Ny router ?

• hgF
  • 0 kommentarer
eftersom den TDC Router der fulgte med HomeTrio, stinker - ville jeg høre om det var muligt at skifte/opgradere den til en Linksys RE1000?

grunden til dette, er at port-åbning ikke fungere på HomeTrio Router (af ukendte grunde) - og den trådløse forbindelse er elendig - man skal ligge mobilen på routeren før der sker noget :/  (også af ukendte grunde)

TDC routeren er nu 3/4 år gammel, modellen ligner ikke den officielle på hjemmesiden og download hastigheden er sunket inden for de sidste 2 måneder med 66% - og ping er tre/fir-doblet. :/

så kan det være muligt?

tak

1 Kommentar

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Umiddelbart er homeboxen et must til trio.

Dog er nogle enkelte kunder haft held med at sætte egen gateway til i stedet. Det er dog vigtigt at være opmærksom på at det ikke vil fungerer med et 1-port modem da der bruges flere adsl kanaler. Undre mig lidt over du vil bruge en RE1000, efter hvad jeg kan se er det kun en extender og dermed ikke velegnet til at erstatte homeboxen. Du skal være opmærksom på at det er på eget ansvar og risiko hvis du vælger at bruge eget udstyr og Tdc kan ikke yde support. Hvad portforward angår skal firewall altid sættes til minimum samtidig med du opretter din forward. Jeg ved dog ud fra personlig erfaring at visse portranges har den dog stadig alvorlige udfordringer med blandt andet 1723. Jeg håber selv at det problem bliver løst en dag. Måske hjælper det med den nye homebox 3 der forhåbenligt kommer inden længe.

mvh

Jan

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)