Svar

Ny HomeDisk

• Deltager
  • 1 kommentar
Har fået en ny HomeDisk. Installeret oprettet og alt er ok.

Men så ville jeg flytte filer over på den. Fulgte vejledningen fra TDC hjemmeside, men den fortalte at der ikke var adgang.

Ringede til supporten. Talte med en sur mokke - måske en elev -  hvor det endte med at hun sagde at hun kunne ikke tale med mig, når jeg ikke ville forstå hvad hun sagde. Jeg bad om at tale med en af hendes kollegaer der vidste noget om det. Hun bad mig så om at ringe op igen og herefter smed hun røret på! Sikken dog en sur kælling.

Jeg ringede så op igen og talte med en anden der vidste hvad han talte om end skolepigen fra første opkald. Han fortalte mig så, at han kunne se, at alt var sat fint op hos mig, men at det kunne tage op til 7 dage før jeg kunne overføre filer til min HomeDisk!

Det kan sgu' da ikke være rigtigt. Det vil da max. tage 30 sekunder at oprette mig som bruger, så hvad sker der lige for TDC her?

icon

Bedste svar af 2mas 10 juni 2011, 15:02

Nå, nu ser det ud til at virke.

Jeg genstartede routheren og HomeDisken og det gav pote Meget glad humørikon

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej 2mas

Du skriver, at din nye HomeDisk er installeret, oprettet og alt er ok. Jeg forstår det sådan, at du så har gennemgået installationsvejledningen og fået registreret HomeDisken. Hvis det er rigtigt, så kan du overføre filer til HomeDisken med det samme. Ventetiden på op til 7 dage har kun noget at gøre med, om du kan få registreret HomeDisken, som det er beskrevet i installationsvejledningen.

Skyldes dit problem eventuelt, at du forsøger at overføre filer til HomeDiskens rod?

Af systemmæssige årsager SKAL filer overføres til en af de 4 standardmapper på HomeDisken (eller til en undermappe, som du opretter i en af de 4 standardmapper).

Mvh Stephen

Hej Stephen

Når jeg følger vejledningen står der af man kan overføre filer til de mapper som du beskriver.

Der står at jeg skal klikke på ikonet på skrivebordet HomeDisk.

Når jeg gør det, så popper der et vindue op hvor jeg skal skrive min adgangskode til \[pc-navn]2mas2

Supporten sagde til mig, at her skulle jeg skrive adgangskoden til TDC. Når jeg gør det får jeg melder windows mig, at adgang er nægtet. Antivirus havde jeg slået fra for en sikkerhedsskyld.

Supporten gennemgik det med mig, han tjekkede at det også var det rigtige kode jeg anvendte, men sagde så, at han kunne se at mit system så fint og rigtigt ud. Men jeg først - inden for 7 dage kunne anvende funktionen med at overføre filer til HomeDisk. Så er der jo ikke meget sjov i det. Troede jeg kunne komme i gang med det samme med at få lagt billeder, video og musik ind. Synes det er lidt træls hvor jeg nu kunne bruge pinsen til at få styr på det.

Supporten gav sig rigtig god tid og det lød som om, at han tjekkede alle de systemer han kunne, men det endte med "inden for 7 dage".

Nå, nu ser det ud til at virke.

Jeg genstartede routheren og HomeDisken og det gav pote Meget glad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej 2mas

Det var rigtig godt, at du fik det til at virke. Glad humørikon

Jeg har også haft glæde af at genstarte min HomeDisk enkelte gange. Det ser ud til at kunne løse en del af de problemer, der kan opstå.

Mvh Stephen

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej alle sammen

Jeg havde også problemer med min Homebox, ringede så til TDC, jeg ved ikke hvor mange gange, hver gang fik jeg forskellige svar, men den værste var da nok, at jeg skulle vente 7 dage, så ville jeg få en ny IP-adresse !!! Jeg fik også at vide, at der ville gå 7-14 dage, før en tekniker kunne ringe og hjælpe mig.

Ringede så til regningservice en onsdag, om noget med en regning, brokkede mig lidt over at jeg skulle vente så lang tid, hun sagde så meget sødt, at hun ville kontakte teknikerne og " sparke dem lidt i rumpen" det hjalp, torsdag fik jeg en mail, som løste mit problem, så nu kører det bare fint, kan lægge alt ind på Homeboxen uden problemer.Glad humørikon

hilsen bbs

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P