Svar

Nokia 1800

Min Nokia 1800 trænger til et nyt batteri.Hvor kan den købes?

Vil helst handle i en fysisk butik. Jeg kan ikke finde den,i en TDC butik.Batteriet hedder BL-5CB.

Skulle passe til disse tlf. Nokia 1600 og C1-02. Men disse kan jeg heller ikke finde.

Jeg tænker på,er Nokia 1800 (1600 og C1-02) en slags parralel import.Eller en form for pirat telefoner.

Den er købt ved FDB (Super Brugsen) uden abonnement. (Made in India).

Jeg synes det er lidt mærkeligt,at man ikke kan købe sådan et batteri,i en alm. tele-butik.

PS.:Jeg kan ikke finde kategorierne,så håber mit spørgsmål ses.

Vh. Pedersoli.

icon

Bedste svar af Hippien 5 december 2012, 21:32

Jeg havde samme problem for nogle år siden, da jeg efterspurgte et frisk batteri til min daværende mobil. I mit lokale center har vi en håndfuld mobil-butikker, og de var alle sammen stort set holdt op med at forhandle batterier i "løs vægt". Desuden ser man hos flere af "topmodellerne" blandt mobiltelefoner, at batteriet slet og ret er bygget fast ind i apparatet -- så jeg tror desværre det ender med, at vi må "pensionere" mobilen med det batteri den blev leveret med...

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Pedersoli,

Der findes sikkert diverse tele lagre, der kan sælge sådanne batterier løst. Jeg tror dog at det ikke er butikker man ofte støder på, og det kan altså ikke købes i TDC's butikker.

Mit bedste råd ville helt klart være at købe det online, og få det tilsendt via post.

Jeg havde samme problem for nogle år siden, da jeg efterspurgte et frisk batteri til min daværende mobil. I mit lokale center har vi en håndfuld mobil-butikker, og de var alle sammen stort set holdt op med at forhandle batterier i "løs vægt". Desuden ser man hos flere af "topmodellerne" blandt mobiltelefoner, at batteriet slet og ret er bygget fast ind i apparatet -- så jeg tror desværre det ender med, at vi må "pensionere" mobilen med det batteri den blev leveret med...

Tak for svar Hippien.

Jeg købte et på nettet fra www.modify.dk Dem kan jeg egentlig godt anbefale. De havde den ikke på lager.

Alligevel gik der ikke mere end fire dage,så kom den. 68 kr. incl. fragt. Så det synes jeg er billigt.Glad humørikon

Fandt så efterfølgende ud af,at det "gamle" batteri,stadigvæk virker udmærket.Der må være sket et eller andet,der lige har slugt strømmen.

Vh.Pedersoli.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P