Nokia X3-02 på Homebox

• 0 kommentarer
Har købt en Nokia X3-02 til datteren, men kan ikke komme på nettet (WiFi) via Homebox.

Telefonen finder og opretter hurtigt forbindelse til mit trådløse netværk, og jeg kan også

se i Homeboxen at telefonen får tildelt IP-adresse, altså ingen problemer mellem telefon og trådløs routet, men når der så forsøges at gå på nettet fra telefonen, kommer en besked om at forbindelsen er mislykket, og jeg skal checke min trådløse opsætning. Umiddelbart ser det ud til at forbindelsen videre

ud på "nettet" blir stoppet i routeren/homeboxen.

Min normale opsætning:

Netv.godkendelse : WPA/WPA2

Krypt. : TKIP/AES

WPA typ. : passphrase

Samt trådløse enheder "låst" på mac-adressen.

Ovenstående indstillinger virker upåklageligt på 3 bærbare, samt en Wii.

Har prøvet at deaktivere både Kryptering og Mac-filter, samt sætte min Firewall til Minimum, men desværre samme resultat.

Kobler jeg derimod telefonen til genboens helt "åbne" trådløse router (Philips) er der ingen problemer,

telefonen "smutter" lige ud på nettet.

Håber der sidder en derude, med en løsning på mit problem.

MVH moe1

6 Kommentarer

Eventuelt kan du forsøge med en nulstilling af homeboxen, og derefter koble telefonen til som det første. Hvis dette lykkedes ved du at det er en eller flere af de ændringer du har lavet som gør at den ikke kan tilkobles, og så er det bare at lave ændringerne 1 af gangen og se hvilken ændring der får forbindelsen til telefonen til at fejle. 

Hvis telefonen ikke kan komme på nettet lige efter en nulstilling, men godt kan koble på det andet netværk, er der næsten ikke andet at gøre end at forsøge at rode med indstillingerne og se om du også kan få den logget på din box hvis du f.eks. åbner helt for sikkerheden. Når først du har fået den koblet til og det virker, så er det 1 af gangen som jeg beskrev først i min besked for at se hvilken indstillingen der gør forskellen Glad humørikon

Hej

Har prøvet at resette Homeboxen, derefter deaktivere alle sikkerheds-foranstaltninger, men uden held.

Fandt ud af at jeg kunne "Pinge" mine forskellige IP-adresser fra routeren, det gik fint med alle mine

tilsluttede produkter (3 bærbare og en Wii, alle på trådløs opkobling, samt en stationær og en NAS på kabel), bortset fra Nokia'en.

Når jeg fra Nokia'en har koblet mig på mit trådløse netværk, som iøvrigt forløber helt uden problemer, og

gemmer forbindelsen i telefonen, og derefter ser på de avancerede instillinger, viser det sig at telefonen

hver gang har registreret de nøjagtige indstillinger jeg har sat i routeren,,,altså burde der ikke være noget

telefonen ikke kender.

Det er iøvrigt den anden Nokia af samme model jeg har, den første jeg modtog slukkede periodisk, men

jeg nåede dog at rode med den også inden jeg fik den byttet til en ny, og den opførte sig på nøjagtig samme måde.

Har prøvet at skrive til Nokia support, men venter stadig på svar. Håber jeg finder en løsning, ellers må

jeg vel betale mig til et abonnement med fri data til datteren ;-)

Fik du svar fra nokia?
Jeg har nøjagtig samme problem med min nokia x3-02 (samme tlf) det er virkeligt underligt kan godt logge på alt andet også min garmin/asus mobil.

Tak for svar på forhånd

Hilsen Jenny.

Hej

Nokia svarede, at det nok var telefonen og Homeboxen, der ikke var helt

kombatible med hinanden, og det kunne være et forsøg værd at opdatere

softwaren i telefon og Homebox.

Havde allerede opdateret softwaren i telefonen, og det hjalp ikke.

Har efterfølgende forsøgt med stort set samtlige trådløse indstillinger

i Homeboxen, uden at få løst problemet.

Min løsning blev, at jeg købte en Fri-Data pakke hos min mobil udbyder (CBB)

til 249,- årligt for frit og ubegrænset forbrug.

Får du held til at løse problemet, hører jeg da gerne fra dig.

Held og lykke.

Morten

Ja kan så fortælle dig jeg har telenor lige nu (får tdc imorgen) og har samme problem. Har googlet meget og kigget på nokia support fora og rigtig mange har problemet og der nogle forskellige ting man kan gøre dog har intet virket for mig Trist humørikon 

Jeg vil gå til telenor imorgen (der mobilen er købt) og se om de kan få det til og virke.

Min mobil skriver når jeg opretter forbindelse til routeren at forbindelsen ikke kan bruges til at gå på internettet med og ganske rigtigt skriver den hvergang jeg vil gå på nettet via wifi at linket ikke virker - ligemeget hvilken internet adresse jeg skriver. gjorde din det samme?

Hej

Lyder som samme fejl. Har haft 2 identiske Nokia X3-02, den første var defekt, og slukkede

periodisk, men jeg nåede dog at prøve den på Homeboxen inden jeg fik den byttet, og den

opførte sig nøjagtigt som den jeg har nu.

Jeg tror såmænd Nokia har ret i deres svar, at X3-02 og Homebox ikke er helt kombatible

med hinanden.

Da jeg er rigtig godt tilfreds med Homeboxen, den kører upåklageligt stabilt på mine 3

trådløse Pc'ere, valgte jeg derfor at købe et data abonnement til telefonen i stedet,

men hører da gerne fra dig hvis du får løst problemet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)