Nokia Lumia 800 og MMS

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

• Ulf
  • Tidligere administrator
  • 755 kommentarer
Hej,

Efter en del henvendelser fra TDC Butikkerne har vi konstateret at der problemer med afsendelse og modtagelse af MMS på Nokia Lumia 800. Det viser sig, at de første sendinger af Lumia 800 terminaler ikke automatisk foretager MMS opsætningen.

Efter en række tests er vi kommet frem til en procedure, der får MMS til at fungere på Lumia 800. Det har tidligere været meldt ud, at dette kunne gøres via en app-download, men det viste sig kun at fungere på enkelte terminaler. 

Her er den korrekte fremgangsmåde:

Hent MMS settings:

• Download Zune til din PC (Microsofts program til styring af musik, sw-opdateringer etc.) -  http://www.zune.net/da-DK/
  • Log på med dit Windows live ID (oppe i højre hjørne)
  • Tryk på terminal billedet nede i venstre hjørne
  • Tryk på vis synkroniseringsindstillinger -> opdater

Når opdateringen er foretaget skal telefonen reinstalleres

Vigtig info:

Nyeste softwareversion hedder 7.10.8107.79

Reinstallering af Lumia 800:

Sådan reinstallerer du terminalen.

• Indstillinger -> om -> nulstil telefon
  • Tjek at telefonen er opdateret: indstillinger -> om -> flere oplysninger -> version af operativsystem: 7.10.7740.16

Vi arbejder pt. på at få løst dette via en OTA (over-the-air) løsning, men indtil videre kan ovenstående løsning anvendes.

Hilsen Ulf

28 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints tigerdyret2301 har modtaget fra andre medlemmer.

Nope dette virker heller ikke... :,(

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints tigerdyret2301 har modtaget fra andre medlemmer.

Nokia har lige rullet en opdatering ud til netværksetup... Denne updatering har fikset MMS problemet på lumia 800...

Er man så fri for at nulstille telefonen?

Omdømme 2

ja præv lige det først.....

Omdømme 2

sorry... prøv....

Nu har jeg prøvet at reinstallere min telefon men nu kan jeg modtage men ikke sende hvad skal jeg gøre nogen som kan hjælpe mig???? og hvis der er en opdatering på nokias hjemmeside vil i så lige skrive hele addressen ned

Mange tak på forhånd

Hej siddr med samme problem, og er ved at opgive min mand vil retunere hans lumia, da alle hans kollegaer har en Galaxy og der skal man ikke bøvle sådan, er der nogen der har løsning til det her. ??

Hej,

Jeg kan stadig ikke sendes og modtages mms Trist humørikon

Der er stadig ingen løsning?

MvH

Thomas

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen,

Som I har opdaget, har vi blandede erfaringer med ovenstående procedure. Den virker glimrende i de fleste tilfælde, men hos nogen duer den ikke. Vi arbejder i øjeblikket på en softwareløsning, som skal sendes ud OTA (Over The Air), og jeg har netop rykket for status på dén. 

Jeg vender tilbage når jeg hører mere.

Hilsen Ulf

Lige købt  en Nokia 800, uha uha.

Den kan ikke sende eller modtage MMS.

Det kan godt gå hen og blive et meget kort ejerskab.

Den slags skal da bare virke,,,,,,,

Hvad kan der gøres ved det.

Man skal vel ikke nulstille og slette alt, for at ændre det.

Det må da kunne gøres bedre.

Lad mig høre..

gå ind i marketplace, Nokai collection, og hent netværksopsætning, det virkede for mig angående mms 

Omdømme 2

Samme her... 

Yesman.

Jeg afindstallerede den version af netværksopsætning jeg havde, og ind igen.

så nu kører den super.

Men det er da lidt noget juks, at man skal rode med sådan noget.

Burde være bedre sat op fra starten af..

Men ellers må jeg sige at 800 den kører godt, hurtigt på nettet.

Måske lidt for lille skærm, når man kommer fra en SGSII

Ja - afinstallere og re-installere netværksopsætning v 1.4.0.0 (min) - det virker. Ligger under Nokia collection på Markets place.

Når jeg modtager en mails på telefonen, så skal jeg næsten altid downloade resten for, at se billedere m.m.

Det virker som om at den er sat op til kun, at modtage mindre mails.

Men hvor henne kan man ændre på den opssætning, kan ikke lige se det nogen steder på telefonen.

Er der nogen der har erfaring med det.

Det er løsningen. Afinstallerer appen "netværksopsætning v 1.4.0.0" og hent den igen fra Market så virker MMS også her. Takk for hjælpen ;o)

Sender ikke så mange mms´er... men det skulle da lige virke ;o))

Ja okay, det virkede faktisk. Men tror jeg var nød til at afinstallere og installere det en 2-3 gange før det virkede. Men nu virker det! Glad humørikon

Lige et sidespørgsmål: Hvornår regner TDC med at have lavet den App som viser hvem du ringer gratis til? (Altså som virker på Lumia 800 / Windows Phone)
???

Glad humørikon 

Hey

Sidder med en Nokia Lumia 800, som godt vil modtage og sende mms. Men der er nogle mms den ikke kan afspille filen i. Nogle løsninger til dette problem

MVH DO

Der må du lige specificere hvilke MMS´er den ikke kan håndtere... Jeg har ikke fået så mange, men dem jeg har set kan den vise.

Billede, Video, formater ???

Hey

Det er hovedsageligt animations mms. Har prøvet at afinstallere netværksopsætning og installere igen fra market place. Har prøvet tre gange lige meget hjælper det.

Håber det kan lykkes på et tidspunkt.

Mvh DO

Kan man Afinstallere netværks indstilling uden at nulstille telefonen, og hvis ja hvordan?

Ja.

Programmet hedder Netværksopsætning.

Hold fingeren på programmet og vælg "fjern" !

Find det på Markedspladsen og installer det igen. Som det står ovenfor kan det være du skal prøve flere gange. Mit virkede første gang dog...

Hej tusind tak for hjælpen Lars.

Jeg prøvede et par gange, hvor det var over wifi, og der virkede det ikke, så slog jeg det fra og hentede det over mobildata, og¨så virkede det, ved ikke om det er tilfældigt at det lige virkede der.

Mvh. Kristian.

Selv takGlad humørikon

Godt det kom til at virke.

Ny sw. opdatering er jo på vej til vores Lumia.

Så må vi se hvilke forbedringer det bringer Meget glad humørikon

Til TDC. Jeg har været iPhone bruger i 5 år og er nu (desværre) kommet til at købe en Lumia 800 og må bare konstatere at der er masser af problemer med denne såkaldte "Smart phone".. Jeg har fulgt jeres anbefalinger men det virker fortsat ikke (desuden mangler I en nøjagtig beskrivelse til os der har Mac og ikke en PC). Så jeg kan stadig ikke modtage eller sende MMS...  hvornår får en en OTA løsning ?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)