk er en anden bruger, der har løsningen på dit spørgsmål?Overrasket humørikon Hvis en bruger klikker på "gå til løsning" for at se løsningen på spørgsmålet er der ikke meget hjælp at hente i dit svar.

Hvis du fortryder din markering af løsning, kan du ude til højre i indstillinger trække din markering tilbage.

Bare et forslag.Blinkende humørikon

Hej Sims,

Jeg har tidligere arbejdet som erhvervssupporter ved TDC (for cirka en måned siden), og jeg har et forslag til dig.

Jeg tror måske løsningen for dig kunne være, at du får skiftet firewallprofil på routeren. Det er i langt de fleste tilfælde ganske gratis og uproblematisk at få skiftet firewallprofil.

Den firewallprofil, I skal skifte til, hedder Firewallprofil 4. Den gør, at alt indkommende porttrafik havner på den lokale IP-adresse 192.168.1.2. Hvis du så sætter din egen router på 192.168.1.2, så havner alt porttrafik på denne, og du kan så vælge, hvad der skal stilles op med trafikken.

Nu har jeg ikke set dit abonnement, men i de fleste tilfælde vil det være uproblematisk, hvis det er arbejdsgiveren, der godkender det.

Den anden mulighed er at få åbnet for UPnP i routeren. Det udstyr, du nævner, kan også køre UPnP, så det burde også fungere, og du slipper for at sætte din egen router på - det er vist nok også som regel gratis.

Under alle omstændigheder skal du bare være opmærksom på, at det ikke nødvendigvis er din far, der har abonnementet, men firmaet. Det betyder principielt, at alle ændringer af abonnementet skal gå igennem firmaet, og det er derfor ikke sikkert, at I selv får lov til at ændre i linjen (det kommer dog lidt an på, hvad det er for et firma).

Venlig hilsen

Jakob Mark,

tidligere erhvervssupporter.

PS. Jeg mener nu også at abonnenten (altså din fars firma) har muligheden for at skifte over til et 1-ports-modem i stedet for erhvervsrouteren. Erhvervsrouteren er dog ganske rigtigt låst.

Omdømme 2

Det er korrekt at firmaet kan bede om en modem løsning. Det kommer lidt an på om routeren åbner en vpn til firmaet eller ej.

mvh

Hej sims,

For at være helt klar i mælet må jeg hellere lige tilføje, at hvis I skifter over til et 1-ports-modem (og din fars arbejdsgiver godkender dette o.s.v.), så er svaret på dit egentlige spørgsmål:

Der er ingen restriktioner på, hvad I kan foretage jer med jeres egen router, hvis I har en bredbåndslinje med et et-ports-modem. De eneste restriktioner, der kan være, er at I ikke nødvendigvis kan få lov til at få et et-ports-modem, og det afhænger af din fars firma.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, Sims213.

dine sidste 2 indlæg er tomme, du kan sansynligvis løse problemet ved at skifte til kompeltibel visning. eller ved at bruge en anden browser.

knappen du skal klikke på i IE9, hvis den er blå betyder det du er i kompeltibelvisning.

Udklip.PNG

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P