Netværkskabel - simpelt spørgsmål

Jeg skal lige til at købe et netværkskabel som skal forbindes til min stationære computer og min router. Jeg har Yousee. Jeg har fundet kabler her: http://www.kabelmix.dk/shop/netvaerkskabel-58s.html - men så er der noget der hedder cat5 og cat6, hvad skal jeg bruge? Jeg kan se det er hastigheden der er forskellen, men er begge kabler kompatible med Yousee.

Håber i kan svare.

mvh Tobias 

1 Kommentar

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Du har sådan set ret. Det er hastigheden der er forskellen....

Lige nu og her er der ingen tvivl om at du ikke vil få nogen forskel - uanset hvilket kabel du køber. Men hvis du (som jeg), kan lide at tænke lidt frem så du ikke har spændt ben for dig selv om to - tre år, holder du dig til cat6 kabler. Når du tænker fire - fem år bagud og tænker på hvor meget (ellere rettere lidt...) du brugte af kapaciteten i dine kabler dengang, sammenlignet med hvad du bruger nu, så er det jo en fantastisk udvikling. Der er sådan set ingen grund til at tro at den udvikling stopper, selvom det måske lige nu er svært at forestille sig hvad man skal bruge den ekstra kapacitet til.

Hvis du derimod er helt sikker på at udviklingen stopper - så kan du roligt holde dig til cat5 kaber :-)

Dog er der en yderligere fordel ved cat6 frem for cat5, og det er, at de er bedre afskærmet for støj udefra.

Vh

peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)