Svar

NAS

Hej alle

Jeg overvejer at investere i en NAS til alle mine medie-filer (især musik) og jeg tænker derfor at købe en NAS, der kan betjene alle de bærbare jeg har i huset. Jeg har endnu ikke noget HI-FI eller Tv med dlna, men det kommer, og NAS'en skal derfor i første omgang kun være til de bærebare.

Kan du/I anbefale en bestemt NAS, der fungerer med Home- Trio og er det svært at sætte op ?

På forhånd tak for dit svar

Nick

icon

Bedste svar af miela1 11 december 2010, 19:57

Hej,

Jeg vil anbefale TDCs Homedisk, det er muligvis ikke den bedste på market men det er blandt de bedste, og så her den noget smart som ingen af de andre har, nemlig online backup.

TDC er også arbejder også på at den kan håndtere dine DRM licenser så du kan spille musik fra play på alle dine enheder selvom at de ikke understøtter Microsoft DRM(WMA DRM), eller det er hvad jeg her hørt.

når du bestiller TDCs Homedisk kan du også til gå den fra netted uden at du selv skal ind og sette en alt muligt op.

ulemperne er a det er ikke din NAS, men en du her Lejet af TDC og du betaler derfor at have den.

hvis du ikke vil have TDCs Homedisk, skal du kikke efter DLNA mærket og/eller være sikker på at den kan køre en UPnP media server, og du skal søre for at de kan køre RAID.

der vil den her være et godt bud.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=NAS&pid=672103, her skal du selv købe de 2 ens hardiske(2 fordi det er spejlbilleder af hianden(RAID), så hvis den ene går i stykker skifter du den bare ud til en ny) og så skal du være opmærksom på at der ikke ydes suport på den fra TDCs side.

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg vil anbefale TDCs Homedisk, det er muligvis ikke den bedste på market men det er blandt de bedste, og så her den noget smart som ingen af de andre har, nemlig online backup.

TDC er også arbejder også på at den kan håndtere dine DRM licenser så du kan spille musik fra play på alle dine enheder selvom at de ikke understøtter Microsoft DRM(WMA DRM), eller det er hvad jeg her hørt.

når du bestiller TDCs Homedisk kan du også til gå den fra netted uden at du selv skal ind og sette en alt muligt op.

ulemperne er a det er ikke din NAS, men en du her Lejet af TDC og du betaler derfor at have den.

hvis du ikke vil have TDCs Homedisk, skal du kikke efter DLNA mærket og/eller være sikker på at den kan køre en UPnP media server, og du skal søre for at de kan køre RAID.

der vil den her være et godt bud.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=NAS&pid=672103, her skal du selv købe de 2 ens hardiske(2 fordi det er spejlbilleder af hianden(RAID), så hvis den ene går i stykker skifter du den bare ud til en ny) og så skal du være opmærksom på at der ikke ydes suport på den fra TDCs side.

Hej miela

Tak for dit hurtige svar.

Det er en stor hjælp.

Nick

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Var så lidt.

du er altid velkommen her på forum.

Godjul her fra.

Jeg ville kigge lidt anderledes på behovet: Hvad er det for noget hifi og og tv du vil have koblet på NAS'en? NAS skal kunne afvikle noget software, som understøtter dit streaming device.

Hvis du f.eks. vil bruge en squeezebox eller sonos, så skal du have en NAS som understøtter det, som du køber.

Held og lykke.

Omdømme 3

Hej, Trio.

Det eneste det er nødventigt at kikke efter er DLNA mærket.

man kan se på den her side hvilke produkter der er DLNA certifaceret.

http://www.dlna.org/products

har både server(nas) og enhed(TV,HiFi) DLNA mærket så kan de snakke sammen, det der så udre mere skal kikkes after er om endheden kan Afspille DRM beskytet filer.

det er derfor en god ide at spørge først inden man køber sin DLNA enhed.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)