Nogle ting nettet ikke kan?!

Hej allesammen. jeg har oplevet nogle ting med nettet som er mystiske og so jeg gerne vil have svar på =)

- vi har her på det sidste haft problemer med nettet herhjemme, det er ikke alle der kan være på nettet på en gang kun hvis man venter lang tid nok hopper den tilsidst på.

hver gang man prøver at komme på manuelt står der at nettet ikk har en gyldig ip konfiguration.?

- og det andet.   når vi så endeli er på nettet er det som om der er nogle tid der ikke kan se der er net.

f.eks. steam. et progra man bruger til at komme online med spil på.. der er fuld net på computeren, men når man vil logge påsiger den at der ikke er net. også på min playsation. jeg kan gå på internet browser med den heletiden, men når jeg vil på playstation network skriver den at der ikke er net (selvom der er).

- det varalle problemer. håber virkelig at jeg får svar.

12 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Tjaaa.... hvis du gerne vil have hjælp bliver du nok nød til at komme med lidt flere oplysninger - hvilken type forbindelse har du, hvilket udstyr har du, hvor mange PCer har du og ikke mindst, hvad har du forsøgt for at løse problemet.

Mvh.

Kim

vi har aldrig fået løst problemet..

vi kører 4 computere i hjemmet.

3 bærbare og en stationær.

Omdømme 3

Ja, så ved vi at du har 4 PCer, og.... hvad mere.

Mvh

Kim

og en playstation.

Alle har trådløs (hvis man er heldig at komme på) undtagen den ene stationær.

Omdømme 3

Kan ikke hjælpe dig ud fra det du har oplyst.

Mvh

Kim

Hej mystisk  Jeg kan ikke hjælpe dig med dit problem, men jeg kan hjælpe dig på anden måde. Hvis jeg havde dit proplem, ville jeg prøve at finde ud af, hvad jeg havde af udstyr. det vil side navne, styresystemer, routere og hvad jeg ellers kunne komme på. Hvis jeg også skriver en printer på, griner IT-nørderne af mig, men de bliver så glade, hvis der er en hel smøre at vælge imellem. Jeg lover dig. De sorterer lynhurtigt i, hvad de skal bruge for at hjælpe lige nettop dig. For at du kan se hvad jeg mener vil jeg lige fortælle dig hvilket udstyr jeg har.--------------------------------------------------udstyr---------- 1.sal: Min stationer med styresystem winXP indmad: System winXP, home Edition Version 2002, sp3 Computer: AMD Athnlon (tm) 64 prossor 3200+, 2.01GHz, 448MB Fysisk adresse udvidelse: Driver: 258,96 Coreclock: 425Mhz Memory dock: 100mhz (200MHz data rote) Memory interface: 32bit memory: 256MB, Memorytybe: DDRI VideoBios version 5.51.22.31.00 IRQ: 19, Bus: FPCI En sort støvet kasse der blinker helt vildt (router) Webstar En smart lille hvid æske med antænde (trådløs router) Netgear wegr614w6 (firmware-opdateret nov.2010 - forum hjalp med råd) En skrivemaskine uden taster (printer) Epson Stylus SX 115, som æder blæk hurtigere end jeg kan slå en ... -------------------------- Software Yousee sikkerhedspakke, Heimdal Agent, Ad-ware, Ccleaner, ---------------------  Stuen: Bærbare: Acer Aspire 7738G, win7 Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T6400 @ 2.00GHz 2.00GHz 4.GB (2,99 GB kan bruges, 32bit. Nvidia geforce gt 13014 CUDA 1GB Software Yousee sikkerhedspakke, Heimdal Agent, Ad-ware, Ccleaner, 7-zip, IfranView, Hauppauge WinTV IR (tuner til gratis-tvprog), diverse tegne- og webside programmer + mappe med opstartcd'er, papirer med diverse brugernavne og pasword, adgangskoder og købskontrakter. Dette skriver jeg ikke for at gøre nar af dig, men for at få de der kloge hoveder til at grine - OKEYMeget glad humørikonHvis du ikke kender ret mange navne, kan man få mange oplysninger ved at bruge det lille indbyggede program Enhedshåndtering.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Svar slettet af bruger. FN

vi har altid kunne komme på med 1 bærbar og 2 stationære.

men da vi har skiftet den ene stationr ud med to bærbare opstod problemerne.

problemerne med de tingnettet ikke kan hardog altid været der.

kan dersidde et eller andet er beskytter nettet så man ikk kan?

Ved du hvilken router du benytter? Det skulle gerne være en TDC Box/Home Box som ser ud som på denne side: http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?id=14960

Hvis du ikke har en sådan Box, så har du en anden type router som fordeler dit signal ud til dine computere. Hvis man i stedet for en router, har en switch/hub, vil der være en begrænsning i form af et antal ip-adresser du får fra TDC, hvilket som standard er 2.

Du må næsten hen og kigge på din installation og se hvilke bokse der er og hvad der står på disse. Jo mere info, navne, model nummer osv. jo nemmere er det for os på forum at hjælpe dig Glad humørikon

vi har 4 ting der ligner routere.

der er en helt sort en der ikke rigtigt står noget på

så en  SMC ez connect g 2.4ghz 54mbps wireless ethernet adapter SMC2870W

så en med et HP mærke på forsiden hvor der står mange kinsiske tegn bagpå

og tilsidst en speedstream4100

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg hælper lige med at forstå hvad de forskellige ting er.

SMC2870W er en mulitfunctions dims som kan køre som Acsses point, Repeater, Extærnt trådløst netkort, mm.

Speedstream4100 er dit ADSL modem.

den med HP mærket skal jeg lige wide noget mere om, Kan du beskrive hvordan den ser ud.

det samme med den "sorte box"(porte, stik, lamper mm.)

Hej,

Det er hvertfald nemt at forstå hvordan der kan opstå problemer når i har så mange bokse som skal fungere sammen. Ud fra det udstyr miela1 har specificeret, kunne det godt tyde på at i ikke har en boks med router funktion. Med mindre i har et specielt behov for nogle af disse bokse, hvilket det umiddelbart ikke lyder til, så vil jeg stærkt anbefale enten at droppe 3 af boksene (ikke den hvide Speedstream da dette er dit modem og den skal du beholde), og så købe en trådløs router af mærket NETGEAR, D-Link eller Linksys. Disse er kendte mærker og virker udemærket. Det er et dumt sted at spare på at købe noget ukendt og billigt som så bare skal skiftes efter kort tid fordi det ikke kører optimalt.

Alternativt kan du tage kontakt til TDC og høre mulighederne for at få skiftet det hele ud med en TDC Box/Home Box

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)