Mulighed for at få modem i stedet for HomeBox?

Er det muligt, at få et modem tilsendt i stedet for HomeBox'en (SagemCom)?

Jeg oplever desværre en masse disconnect med min HomeBox, og savner efterhånden min gamle løsning fra Yousee, hvor jeg blot havde et modem og min egen router. Det virker som om routeren genstarter lokalnettet, men holder forbindelsen til internettet bevares. Jeg oplever det typisk, når jeg ser film/serier som er placeret på min NAS - pludselig ryger forbindelsen til den og der går 30-60 sekunder før jeg kan få fat i filmen igen. Jeg har oplevet det på alle mine maskiner og det driver mig efterhånden til vanvid. 

Den person hos TDC, som valgte at standard udstyret skulle være lavet af et fransk firma, skylder da både kage og kvajebajer. :-)

Jeg var inde i en TDC Butik forleden og spurgte, og gutten vidst ikke helt om det var muligt, men foreslog mig at ringe til Kundeservice - desværre har telefonsupporten nærmest altid lukket når jeg får fri fra arbejde.

Så jeg håber der er nogle herinde der kan svare på det [i]

3 Kommentarer

Da jeg benyttede eget modem og egen firewall oplevede jeg, at firewallen een gang i timen (samme minuttal!) reconnectede da DHCP-leasen var udløbet.

Jeg satte i stedet IP-adressen som fast IP i firewallen og problemet var derefter væk .....

Jeg kører allerede med faste ip'er på alt mit udstyr.

Her til aften oplevede jeg at blive smidt af de online servere jeg gamede på op mod 10 gange - og 10 sec senere kunne jeg connecte igen. Det er til at blive idiot over. :-(

Kontakt kundeservice. Jeg er også meget træt af min Homebox. Kontaktede kundeservice og forklarede problemerne. Afventer nu at modtage det gode gamle ADSL modem. Har modtaget en retur "slip" til at sende Homebox'en tilbage. Jeg vælger dog at aflevere den i den lokale TDC forretning (husk slip'en). Så det kan godt lade sig gøre at få et ADSL modem igen. Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)