nas server

Hej

Jeg har problemer med at få min nas server til at virke.

Er der nogen som kan henvise til et link hvor der er beskrevet hvordan man sætter router og nas-server op ???

mikkel51

8 Kommentarer

Hej Mikkel,

Hvordan vil du have den til at virke? Hvordan vil du tilgå den udefra?

-- 

Palle

Hej Palle

Det var min mening at bruge den som FTP server. Jeg har sat min router ( netgear cg 3000 ) op med port forwarding sådan som jeg mener det skal være ( ufd fra min netværk viden ), men det virker stadig ikke.

Derfor efterlyser jeg guide som i generelle vendinger kan beskrive hvordan det skal sættes op

OK.

Det er jo rigtigt - til at starte med - at du skal forwarde port 21 til den IP adresse som NAS'en har. I den forbindelse er det en god ide at sætte NAS disken til at få den samme interne IP adresse hver gang den starter. Ellers risikerer du at forware FTP (port 21) til den forkerte IP adresse efter reboot.

Har du oprettet account(s) på NAS'en? Hvilken NAS er det?

-- 

Palle

Hej Palle

Undskyld den sene respons, har lige været i Oslo

Min NAS server er en LG N1T1DD1  og jeg har lavet account på den. Jeg har også reserveret en IP adresse til den i routeren.

Hej Mikkel

Det jeg har oplevet flest gange er at når man tilgåer sin ftp server igennem firewall eller via NAT/port forwarding, så skal man skifte til passive mode i sin ftp klient!

ellers hvad jeg kan huske er at port 20 er nævnt som FTP-DATA og port 21 som FTP, og det er rent TCP

Hej

Har du husket DNS adresser og Standard Gateway IP settings?

http://ducktrucks.dk/screenshots/fd570e759b8e61907b2a447c709c2747.png

Standard Gateway typisk routeren (192.168.1.1) og DNS adresserne (TDC): 

194.239.134.83 

193.162.153.164

-- 

Palle

Hej igen

Nu har jeg checket alt ( iflg min egen overbevisning ), jeg har forbindelse til min nas server når jeg i et commad vindue starter et ftp session, så kommer jeg helt ind til volumen som jeg skal.kan også se at jeg er logget på serveren i status vinduet på serveren

Men når jeg bruger stifinder eller et ftp program fejler den hvergang. Når jeg bruger stifinder kommer vinduet hvor jeg skal taste brugernavn og password, men bagefter får jeg et fejlvindue med overskriften " der opstod en fejl i ftp-mappen " og en tekst " Der opstod en fejl ved åbning mappen på ftp-serveren. Sørg for at du har tilladelse til at åbne denne mappe "

Jeg har sat serveren op efter manualen, og kan ikke lige gennemskue hvorfor det grafiske ikke virker er der nogle som har forslag til udbedring

mikkel

Hej Allan

KAn du fortælle hvordan man skifter til passive mode i sin ftp-klient ??

Mikkel

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P