Svar

Netværkskabel

• Deltager
  • 5 kommentarer
Skal trække noget netværkskabel ifm. tilslutning af 2 stk. "multirooms".

Afstanden er lidt længere end de medfølgende kabler - jeg skal trække 2 gange ca. 14 meter.

Kan I fortælle mig præcis hvilket kabel jeg skal købe.

Jeg har tænkt mig at trække kablerne UDEN stik, for at spare størrelsen af borehuller.

Kan jeg bagefter selv montere stikkene (med specialtang), eller skal jeg lade en prof gøre det.

Mvh. Elton

icon

Bedste svar af giweo 14 august 2011, 18:00

What is the general difference between category 5e and category 6?

The general difference between category 5e and category 6 is in the transmission performance, and extension of the available bandwidth from 100 MHz for category 5e to 200 MHz for category 6. This includes better insertion loss, near end crosstalk (NEXT), return loss, and equal level far end crosstalk (ELFEXT). These improvements provide a higher signal-to-noise ratio, allowing higher reliability for current applications and higher data rates for future applications.

Den anden model er ikke trålløs, men anvende deine e-kabler til at sende signalet frem og tilbage

Se original

13 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

Alm CAT5 kabel kan gøre det, men vil du fremtidssikre (mod det endnu ukendte) så køb CAT6 kabel.

Du kan sagtens selv lave stikkene bagefter med specialværktøj, men stikket smutter faktisk med igennem et "lille" 10 m hul

Alternavtivt kunne du jo overveje en løsning med Intetnet gennem el-kablerne  (nu skriver du ikke hvad du skal bruge forbindelsen til)

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Netvaerksudstyr/Netvaerk-over-220v

Tak for hurtig respons.

Kablerne skal bruges til to gange "multiroom", TDC-TV til ekstra TV apparater i andre rum, så jeg er ikke sikker på den trådløse model, men er der nogen (gode) erfaringer med det?

Det vil jo være mange gange nemmere og spare en masse nye huller i det nye reolsystem og div. vægge.

(Hvad er forskellen på CAT5 og KAT6)?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

What is the general difference between category 5e and category 6?

The general difference between category 5e and category 6 is in the transmission performance, and extension of the available bandwidth from 100 MHz for category 5e to 200 MHz for category 6. This includes better insertion loss, near end crosstalk (NEXT), return loss, and equal level far end crosstalk (ELFEXT). These improvements provide a higher signal-to-noise ratio, allowing higher reliability for current applications and higher data rates for future applications.

Den anden model er ikke trålløs, men anvende deine e-kabler til at sende signalet frem og tilbage

Så vil jeg nok købe noget CAT6 kabel - tak for hjælpen.

Du kan jo også bruge powerline-adaptere (Homeplug)..

Jeg har selv gode erfaringer med Amitech 200Mbps, der yder nok til, at HD-tv ikke er et problem. Bemærk at det skal være 200 Mbps udgaven, da de fleste af disse understøtter QoS. Flere producenter tlibyder også 80 Mbps, men hold dig langt væk for det virker simpelthen ikke.

Jeg har netop købt adaptere fra TP-Link og efter en hurtig test ser de også ud til, at være ok. Routeren står i stuen med en Amitech-homeplug tilsluttet og er forbundet til pc i kælderen. Derudover var TP-Link adapteren bare "smidt" i en stikdåse som 6 stik, men det fik den ikke til, at tabe pusten..

Det lyder godt nok fristende med "homeplugs", men kan man være sikker på at det virker - de koster alligevel omkring 1000,- kr. (og så skal jeg vel have en ekstra modtager, når jeg skal have to tv`er).

Har bestilt 2x "multiroom" til levering i denne uge, så jeg skal jo snart lægge mig fast.

Jeg har ikke haft nogle problemer med homeplugs, men det skal så også siges, at min elinstallation er relativ ny. Kvaliteten af kablerne bestemmer hvor hurtigt det går.

Efter mit tidligere indlæg forsøgte jeg at stresse mine homeplugs ved, at køre både alm. netværkstrafik og tv på en port på homeboxen og det kørte også fint.

ifht pris, så har jeg netop købt TP-Link hos Komplett.dk for 349,- Da jeg lige har modtaget dem i dag har jeg lidt svært ved, at vurdere kvaliteten udover, at samlekvaliteten og pakken var ok. Transmissionsmæssigt var det også ok.

Går ud fra, du kører TDC TV - med hvor mange ekstra tilstuttede TV`er?

P.t. én ekstra boks, men jeg forventer at modtage én mere i dag eller imorgen.

Når jeg modtager den vil jeg teste setuppet med 3 homeplugs - én tilsluttet routeren og en til hvert fjernsyn. Med QoS og den hastighed 200 Mpbs kan levere stabilt bør det kunne fungere.

Det har fungeret fint med 4 homeplugs i et blandet miljø, hvor én port på routeren har "drevet" tv, pc og printer.

Opdatering.

Jeg har nu modtaget en ekstra box og tilsluttet den med homeplug uden problemer.

Setuppet med ét homeplug, der forbinder homeboxen med elnettet og homeplugs ved hvert fjernsyn, der trækker data derigennem fungerer ganske fint. Opsætningen er plug and playGlad humørikon

Det lyder rigtig positivt - håber posten snart har mine to "multirooms" med fra TDC.

Virker som om alle Homeplugs er OK, bare de er på 200 Mps, så jeg kan vel køre ned til Elgiganten eller Computercity, hvis jeg ikke kan vente.

For lige som at runde denne tråd af, kan jeg fortælle, at jeg købte tre stk D-Link Homeplugs, som nu er tilsluttet TDC-TV med fremragende resultat.

Det fungerer helt perfekt på tre TV`er og uden fejl eller udfald.

Kan absolut anbefales i stedet for at trække mange meter netværkskabel.

Hej

Har også forsøgt mig med multiroom og home plugs (D-link). Iføge installationsvejledningen er der glimrende hastighed på det. Har dog det problem at jeg mister forfindelsen eter 5 sek på samme kanal? skifter jeg hele tiden kanal er der ikke noget problem?

Nogen der har erfaringer med dette?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P