Netgear router står af midt i det hele

Jeg har en Netgear router som står af midt i det hele, næsten hver gang er på nette skal jeg slukke og tænde for min den for at kunne forsætte, er det tid til en ny eller der nogen der kan hjælpe med noget input ?

#Entil#

10 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Ja det er nok ved at være ved den tid.

Hvor gammel er din router for det kan være at det bare hjælper at opdatere firmwaren.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg kommer til at tænle på 2ting:

1: Erder nogen i husstanden som bruger fildeling. For eksempel er (en forkert indstillet) bittorrent klient en sikker grund til sådanne problemer.

2: En anden årsag kan være "DNS relay" indstillingen i din router. Du kan prøve at slå den fra.

Ellers som miela1 skriver, så kunne en firmware opdatering måske give nytliv til din router.

Hej

Jeg har samme problem med netgear. Den er tilsluttet min stationer pc og det er min bærbare pc ikke kan  eller har svært ved at fange internetsiderne. Det hjælper når jeg slukker og tænder netgear.

Jeg mangler en forklaring på hvordan jeg laver firmware opdatering? Kan nogen hjælpe mig?

mvh MajaH

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Jesper12 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Alle sammen

Dejligt at se en så aktiv løsningsorienteret debat :-)

Først skal jeg lige spørge Entil og MajaH om jeres Netgear Routere er købt hos en TDC Butik? Hvis I ikke kan huske det, kan I på bagsiden finde en blåt TDC logo. Hvis ikke logoet er til stede bag på routeren, er den ikke købt hos TDC.

Grunden til at jeg spørger jer om dette, er netop hvis I vælger at opdatere firmwaren i routeren, frafalder (betalbar) telefonisk support hertil. Så det er på eget ansvar.

Hvis I vælger at se bort fra det og opdaterer firmwaren, kan dettes formentlig gøres via Netgears hjemmeside, hvor de også har en udførlig forklaring hertil (kunne jeg forestille mig).

Jeg vil dog gerne øse ud af mine egne erfaringer. Jeg har selv en Netgear WGR614 v6 som efterhånden er 6 år gammel. Denne havde jeg også store periodiske problemer med. Mine børns PC'ere mistede forbindelsen til den jævnligt (og jeg selv inkl.). Jeg valgte at opdatere firmwaren på routeren, på mit eget ansvar naturligvis, og den har kørt siden.

Hvilken løsningsmodel I vælger, skal selvfølgelig være op til jer, blot I er opmærksomme på ovenstående, og at det naturligvis ikke er sikkert det virker på netop jeres router.

Hej Jesper.

Den er købt hos TDC og iøvrigt samme nummer som din. Jeg har fundet downloadsiden. For ikke at lave noget forkert, venter jeg lige på min søn. Han er mere it-sikker end jeg. Vender tilbage og fortæller om dit råd har virket. Foreløbig tak for hjælpen. Glad humørikon

redigeret tilført: TDC's side med Firmware opdateringer til Netgear:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5816

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Jesper12 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen Maja :-)

Jeg glæder mig til at høre hvad i finder ud af, du og din søn. Du må hellere end gerne poste resultatet herinde, så alle os andre kan drage erfaringer heraf. Hvad enten det virker eller ej.

Krydser dog fingre for at i får det til at fungere :-).

Fortsat rigtig god dag og pøj pøj med det.

Kan kun bekræfte hvad der allerede ER skrevet Glad humørikon

Torrentklienter med mange peers kan lægge routeren ned, så den lukker forbindelsen eller genstarter.

Har selv haft problemet her (Godt nok en Sagem router til Home Duo) og det har hjulpet gevaldigt. Nu genstarter min router kun et par gange om md. men er på nettet 5 min. senere - men det er en anden sag Blinkende humørikon

Hej igen Jesper

Så har min søn opdateret min netgear, som du anbefalede. Hvis man ikke er helt sikker på, hvad man går i gang med, vil jeg ikke anbefale at begynde på det. Jeg havde ihvertfald aldrig fundet ud af det.

MEN DET VIRKEDE......

Internetsiderne kommer nu i en lind strøm - HERLIGT

Tusinde tak for det gode råd.

Med venlig hilsen Maja  Meget glad humørikon

Omdømme 1

Hej Maja

Det er jo bare fantastisk godt og høre. Glæder mig at jeres router igen virker som den skal :-).

Jeg er godt klar over det er en noget indviklet affære, hvis ikke man er rimelig it kyndig. Også derfor mit noget forsigtige svar. Dog er det løsningen, så det er jo bare super.

Hvis du får yderligere spørgsmål, er du naturligvis hjertens velkommen herinde igen.

Hej alle !

Tak for alle de ideer og svar

jeg måtte købe en ny router den gamle stod helt af dagen efter jeg skrev dette indlæg :-(

god weekend !

#ENTIL#

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)