Musik på Homedisk

Jeg har nu haft min Homedisk kørende i 3 dage og den fungerer perfekt med billeder, video og dokumenter.

Hvis jeg via browseren vil åbne mappen musik, så skriver den:

status:500 message:

500 Internal Server Error

The server encountered an unexpected condition which prevented it from fulfilling the request.

Jeg har prøver med musik som enkeltfiler og i mapper. Har også eksperimenteret med formaterne både mp3 og wma, sågar flac og ape er afprøvet, med samme nedslående fejlmeddelelse.

Jeg kan tilgå filerne via stifinder og afspille på denne måde, men det er jo ikke lige det jeg vil.

Homedisk'en er lukket korrekt ned flere gange, og er genstartet helt på normal vis via browseren !

I windows mediaplayer er der sat hak i "tillad fjernadgang".

Fejlen fremkommer på samtlige vore maskiner under hhv. Windows XP (sp3), Windows 7 64-bit (sp1), Windows 7 og en enkelt på Windows Vista. Samtlige maskiner er min 2 GHz processor og 2 Gb ram.

Hvad er der galt ? eller hvad gør jeg galt ?

4 Kommentarer

Hej Muggi2980

Det første jeg ville forsøge med er at resette HomeDisken. Dette gøres ved at holde en clips eller lignende inde i reset knappen bag på, indtil HomeDisken siger 2 bip. Der sker ikke noget med dine data når du gør dette. Efter du har gjort dette bliver selve system delen i HomeDisken nulstillet hvilket tar et par minutter.

Hvis dette ikke hjælper må du gerne tage et kig på spørgsmålene herunder:

1. Bruger du en webbrowser eller bruger du en af genvejene som den opretter på skrivebordet, og i såfald, hvilken af disse (medieserver eller bare den almindelige mappe)?

2. Sker fejlen med det samme du åbner selve mappen musik, eller er det når du forsøger at afspille et musik nummer som ligger i mappen?

Mvh Joachim

Jeg har brugt begge genveje på skrivebordet. Jeg har også forsøgt mig med at taste 192.168.1.5 i IE8.

Så snart jeg er på homediskens forside og klikker på ikonet "Musik" kommer fejlen.

Disken er resat, og jeg har givet den fred og ro i 1½ time før jeg igen forsøgte. Samme nedslående resultat.

Klikker jeg OK på fejlmeddelelsen så kommer jeg ind i mappen, som desværre vises tom, selvom der er musikfiler (mp3) i mappen.

Det lyder godt nok mystisk. Kan jeg få dig til at prøve at tømme mappen helt, så der ikke er nogen filer i den og så se om fejlen stadig kommer?

Hvis den stadig fejler når der ikke er nogen filer i, er der nok ikke så meget tilbage end at ringe til Hotline Glad humørikon

Mvh Joachim

En helt tom mappe giver desværre samme fejl :-(

Har snakket med hotline og disken er fejlmeldt (trist med en helt ny vare).

Endvidere kan jeg se at den ikke laver online-backup. Den har stået på 1% nu i 3 dage.

Ellers tak for hjælpen.

Mvh

Kurt

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8