Nexus 7, dvs. Android på en non-mobiltelefon

• afk
  • 0 kommentarer
Med en Nexus 7, der har adgang via WiFi (dvs. TDC bredbånd), synes TDC Play-app'en at komme i et dilemma, hvor den "lader som om" den har SMS-adgang, men det har den ikke, så man kan aldrig få den SMS, den beder om...

Hvordan får man app'en til at gå via bredbånd i stedet for denne tilsyneladende binding til mobilnettet?

15 Kommentarer

Hej Afk,

Mange tak for dit indlæg.

TDC Play app'en er udviklet til vores mobilkunder og kræver derfor et mobilabonnement eller mobilt bredbåndsabonnement for at virke.

Dvs. når du ønsker at benytte TDC Play på din tablet, så vil det forgå igennem www.tdc.dk/play.

Hilsen
Michael

Hej TDC ansat.

Er der ikke noget du har misforstået eller kan du give en anvisning på hvordan man kommer på play via play hjemmesiden? Jeg kan ikke afspille filerne.

Og hvorfor kan I ikke lave App'en så man kan komme på via sit TDC bredbånd. Lidt træls, at man er nødt til at skifte til Spotify for at få lidt fleksibilitet.

Enig, Ole,

Det handler reelt om en uhensigtsmæssig antagelse om, at Android kun er på en mobiltelefon, men det er og vil ikke altid være tilfældet.  Selve applikationen fungerer nok glimrende efter denne "aktivering" af sikkerhedsgrunde...

Hej Ole,

Jeg vil meget gerne henvise dig til hvor du kan læse om såvel oprettelse som brugen af TDC Play.

Der er her to gode links som jeg håber kan hjælpe dig.

Hjælp til TDC Play:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?dogtag=p_help_tj_play

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspforward?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=article&article_id=10568&type=help

Sidst nævnte er nok det som bedst hjælper dig i selve anvendelsen og anvisningen om hvordan du benytter TDC Play.

Jeg vil dog lige tilføje at der ikke skulle have været et punktum i mit oprindelige link til TDC Play via vores hjemmeside.

http://tdc.dk/play

Hilsen

Michael

Det er korrekt, at tdc play hjemmesiden kan tilgås fra en android tablet - men...

Den er altså på ingen måde optimeret til brug på en tablet!

Afspiller-vinduet der popper op åbner ikke i en ny fane, men i en pop-up der spærrer for yderligere brug af resten af browseren... Dermed er man nødt til på forhånd at definere en playliste, og så pinedød holde sig til den, med mindre man vil afbryde afspilningen ved at lukke vinduet, for så at finde nye sange - ikke noget med, at tilføje nye sange løbende, eller sidde og browse i andre faner, med musikken i baggrunden.

Så jo man kan med god vilje godt, men i praksis fungerer hjemmesiden altså heller ikke...

Det er muligt at det er lykkedes for jer at afspille play fra en nexus 7 Android. Det er jo det det handler om
Det er muligt at det er lykkedes for jer at afspille play fra en nexus 7 Android uden Sim kort men med adgang til TDC bredbånd via wifi . Det er jo det denne tråd handler om. Jeg kan hverken få appen eller hjemmesiden til at virke og vil være taknemmelig for at få en helt konkret anvisning, hvis nogen har den.
Mvh. Ole
Hej Ole,

Da vi ikke har udviklet en app eller lignende til at benytte TDC Play fra din tablet uden simkort, kan vi ikke give dig en anvisning til hvordan du benytter dette fra din tablet uden simkort.

Det kunne være relevant for dig at teste om din tablet opfylder de krav der er, for at streame TDC Play via vores hjemmeside. Dette kan du gøre her: http://go.tdc.dk/gcath

Denne test bruges normalvis til PC, men da din tablet tolkes som en PC i henhold til denne problemstilling, kan dette afprøves.

Hvis du ikke kan streame musikken via hjemmesiden, er der på nuværende tidspunkt desværre ikke mulighed for at benytte TDC Play fra din tablet, uden simkort.

Håber svaret var fyldestgørende.

Hilsen
Michael

Fyldestgørende nok til at konstatere at TDC-play ikke virker. Og løsningen på denne tråd er defor at skifte til en anden streamingtjeneste.

Hvorfor virker det på en ipad?
Ja, det burde det vel ikke med den argumentation, TDC fremfører ift. Android, at det kun fungerer med SMS/mobiltelefon, men der er simpelthen en fundamental forskel i programmeringen, så det åbenbart kan lade sig gøre at angive en aktiveringskode på en iPad, mens det for Android ender i en uhåndteret blindgyde, hvor denne mulighed ikke er overvejet...

--- uddrag fra TDC hjemmeside:

Adgang til Mit TDC-app på iPad

iPad kan ikke modtage sms, og derfor ikke modtage aktiveringskoden, men derfor kan du alligevel godt benytte Mit TDC-app'en på en iPad, hvis du f.eks. har et mobil bredbåndsabonnement eller datadeling. Du kan også bruge dit mobilabonnement, men vær opmærksom på at du ikke kan bruge app'en på din mobiltelefon og iPad samtidig.

Sådan gør du:

1. Sørg for at simkortet sidder i en mobiltelefon som kan modtage sms. Har du mobilt bredbånd med USB-modem skal du tænde din pc og starte ConnectIT for at kunne modtage sms.  
  2. Sørg for din iPad er på wifi, og hent Mit TDC-app’en til din iPad via Appstore.  
  3. Når du åbner Mit TDC-app'en på din iPad, vil du blive bedt om at logge ind med dit TDC Login. Hvis du ikke allerede har et TDC Login, kan du oprette det via app'en.  
  4. Første gang du bruger Mit TDC-app'en på din iPad, skal du aktivere den med dit mobilnummer.Indtast det mobilnummer, du har på dit mobil-, mobilbredbånd- eller datadelingsabonnement. Du finder nummeret på din ordrebekræftelse.  
  5. Da iPad ikke kan modtage sms’er, bliver aktiveringskoden nu sendt til den mobiltelefon, du har sat simkortet i. Brug denne kode for at logge på Mit TDC-app'en på din iPad.  
  6. Har du en iPad med 3G kan du herefter flytte dit simkort tilbage i din iPad
Bemærk: Du kan kun benytte app'en på én enhed af gangen med det samme mobilnummer/simkort.

Det er måske fordi, du har et SIM kort i din Ipad? Hvis ikke, så fortæl hvad du gjorde, for at få det til at virke.

Jeg bruger 3G men kun WIFI forbindelsen på Ipad'en. Jeg kan ikke huske at jeg har gjort noget specielt med kode eller andet. det er muligvis fordi jeg kun bruger den hjemme på det trådløse netværk.

Hvad mener du med at du bruger 3G. Er der der et SIM kort i din Ipad eller er den kun til WiFi?

Det der skulle have stået var selvfølgelig, jeg bruger ikke 3G kun WIFI

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P