Multicast på TDC-router til parabolmodtager.

Jeg har netop købt ny parabolmodtager, som kan fjernstyres via internettet - dvs. jeg kan bede den om at optage ved at gå ind på en hjemmeside, ligesom jeg kan styre den fra div. i-produkter. Desværre virker det ikke sammen med den helt nye router jeg har fået fra TDC. Jeg har fået forklaret, at det der mangler er, at aktivere multicast på routeren - men det ønsker tdc ikke at hjælpe med. Nogen der kan hjælpe?

11 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

NielsJohansen skrev:
Jeg har netop købt ny parabolmodtager, som kan fjernstyres via internettet - dvs. jeg kan bede den om at optage ved at gå ind på en hjemmeside, ligesom jeg kan styre den fra div. i-produkter. Desværre virker det ikke sammen med den helt nye router jeg har fået fra TDC. Jeg har fået forklaret, at det der mangler er, at aktivere multicast på routeren - men det ønsker tdc ikke at hjælpe med. Nogen der kan hjælpe?

Hmm multicast - det lyder lidt underligt....

Der skal helt sikkert forwardes en port eller to i homeboxen, har du gjort det?

Kan du fange modtageren på dit lokal netværk?

Har du tidligere kunne komme i kontakt med modtageren?

Opnår man kontakt via en webbrowser?

Hilsen

Tak for svaret. Jeg er ikke helt med på hvad der menes, men det kommer nok. Jeg kan godt få forbindelse til nettet og købe de film der bliver tilbudt og opdateringer til parabolboksen. Både TDC - og parabolbokse er nye, ligesom funktionen, så nej, der har ikke været forbindelse til parabolboksen fra internettet. Kontakten til parabolboksen opnåes ved at login på et site - hvor jeg så får det svar, at min parabolboks ikke er tilkoblet internettet - hvad den helt tydeligt er. Man kan bare ikke få forbindelse til den "udefra". Mvh Niels
Omdømme 2

NielsJohansen skrev:
Tak for svaret. Jeg er ikke helt med på hvad der menes, men det kommer nok. Jeg kan godt få forbindelse til nettet og købe de film der bliver tilbudt og opdateringer til parabolboksen. Både TDC - og parabolbokse er nye, ligesom funktionen, så nej, der har ikke været forbindelse til parabolboksen fra internettet. Kontakten til parabolboksen opnåes ved at login på et site - hvor jeg så får det svar, at min parabolboks ikke er tilkoblet internettet - hvad den helt tydeligt er. Man kan bare ikke få forbindelse til den "udefra". Mvh Niels

Ok. For at du kan få adgang til din boks udefra skal du åbne i din firewall i Homeboxen. Al adgang udefra er lukket af sikkerhedshensyn.

Det hedder Portforwarding - søg lidt på nettet og kig her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23672

Aha, den side var jeg faktisk inde på idet jeg tænkte at det måske var det jeg havde gang i på en lidt anden måde. Men jeg hang mig åbenbart for meget i ordet multicast - som jeg jo ikke kunne hitte nogen steder. Det vil jeg prøve imorgen formiddag. Tak for svaret. Mvh Niels
Første halvdel af vejledningen var nem at følge - alt det var der nemlig i forvejen. Men den næste del om portforwarding kniber det med..... Hvordan finder jeg ud af hvilken port parabolmodtageren bruger? Mvh Niels
Har netop talt med en venlig medarbejder fra TDC (og uden nogen særlig ventetid) homebox understøtter ikke multicast og har aldrig gjort det. Mærkeligt, når boxen er den nyeste - men måske TDC ikke er interesseret i at have en box der kan multicaste, idet deres elektronik ikke skal bruge den funktion. Altså, det er ikke muligt at styre parabolboks fra div. i-devices igennem TDCs homebox.
Omdømme 2

Står der i manualen at funktionen er afhængig af multicast ?

Jeg tror næppe at en simpel styring af en parabolmotager kræver multicast - søg selv på multicast og se om du synes at det giver mening at din modtager skal kunne det.

Der er 2 forskellige features på parabolmodtageren: A) styring fra iPhone/iPad som jf canal digitals teknikere kræver multicast. B) fjernbetjening af modtageren via et website som kræver portforwarding som du er inde på. Alle routere som canal digital har testet har koblet sig på nettet og kunnet fjernstyres uden nogen ændringer, hvorfor man ikke er gået dybere i hvilke porte modtageren faktisk bruger. Det er man nu igang med at undersøge, hvorefter jeg kan åbne for de angivne porte ..... regner jeg med
Omdømme 2

Multicast er i forbindelse med at man ønsker at streame en mængde information til flere brugere på samme tid - kan ikke se hvordan dette kan hænge sammen med "styring" af din parabolmodtager med mindre styring indebærer streamning af parabolsignalet til forskellig enheder.

Omdømme 2

At teknikerne fra Canal Digital siger:

"Alle routere som canal digital har testet har koblet sig på nettet og kunnet fjernstyres uden nogen ændringer, hvorfor man ikke er gået dybere i hvilke porte modtageren faktisk bruger"

Giver altså ikke mening, skal man igennem en router, med en aktiv firewall, og styre en ting på det lokale netværk, vil det altid indebære at man åbner porte.

Det lyder til at teknikerne fra Canal Digital mere vildleder end vejleder....

Håber du får det til at virke.

Desværre bliver jeg ikke meget klogere af at undersøge yderligere, men jeg prøvede d.d. at sætte parabolmodtageren til en zyxxel router fra Telenor - her virkede alt som det skulle uden at foretage nogen ændringer eller noget som helst andet end at sætte strømmen til og kablet til routeren. Jeg var af den opfattelse, at TDCs router var af nyeste type og derfor havde alle de muligheder der skulle til for at få alle disse moderne bekvemmeligheder til at fungere

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)