Netflix - Hvordan begrænser man Netflix?

Hej!

Jeg arbejder på et offentligt Fritidscenter og vi har TDC homeboks som fungerer som trådløst internet i institutionen.

De unge har adgang til vores netværk med deres telefoner, tablets, Ipads osv og det skal de selvfølgelig have lov til.

Jeg har bare det problem at Netflix bliver misbrugt så jeg kunne rigtig godt tænke mig at sætte routeren op til at stoppe Netflix trafik. Jeg kan sætte firewallen op til at forbyde enkelte sider og har forbudt signup.netflix.com, netflix.com & movies.netflix.com. Det løste problemet for vores computerer men ikke for vores PS3'ere samt tablets, Ipads & telefoner.

Er der nogen som har en serverliste som Netflix bruger til at streame i Danmark eller et andet bud på hvordan jeg kan stoppe Netflixtrafikken.

Jeg vil helst ikke lukke for det trådløse netværk selvom det åbentlyst ville stoppe problemet da rigtig mange har glæde af at bruge det.

Jeg har kontaktet netflix og de har ikke noget bud på en løsning af problemet.

Håber en eller anden herinde kan være mig behjælpelig med problemet.

Byggeren

1 Kommentar

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Byggeren

Det lader ikke til, der er nogen nem løsning.

Hvis man Googler "how to block netflix", kommer der en masse forslag om servere der kan blokeres, men det lyder til, at Netflix brugere en hel del forskellige servere, så mit umiddelbare forslag er at kigge resultaterne af søgningen igennem, finde de servere folk har noteret, og tilføje dem til listen over blokerede adresser.

Håber det kan hjælpe dig.

Vh.

Rasmus - TDC

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8