Nedetid, Quality of service, downtime - hvor lidt er nok?

• SVL
  • 0 kommentarer
Hvor lidt Internet/TV/Telefoni kan TDC nøjes med at levere?

Vi har haft TDC home Trio i godt 3 måneder og har haft 10 dages nedetid i denne periode. Årsagen begge gange helt relateret til TDC's udstyr hhv. router/SAGEM bok og linieproblemer.

TDC meddeler, når vi brokker os, at vi ikke vil blive faktureret for den tid hvor systemet ikke har virket.

- Men vi har ekstra udgifter til internet i disse perioder, hvor vi må bruge 3G netværk og mobilmodemer for at sikre basal internetadgang.

- Denne ekstra udgift bør vel rettelig dækkes af TDC?

Kan TDC nøjes med at levere net "når de har lyst"/"efter forgodtbefindende" uden konsekvenser?

Hvad er grænsen hvor TDC misligholder deres aftale?

Hvad er egentlig mine rettigheder som forbruger?

Mvh

Sten

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej SVL/Sten

Det er faktisk et rigtigt godt spørgsmål.

Der er lige gået lidt tid inden jeg får dig svaret, men jeg er OBS på hvad du spørger om.

Jeg har sendt dit indlæg videre til nogen, som kan svare dig kvalificeret, håber jeg.

Så hvis du vil have endnu noget tålmodighed, så kommer der forhåbentlig et svar.

Hilsen

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Nu har jeg ikke lige slået efter i de generelle abb. betingelser - men alm. dansk ret siger at man som udgangspunkt højst kan få erstattet det men ikke har fået.... Dvs. hvis det er nede i 10 dage og og du har fået 10 dages rabat - så er det som udgangspunkt hvad du kan få.

Hvis du vil have erstatning ud over dette skal du dokumentere et tab du har haft. Tabet skal kunne relateres direkte til din manglende forbindelse. Det, at du selv vælger at benytte en alternativ opkobling, er ikke et tab i den sammenhæng. At det så ville være rigtig god kundeservice at TDC gav dig en alternativ opkobling mens de rep. den almindelige - det er jo så en anden sag. Hvis man gjorde det ville det i det øvrigt være oplagt at opkræve fuld pris for den ordinære forbindelse og give den anden forbindelse uden beregning.

Med andre ord - det er op ad bakke at få erstatning set fra et juridisk synspunkt. Selvom jeg ikke altid er den store fan af TDC må jeg indrømme at man flere gange har tilbudt ganske fornuftige kompensationer i lign. tilfælde. Næsten ligegyldigt hvad man tilbyder dig vil jeg anbefale dig at tage imod det.

Vh

Peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)