NAS - TDC Homebox og Netgear Stora

Købte for nyligt en NETGEAR Stora (MS2110) men kan simpelthen ikke få den til at spille.

Jeg har prøver fra både en Windows 7 og en Vista maskine.

Jeg kan ikke få lov at logge på lokalt. Via internettet er der ingen problemer. Uanset om jeg er på mit eget netværk eller et andet

Er det nogen der ved om det KAN komme til at virke eller selv har fået det til at virke med netop den NAS? Eller skal jeg straks løb ned i Elgiganten og få den byttet til et andet mærke?

Når jeg logger på Homebox'en kan jeg se at NAS'en har fået en IP adresse, og jeg har også selv prøvet at give den en statisk IP (udenfor DHCP området -  192.16...101) men når jeg prøver at logge på via den medfølgende software (Stora Agent - hedder programmet) får jeg følgende fejl: "Lokal forbindelse til Stora ikke mulig. Vil du prøve en ekstern forbindelse?"

Problemet ved at gå via hjemmesiden (mystora.com - aka den eksterne adgang) er blandt andet at den flashbaserede sofware kun tillader overførsels af emner under 2Gb.

Så mit spørgsmål er: Er det TDCs Homebox der blokerer for at logge på NAS'en lokal - og hvad kan jeg gøre for at afhjælpe problemet?

Mange tak

Håber der er nogen der kan hjælpe.

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Nu er jeg jo selv en mand - så jeg ved det godt:"Rigtige mænd læser ikke vejledninger" Meget glad humørikon

I dette tilfælde kommer du nok ikke uden om at kigge i dokumentationen til den medfølgende software. Det su skal kigge efter er om den kræver at bestemte porte er åbne - og så åbne dem i routeren. Som standard er alle porte lukkede i den - så det kunne være der blokeringen ligger.

Vh

Peter

Når jeg åbner stifinder og trykker på netværk, får jeg min nasserver frem og kan arbejde med filerne derfra.

Har ikke omdirigeret porte i routeren.

Hvis du har firewall på pc'eren kan det være det.

Hilsen

Lars

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)