Svar

News server

Er der problemer med tdc's news server. Flere af de grupper jeg abonnere på er væk?

- Kim

icon

Bedste svar af Ulf 18 november 2011, 13:40

Så er der en opdatering med et kort hændelsesforløb:

Natten til mandag opdager vi, at der er problemer med en del af news.tele.dk. Herefter iværksættes en genstart af serveren. En sådan genstart betyder, at serveren "glemmer" alt og kun langsomt bliver fyldt med nyheder igen - der er derfor ingen driftsinformation om dette, da det er en gradvis, automatiseret proces.

Status lige nu er, at hardwaren (serveren) kører uden problemer, men der er udfordringer med at få hentet grupperne korrekt ind. Jeg har lige talt med den serveransvarlige, og han melder, at de nærmer sig en løsning, men uden at sætte en tidshorisont på.

Det bliver stadig ikke til en driftsinformation, da det fra højere sted er blevet vurderet til ikke at være nødvendigt i netop dette tilfælde.

Om dette er hensigtsmæssigt eller ej, er jeg sikker på nok skal blive diskuteret efterfølgende i denne tråd, og emnet ruller også internt i TDC. Vi er pt. i gang med at evaluere forløbet for at se, hvad vi kunne have gjort bedre, så vi kan være hurtigere ude med information og status, hvis uheldet skulle være ude en anden gang.

God weekend.

Hilsen Ulf

Se original

20 Kommentarer

Hej..

Jeg har samme problem..ringede der ind og fik at vide at de have

stoppet med at have nyhedsgrupper..jeg håber satme at medarbejderen

ikke viste hvad han snakkede om for uden nyhedsgrupper har jeg skutte meget at bruge tdc til !

m.v.h Claus

Jeg jeg håber jo stadig, der er en TDC-ansat, der ville gøre noget ved problemet. I news-gruppen dk.edb.internet.software.mail+news bliver det ivrigt diskuteret, men der er en ret opgivende stemning mht TDC. Jeg fandt ud af, der var lidt flere grupper, der dukker op, når man bruger dtext.news.tele.dk  Men jeg ville meget gerne have mine grupper tilbage. Hvordan får man fat i en medarbejder, der har lidt forstand på det, det hjælper åbenbart ikke engang at ringe ind.

Jeg har opgivet TDC news grups og skiftet til Sunsite.dk som er gratis.

De kæver at man registrere sig med sin mail adresse og siden er på engelsk.

Ellers er det nemt.

. Kim

Hvad er adressen på Sunsite?

I det hele taget skal jeg tage mine net- og tv-udbyder op til vurdering. Nu da de går digital ovevejer jeg Boxer, udbuddene passer mig vist bedre, yousee har et temmeligt stift og vel ikke særligt billigt system?

Jeg ved ikke om internetdelen betaler sig bedre hos andre udbydere? Jeg skal under alle omstændigheder have skruet ned for hastigheden, 26 Mb er trods alt for luksuøst til min pengepung.

Problemerne her kan udmærket være det skub, der sender mig i en anden retning.

Adressen på sunsite.dk er da da.... sunsite.dk :-) der stilles du automatisk vider til http://dotsrc.org/ som er det samme
TDC fortæller at de intet har med nyhedsgrupperne at gøre. Der er derfor ikke noget de kan gøre.

Det er ikke dem der kan rette nogen fejl. Jeg fik at vide at det var noget andre skulle rette.

De vidste bare ikke hvem.

Det er meget meget mærkeligt

Hvorfor siger i sådan noget TDC ?

Hvorfor er i ikkeså høflige at svare her i forummet. Jeg synes det ville være almindelig høflighed. Synes i ikke TDC?

Hilsen Åge

Tak, jeg vil se på det.

Der er nok ingen tvivl om, at TDC vil synes det var ganske pragtfuldt hvis deres NEWS brugere sivede over til AUC

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hej alle,

Jeg vil bare lige sige, at vi er opmærksomme på problemet, og at vi arbejder på at finde en løsning. Nogen tidshorisont har jeg ikke, men vi er nogle herinde, der husker de gode gamle dage, hvor TDC havde verdens bedste newsservere (dette var tilbage i halvfemserne, før WWW-nettet for alvor tog fart).

Vi har selvfølgelig en ansvarlig (vedkommende er i fuld sving) og indtil andet bliver meldt ud, bliver vi ved med at stille newsservere til rådighed for vores kunder.

Jeg er på mailinglisten i denne sag, og når der sker noget nyt vender jeg tilbage her. 

Hilsen Ulf

Hvis I virkelig er så aktive, som du beskriver, så kunne I da starte med at give besked via 'driftsinformation'.

Og var det så ikke en idé at sende en lille mail ud til samtlige medarbejdere i jeres kundeservice, så de ved, hvad en nyhedsgruppe er for noget? Det er dødfrustrerende at ringe og fejlmelde noget og så blive mødt af en medarbejder, der tror, man er idiot.

To identiske tråde:

Denne og  Nyhedsgrupper  

Hvis nogen ikke ved hvad der snakkes om, har jeg fået en god forklaring  her og i tre forskællige forklaringer.Blinkende humørikon

Hej alle,

Nyhedsgruppe-serveren var nede at vende i weekenden og blev genstartet. Når der sker genstart af news.tele.dk, så glemmer den alt, og fyldes løbende op med informationen igen. Alle grupper skulle dukke op igen.

Venlig hilsen

Jakob

> Alle grupper skulle dukke op igen.

Hvilken af nyhedsserverne vil du anbefale?

Det virker altså godt nok direkte absurd, at en besked til danskerne om en driftsforstyrrelser, komme fra en "Ulf" og ikke som en officiel driftsinformations-meddelelse, under "Driftsinformation".  

Og tilmed sker det  flere dage efter at folk undrer sig over hvad der er sket.

Sender man ikke normalt en besked om driftsproblemer ud med det samme, direkte i driftsinformation ? - Det plejer i da at gøre. Hvorfor står det der ikke?

Hvis hele telenettet er nede ville beskeden vel ikke komme fra en "Karlm Oskar Pedersen" som et indlæg i det debatforum.

Det her virker meget meget mærkeligt.  

Og hvor mange dage, uger eller måneder skal vi vente endnu?

Problemet opstod (i hvert fald her hos mig) først tirsdag morgen, og siden er der absolut intet sket, som tyder på, at problemet nærmer sig en løsning. Tværtimod er der kun blevet færre grupper, når man forsøger at opdatere nyhedsgruppelisten.

Og vi venter stadig ... Nu på fjerde dag.

Omdømme 3

Så er der en opdatering med et kort hændelsesforløb:

Natten til mandag opdager vi, at der er problemer med en del af news.tele.dk. Herefter iværksættes en genstart af serveren. En sådan genstart betyder, at serveren "glemmer" alt og kun langsomt bliver fyldt med nyheder igen - der er derfor ingen driftsinformation om dette, da det er en gradvis, automatiseret proces.

Status lige nu er, at hardwaren (serveren) kører uden problemer, men der er udfordringer med at få hentet grupperne korrekt ind. Jeg har lige talt med den serveransvarlige, og han melder, at de nærmer sig en løsning, men uden at sætte en tidshorisont på.

Det bliver stadig ikke til en driftsinformation, da det fra højere sted er blevet vurderet til ikke at være nødvendigt i netop dette tilfælde.

Om dette er hensigtsmæssigt eller ej, er jeg sikker på nok skal blive diskuteret efterfølgende i denne tråd, og emnet ruller også internt i TDC. Vi er pt. i gang med at evaluere forløbet for at se, hvad vi kunne have gjort bedre, så vi kan være hurtigere ude med information og status, hvis uheldet skulle være ude en anden gang.

God weekend.

Hilsen Ulf

Hej mcmark

Prøv lige at se nærmere på Newsserveren, for der er jo stadig ikke adgang til en stor del af grupperne

Min TDC gruppeliste stod på 44263, nu efter opdatering 15361.

I TDC's interne gruppe tele.internet har newsbooten 16-11-2011 06:00:01 opretet

"Der er idag (20111116) oprettet foelgende 6073 grupper paa news.tele.dk"

Det ser ud til at de danske grupper der er på den liste, er de danske grupper der stadig mangler.

Mvh.

Jørgen

Hej Ulf Driftsinformation

Undskyld altså, men øhhh...... Her står jeg af. Og sansynlig resten af Danmark. Hvordan kan normale mennesker finde på at diskutere om det er hensigtsmæssigt, at sende en fejlmeddelelse ud, hvis der er en fejl. Det virker himmelråbende absurd.

Hvis i kan finde på at diskutere om det er hensigtsmæssigt at fortælle når der er fejl, hvorfor i Himlens navn nedlægger i så ikke "Driftsinformation" ?

Undskyld jeg spørger, mken det virker bare så absurd.

Hilsen Åge

Fra 13:36 til 21:00 er kommet ca. 5000 flere grupper på newsserveren, heriblandt flere danske, så der er vel håb nu, men det går langsomt med at hente.

Du burde nu også have mulighed, for skrive dine sædvanlige Sclagershow beretninger i dk.medier.tv

Omdømme 3

Sidste opdatering i denne omgang:

Alle grupper blev gendannet i løbet af fredag og lørdag, og newsserveren er netop blevet endeligt klarmeldt. God skrivelyst!

Hilsen Ulf

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P