Nedgang i hastighed, ved online spil?

Så, mit problem er, at jeg hele aftenene har set min ms(tiden det tager at kommunikere imellem server og egen computer) svæve omkring 500. Og normalt ligger den omkring 100ms. Da det er forholdsvis nyt for mig at have så høj en ms, er det ualmindeligt irriterende.

Så mit spørgsmål er, om der er noget jeg kan gøre ved min router, computer, eller danse en form for dans, til internet guderne, for at forbedre min ms, eller om det muligvis  blot er forbindelsen til serverne der er dårlig.

Skal også lige nævnes, at loadingen af diverse hjemmesider har været langsommere end ellers. Kan dog være et tilfælde.

På forhånd, tak. [i]

1 Kommentar

Hej Ishran og velkommen til forum Glad humørikon

Responstiden for kommunikation over nettet er afhængig af rigtig mange ting. Noget du kan prøve at gøre er at åbne kommandopromt hvilket du kan gøre ved at trykke på windows tasten+r og skrive cmd og trykke enter. Derefter skriver du "ping www.google.com" og ser hvad din responstid er (ms). Når du sender en lille request som et ping til en stor side som google, skulle din ms gerne være omkring 50. 

Har listet nogle få ting som kan give dårlig ping (ms)

- Trådløs forbindelse. En kablet forbindelse er altså hurtigere og bedre når man snakker hurtig online gaming.

- Servere som ligger langt væk. Spiller du på en server i USA vil du næsten altid få en høj ms og dermed forsinkelse i spillet.

- Langsomme servere. Nogen servere fungerer bedre end andre. Prøv at tjekke andre servere i det samme spil.

- Langsom PC. En langsom computer kan give dig dårlig ping, men det er for det meste en af de andre ting som gør det.

Håber det kan hjælpe Glad humørikon

Mvh Joachim

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)