Svar

Netværks printer på Mac Via HomeDisk

• Deltager
  • 8 kommentarer
Hej folkens..

Jeg håber der er en som kan hjælpe mig her..

Jeg har på det sidste leget med at skulle have sat min printer op som netværks printer via HomeDisken, det virker fint på min kærestes Windows computer, men på min Mac vil den bare ikke.

Kan finde den via Windows printer søgning, men når jeg så prøver og printe, så beder den om brugernavn og password, og der står jeg sku af.

Har prøvet med koden som skal bruges til at sætte HomeDisk op som netværks drev, med koden som jeg bruger til min TDC bruger og bare med admin/admin og admin/blank.. Alt uden held.

Jeg har været inde og aktivere netværks printer i HomeDisken, og som jeg skriver, så har jeg også haft den til at virke på en computer, dog kun med Windows.

Kan være mig som kludre i noget, men håber der er en som kan hjælpe lidt her [i]

Lidt baggrunds informationer

Mac OSX 10.6.6

HomeDisk FW: V3.34(AFN.1)

Printer model: Canon MP540

Router: TDC HomeBox

Brug for andet info, så skriv, så skal jeg finde det [i]

På forhånd, tak for hjælpen..

icon

Bedste svar af falk19 27 maj 2011, 17:41

Hej

Jeg fik det til at virke.

Først sluttede jeg printeren direkte til min mac og fik printeren til at printe direkte via usb.

Herefter gik jeg ind under Windows printer søgning og fandt printernavnet på homedisken. Da jeg blev bedt om brugernavn og adgangskode brugte jeg det jeg bruger på mac'en. Herefter virkede det Glad humørikon

Se original

7 Kommentarer

Er der virkelig slet ikke nogen som kender til problem stillingen og evt har nogle råd til bare noget jeg kan prøve. Trist humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej iJelle

Jeg kan se du ikke rigtigt har fået svar fra vores ellers rigtigt dygtige superbrugere herinde. Jeg er ud over at moderere her på forum, også Mac-supporter på Hotline og har en del af den slags computere hjemme. Har faktisk ikke andet.

Jeg tror det er et problem, som skal løses over flere omgange.

Først skal du sætte din printer direkte til Mac'en og sikre dig, at den virker der. Dvs at den har de nødvendige drivere, etc.

Også får vi brug fra windåse folket, fordi vi to er vandt til, at et netværk sætter sig selv op, vi skal bare tilslutte. Men de vil så gerne vide en masse teknisk, så det er du også nød til her.

Du skal vide, hvad dit netværk hedder - det skal skrives ind med det user/pw du bliver promtet for. Er der een af jer som er Windows brugere der kan hjælpe hvordan man finder ud af det? Det er vist noget med et "NetBIOS-navn" - Arbejdsgruppe - WINS-servere.  (Arbejdsgruppe hedder vist nok "Workgroup").

Det kan være noget med at godkende netkortets MAC adresse (her må det være Homediskens?) også skal du sikre sig, at det hele kører under samme supnet.

Klar som blæk, ikke?

Håber der er nogen som vil hjælpe os "dumme" Mac-brugere her?  Humørikon med tunge

Og du skriver selvfølgelig gerne og stiller flere spørgsmål herinde på forum

Hilsen

Så prøvede jeg lige og rode lidt med det igen.

Må sige at jeg faktisk aldrig havde haft sat printeren til min iMac direkte, men det er nu prøvet, og der printer den fint igennem.

Men får stadig samme fejl når jeg prøver og slutte den til HomeDisken igen.

Jeg er dog noget i uklare omkring hvad det er der skal skrives ind i brugernavn/pw promten.

Jeg ved at den ligger på arbejdsgruppen WORKGROUP og det er også den arbejdsgruppe den er fundet under når man søger efter printere på Mac'en, så det burde den vel vide at den er, uden at jeg skal skrive det ind.

Der er umiddelbart ingen steder jeg kan indtaste min MAC adresse, hvis man ser bort fra i selve HomeBoxen, som jo kun har den i forbindelse med trådløst og statisk ip internt. Og der har det jo ikke noget med printeren og gøre.

Efter nu at have søgt og søgt og søgt på nettet efter hvilken brugernavn og password der skal bruges må jeg desværre melde fortabt.. Trist humørikon

Eneste nogenlunde brugbare information jeg kunne finde er at det brugernavn og password jeg skal bruge er på den bruger som har rettighederne til printeren, men i og med der ikke er brugernavn på selve printeren så kan det kun være et brugernavn som kræves af HomeDisken, og hvis TDC ikke kan klare og svare på hvad det er, så bliver det vidst en rimelig umulig opgave Trist humørikon Trist humørikon Trist humørikon

Nederlag for Mac verden at man ikke kan få så lille en ting til at spille, det burde være så nemt at sætte op, men åbenbart ikke denne gang Trist humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

http://gdlp01.c-wss.com/gds/5/0900005665/01/ip4000rsetupguide_us.pdf

Vær tålmodig. Guiden/manualen er længe om at loade, - men linket virker.

http://www.usa.canon.com/cusa/support/consumer/printers_multifunction/pixma_ip_series/pixma_ip4000r#BrochuresAndManuals

Jeg ved godt det ikke er eksakt samme printer, men selve guiden for opsætning til netværk kan give dig nogle hints om how to do.

http://support.apple.com/kb/ht3669

Mvh FN ;-)

Hej

Jeg fik det til at virke.

Først sluttede jeg printeren direkte til min mac og fik printeren til at printe direkte via usb.

Herefter gik jeg ind under Windows printer søgning og fandt printernavnet på homedisken. Da jeg blev bedt om brugernavn og adgangskode brugte jeg det jeg bruger på mac'en. Herefter virkede det Glad humørikon

Jeg siger tusinde tak for svaret.

Er egentlig ret sikker på at jeg har prøvet det før, men uanset hvad, så sidder jeg nu med et styk papir, printet via mac'en med printeren sluttet til HomeDisk.. Super fedt.. Glad humørikon

igen, tusinde tak Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P