Svar

Multiroom og HD - er det muligt?

Jeg har pakken "Tv, bredbånd og fastnet + mobil" og overvejer at tilkøbe HD-pakken. Lige nu kan jeg pga manglende båndbredde ikke se TV i alle fire rum i huset, men det lykkes normalt at kunne se tre ad gangen. Vil HD-pakken lægge en ekstra begrænsning på antallet af TV, der kan ses samtidigt? Naturligvis kræver HD mere datakapacitet, men det er jo samtidig det, som MPEG-funktionen skal/skulle sørge for at nedbringe (mig bekendt). Er en del af datakapaciteten 'båndlagt' til internet, eller kan man tilsikre mere data til fx TV, hvis ens WiFi er inaktiv?

Mange spørgsmål... Håber nogen kan kaste lidt lys over det.

icon

Bedste svar af droid 1 august 2012, 16:20

gr8dain skrev:
Jeg har pakken "Tv, bredbånd og fastnet + mobil" og overvejer at tilkøbe HD-pakken. Lige nu kan jeg pga manglende båndbredde ikke se TV i alle fire rum i huset, men det lykkes normalt at kunne se tre ad gangen. Vil HD-pakken lægge en ekstra begrænsning på antallet af TV, der kan ses samtidigt? Naturligvis kræver HD mere datakapacitet, men det er jo samtidig det, som MPEG-funktionen skal/skulle sørge for at nedbringe (mig bekendt). Er en del af datakapaciteten 'båndlagt' til internet, eller kan man tilsikre mere data til fx TV, hvis ens WiFi er inaktiv?

Mange spørgsmål... Håber nogen kan kaste lidt lys over det

Lige nu lyder det til at du samlet har 3 SD-streams, groft sagt vil disse tre streams ved oprettelse af en HD-stream blive til 1-SD stream og 1 HD-stream da en HD-stream ca fylder 2 SD-streams.

Skal du køre med 3 SD-streams og 1 HD-Stream kræver det at din forbindelse nok skal have kapacitet på 20mbit.

Prøv at log ind i din homebox og se hvad din linje er sat op til at køre.

HD lyder ikke som et optimalt valg i din situation.

Men det er svært at sige, TDC er nok de eneste der kan give dit et præcist svar da de bestemmer om de vil sælge til dig eller ej.

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

gr8dain skrev:

Mange spørgsmål... Håber nogen kan kaste lidt lys over det

Lige nu lyder det til at du samlet har 3 SD-streams, groft sagt vil disse tre streams ved oprettelse af en HD-stream blive til 1-SD stream og 1 HD-stream da en HD-stream ca fylder 2 SD-streams.

Skal du køre med 3 SD-streams og 1 HD-Stream kræver det at din forbindelse nok skal have kapacitet på 20mbit.

Prøv at log ind i din homebox og se hvad din linje er sat op til at køre.

HD lyder ikke som et optimalt valg i din situation.

Men det er svært at sige, TDC er nok de eneste der kan give dit et præcist svar da de bestemmer om de vil sælge til dig eller ej.

Tak for dit svar. Du bekræfter (desværre) min mistanke. Og du har helt ret i, at "HD lyder ikke som et optimalt valg i din situation."

Jeg er nu begyndt at undersøge, hvad der skal til for at få enten fiber eller kabel lagt ind. Jeg tror nok, at der er kabel lagt ned i fortovet foran huset, og herved kan jeg jo - efter det er trukket helt ind i huset - få mig et YouSee-abonnement, hvor mulighederne for at få større bredbåndskapacitet er langt bedre.

Tak igen.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

gr8dain skrev:
Tak for dit svar. Du bekræfter (desværre) min mistanke. Og du har helt ret i, at "HD lyder ikke som et optimalt valg i din situation."

Jeg er nu begyndt at undersøge, hvad der skal til for at få enten fiber eller kabel lagt ind. Jeg tror nok, at der er kabel lagt ned i fortovet foran huset, og herved kan jeg jo - efter det er trukket helt ind i huset - få mig et YouSee-abonnement, hvor mulighederne for at få større bredbåndskapacitet er langt bedre.

Tak igen.

Har du mulighed for Yousee er jeg enig i at det for dig nok er det mest optimale i forhold til TDC's Hometrio.

TDC's Hometrio løsning med Digitalmodtageren og Multiroom er dog en rigtig lækker løsning som generelt fungerer rigtig god. Formentlig det bedste på markedet. Yousee's Samsung bokse har et noget dårligere ry.

Du kan undersøge om der på din vej står små "gravskabe" (teknikskabe) hvor der står "Tv" på. Er der sådan en gravsten er der god mulighed for at du kan få kabeltv. Kabeltv tilsluttes direkte til disse gravsten og kobles ikke på hovedkablet under jorden som man ofte gør med telefonkabler.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)