Når jeg skriver homedisk i min explorer sker der intet, jobbet går i coma

• 0 kommentarer
Når jeg første gang skal installere og skriver homedisk i min explorer sker der intet, jobbet går i coma. Jeg bruger vista. Beklager hvis jeg burde kunne finde svaret allerede. Gert

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej gk57

Som omtalt i nedennævnte tråd kan det være, at det hjælper, hvis du i stedet for "homedisk" skriver http://192.168.1.5 i adressefeltet i din Explorer.

Hvis dette ikke løser problemet, har din HomeDisk muligvis ikke ordentlig netværksforbindelse til din TDC Box/Homnebox.

Mvh Stephen

/t5/Mit-TDC/problem-med-installation-af-homedisk/td-p/31875

Hej Stephen

Tak for svaret, men resultatet er det samme uanset jeg prøver i Explorer eller Firefox. Har tidligere indstalleret på XP uden problemer. Gert

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Gert

Det var jo irriterende.

Hvilket svar får du, hvis du i "Kommandoprompt" (som ligger under "Programmer/Tilbehør") skriver "ping 192.168.1.5"? Det vil da i hvert fald afklare, om pc'en har forbindelse til Homedisken.

Mvh Stephen

Hej Steffen

Både på min XP og min Vista kommer 4 pakker sendt og 4 pakker modtaget, men alligevel virker det kun på min XP

Hilsen og tak indtil videre

Gert

Omdømme 3

Har du prøvet manuelt at oprette Homedisken som netværkdsrev på din Vista pc? Vejledningen til dette findes her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25677 . Da du ikke kan hente NetConnector.exe via din Vista pc, må du hente den via din XP pc eller bruge en alternativ metode, som det bl.a. fremgår af denne tråd: /t5/Mit-TDC/Homedisk-problemer/td-p/11561

Da du kan pinge HomeDisken, kan du formentlig også oprette HomeDisken som netværksdrev på din Vista pc, og så må der jo være et browser-problem, som jeg desværre ikke umiddelbart kan hjælpe med en løsning på.

Mvh Stephen

Hej Gert

Selv om du er i gode hænder ved Stephen, så har jeg lige et par fif

Netværksmæssigt er den største forskel på XP og Vista, at der er kommet en firewall klient med, her er det vigtigt at da den blev sat op, at der blev der valgt hjemmenetværk.

et andet lille cowboy trick er inde i routeren, har du et punkt der hedder statisk dns, her kan man med fordel tilføje homedisk i domænet home, det gør at de fleste pc'er kan tilgå TDC Homedisk, ved at skrive homedisk i fx Internet Explorer

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)