Multiroom +4 TV

• MI6
  • 0 kommentarer
Hej

Jeg har TDC Home trio. Jeg har et stort hus m. børn og har derfor et øsnke om at have TV i flere rum end 4.

Jeg har talt med jeres teknikker som meget behjælpligt fortælle hvad jeg skal gøre.

1. Split signalet med en Switz - da TDC's boks kun har 4 udgange

2. Køb alle de ekstra TV bokse jeg vil fra TDC til 299.

3. Jeg kan nu have TV i alle de rum jeg vil. Dog kan jeg kun se TV i 4 rum på en gang. Skal TVet tændes i 4 nye rum, spørger boksen om jeg vil afbryde et andet TV så der bliver en Linie fri.

----

SUPER .. MENNNNN problemet kommer så ved sælgeren som jeg kontakter. Han vil ikke sælge mig mere end 4.  Produktet findes ikke på hans liste, og han ved ikke hvor han skal tastet det ind henne.

Forklar mig venligst hvad jeg skal bede salgskunsulenten om at gøre, så jeg for 299 kan få tilsendt flere multiroom boxe så jeg slipper for at bøvle med at skifte leverandør da de andre udbyder ingen begrænsinger har omkring multiroom.

8 Kommentarer

Kan på det varmeste anbefale HomePlug til TV.

(Overførsel af signaler via el-ledningerne)

Har 2 ekstra TV`er tilsluttet på den måde (udover "hoved"-tv) ialt 3 stk.

Har aldrig oplevet een eneste fejl i overførslen af signalet.

Og fra nu af betaler du kun for 1 multiroom-boks ( kr. 69,-) for op til 4 bokse, i stedet for kr. 59,- pr. boks som hidtil.

Hej

Teknikeren har vist lovet for meget, da denne løsning med mere end 4 modtagere på nuværende tidspunkt ikke lader sig gøre - derfor har det ikke været muligt, at bestille den.

Om den kommer på et senere tidspunkt? Formentligt, ja.

Venlig hilsen

Hej Elton

Tak for dit svar. Jeg vil helt sikkert se på HomePlug, hvis detkan spare mig for en masse kabler.

Har du købt 1. stk afsender og 2 stk modtager ?   og kan jeg i princippet sætte 4 modtager rundt i huset ?

---

Dog løser det ikke det grundliggende problem at jeg skal bruge flere bokse for at få +4 Fjernsyn tilsluttet.

Hej Søren

Tak for hurtigt svar.

Ja det er jo helt crazy at man ikke kan få lov at bruge penge hos TDC. Og endnu mere sort at samtlige konkurrenter forlængst har løst dette problem

--

Er løsningen at jeg finder en ven som også har Home Trio som ikke udnytter muligheden for 4, bokse til at købe X bokse til mig for 299. Som jeg herefter køber/låner ?

Er der noget rent teknisk i signalet som forhindre dette ?

Der er ikke forskel på "sender/ modtager".

Du skal bruge 1 homeplug til forbindelse mellem routeren og en stikkontakt, og derefter 1 stk. til hver multiroom-boks til hvert fjernsyn. Du kan vist kun tilslutte 4 bokse ialt - til gengæld betaler du kun 69,- for alle bokse ialt. (har kostet 59,- pr. stk. indtil for nylig).

Fungerer perfekt - kan optage/ afspille som på "hovedboksen". Har tre homeplugs tilsluttet til to ekstra tv`er.

hej Elton 

Hvor køber du de homeplug , kan se der er mange forskellige og rimlig dyrer 

har også et hus på 420 m2 og vil gerne undgå de skide kabler, men tdc siger det er UMULIGT 

skal mand bare sidde stikket fra boksen i homeplugen og så i stiktontakten og wubti så virker det 

eller hvordan virker det 

har et teknik rum hvor den trådlåse rouder står så den skal vel også have en homeplug

du bor vel ikke i haderslev så du kunne komme forbi og vise det (Smil)

Mvh 

Bjarne

Det er meget let at få til at køre.

Køb et sæt (2 stk.) homeplugs f.eks hos "Computercity" eller andet sted.

Den ene kobler du til din router og i en stikkontakt og den anden i en anden stikkontakt, hvor dit ekstra tv skal være, og kobler den sammen med din multiroom-boks og dit tv.

Tilsvarende køber du ekstra homeplugs til hvert ekstra tv. (stadig med tilhørende multiroom-bokse).

Du kan få homeplugs med indbygget stikkontakt, så du ikke blokerer stikkontakten, du sætter homeplug`en i.

Det fungerer 100% perfekt for mig, og du kan optage og afspille fra alle stederne.

-og nej, jeg bor desværre ovre på Djævleøen Sjælland.

mange tak for svar giver en bajer en dag :-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)