Svar

Ny bærbar PC skal finde trådløst netværk

• Deltager
  • 6 kommentarer
Hej.

Håber jeg kan få hjælp her. Glæden over min nyindkøbte bærbare pc svandt lidt, da jeg ikke umiddelbart kan finde ud af at få den koblet til mit trådløse netværk. Jeg har kigget lidt på andre lignende tråde, men da jeg ikke er nogen ørn til pc'er, synes jeg, det hele kører sammen for mig, så jeg ikke kan finde hoved og hale i det.

Min router er en Linksys og den har fungeret upåklageligt i flere år. Det var en af sønnens venner, som installerede Linksys i sin tid, og jeg har oså fundet et dokument i word hvori er anført bl.a. webkey, passphrase, username og password. Jeg har prøvet at koble pc'en til netværket på mange måder, og kan her til sidst ikke helt huske, hvad jeg har prøvet og hvilke beskeder jeg fik, men en af beskederne var i hvert fald at det password eller sikkerhedsnøgle jeg prøvede var ugyldig.

Jeg har gemt æsken fra da jeg købte routeren, og i den har jeg fundet en CD: Wireless-G Broadband Router, Setop Wizard & Documentation. Skal jeg evt. bruge den i den nye PC.

For en god ordens skyld vil jeg lige nævne, at jeg stadig skal bruge den gamle PC med det trådløse netværk.

Er er nogen som kan forklare mig helt nøjagtigt og trin for trin (husk jeg ikke er særlig god) hvad jeg skal gøre, for at få min nye pc på det trådløse netværk?

Venlig hilsen

Sarah

icon

Bedste svar af Sarah 17 marts 2012, 22:40

Hej Droid.

Min søn kom lige på uanmeldt besøg, så jeg fik ham til at se på det. Med hjælp via telefonisk kontakt til én han kender lykkedes det efter 1½ time at få computeren koblet til det trådløse netværk. Men det var for viderekommende, så det havde jeg aldrig selv fundet ud af selv om jeg også havde fået god hjælp fra dig. Nu kører det hele, og mit nye mailprogram er også sat op. Så nu vil jeg glæde mig over min lækre nye bærbare pc.

Tusind tak for din hjælp.

Hilsen

Sarah

Se original

10 Kommentarer

hej du skal bruge TDC netværk   "TDC-xxxx"

hilsen Anne

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

AFG skrev:
hej du skal bruge TDC netværk   "TDC-xxxx"

hilsen Anne

Hej Anne, nej, det er desværre ikke korrekt det du skriver, da trådstarter skriver at vedkommende har en router fra Linksys.

Trådstarter: Prøv at genstarte din Linksys Router. Hvad der ellers kan være galt er meget svært at spå om.

Du skriver dog: "dokument i word hvori er anført bl.a. webkey, passphrase, username og password." 

Umiddelbart skal du kun bruge en enkelt kode. Usernane og password er nok til at logge ind i routeren, passphrase er nok det der bruges inde i routeren, så du skal nok bruge det der står som "webkey".

Håber det hjælper lidt.

Hilsen

Hej Droid.

Tak for din besked.

1) Inden jeg genstarter routeren vil jeg dog lige være sikker på at det ikke får nogen indflydelse på den gamle computers evne til uden videre at gå på nettet via det trådløse netværk. Jeg vil gerne være helt sikker på, at jeg pludselig hverken har adgang fra den gamle eller fra den ny computer.

2) indtil jeg får adgang via det trådløse netværk fra den nye computer kunne jeg godt tænke mig at prøve at få gang i den ved hjælp af LAN kablet. Jeg har prøvet, men kunne heller ikke her finde ud af det. Hvor skal LAN-kablet sættes til? Er det i den trådløse router eller er det i modemet? Jeg synes, jeg har prøvet alle muligheder (prøvede med den gamle pc), men det er ikke lykkedes mig. Kan du eller nogen anden hjælpe med det?

Venlig hilsen

Sarah

Omdømme 2

Der sker ikke noget ved at genstarte din router, bare tag strømme fra den, som ved et strømsvigt.

Du skal sætte kablet i din Linksys Router.

Hvilken model er din Linksys Router? Hvilken model er dit modem? Står som regel bagpå enhederne.

Hilsen

Tak for hurtigt svar.

Routeren er: Linksys, model No WRT54GL

Modemet er fra TDC: Motorola type 0x02

Håber det er svar nok.

Hilsen

Sarah

Omdømme 2

Sarah skrev:
Tak for hurtigt svar.

Routeren er: Linksys, model No WRT54GL

Modemet er fra TDC: Motorola type 0x02

Håber det er svar nok.

Hilsen

Sarah

Ok, prøv med en genstart, og med et kabel fra Linksys til din pc.

Du kan, måske lidt mere avanceret end hvad du er vant til, logge ind i routeren og tjekke om koden til det trådløse er korrekt. Routeren har muligvis adressen 192.168.1.1 så det skriver du i en browser, den vil så spørge om brugernavn og kode, mon ikke disse 2 står i word-dokumentet?

Alternativt kan du helt resete din router men det kræver at man kender en lille smule til opsætning af router. Det er en meget nem opgave for en kyndig, men hvis man ikke har prøvet før er det nok ikke lige til.

Hilsen

Hej igen.

Jeg har prøvet at genstarte routeren, men det hjalp desværre ikke.

Jeg har nu tilsluttet den nye computer med LAN kabel, og nu kan jeg komme på nettet på den nye pc.

Jeg har skrevet 192.168.1.1 i browseren og jeg er kommet ind på Linksys ved hjælp af kode.

Hvad gør jeg nu?

Hilsen

Sarah

Omdømme 2

Sarah skrev:

Hvad gør jeg nu?

Du finder det sted hvor man opsætter det trådløse netværk og tjekker koden. Præcist hvor det er ved jeg ikke, det er forskelligt fra producent til producent, så du må lede lidt.

Hilsen

Hej Droid.

Min søn kom lige på uanmeldt besøg, så jeg fik ham til at se på det. Med hjælp via telefonisk kontakt til én han kender lykkedes det efter 1½ time at få computeren koblet til det trådløse netværk. Men det var for viderekommende, så det havde jeg aldrig selv fundet ud af selv om jeg også havde fået god hjælp fra dig. Nu kører det hele, og mit nye mailprogram er også sat op. Så nu vil jeg glæde mig over min lækre nye bærbare pc.

Tusind tak for din hjælp.

Hilsen

Sarah

Omdømme 2

Godt at høre at det virker.

God weekend.

Hilsen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8