MS Outlook 2010

Hej

Jeg har lige fået ny PC og MS Office 2010, har også fået sat min konto op til MS Outlook 2010 og importeret mails fra gammel PC, det virker fint.

Mit spørgsmål er omkring TDC Webmail. Førhen når åbner outlook og trykker på send og modtag bliver mails fjernet i Webmail, men nu ser det ud til at de bliver som en kopi i Web-mail, hvor jeg så skal fjerne dem.

Kan man lave en indstilling så igen at mails i Webmail bliver fjernet efter send og modtag i MS Outllok 2010 ?

19 Kommentarer

Hej Thyradk

Velkommen til TDC Kunde til Kunde forum.

Jeg har godt nok ikke outlook 2010, men prøv at gå ind uden egenskaber for konto. Der ser du forhåbentlig noget der ligner klippet herunder.

Du kan vælge at fjerne markeringen, ud for "Gem en kopi af meddelelserne på serveren." - som du efterlyser i dit spørgsmål.

eller du kan vælge, at slette hentede mails efter 5 dage. Den mulighed benytter jeg mig af, da jeg godt vil have en change for at redde en mail, som jeg ved et uheld er kommet til at slette på min pc.

opsætning+gemkopi-2.jpg

Hej Maja

Tak for svaret, det virker og så simpelt det var.

Det må vare den lille ændring fra MS Office 2007 til MS Office 2010.

Tak for et meget hurtigt svar og ros til dig :-)

Hilsen

Dan

Selv tak Dan.Glad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Og løsningen var åbenbart: "Tak for svaret, det virker........" Overrasket humørikon

Hej

Hvis kigger på Maja's løsningsforslag så har du løsningen så ..... ???? - Ikke så svært

• Udskiftet gammelt skilt med et nyt /MajaH
Her er udklip fra Maja's svar

kopi på server + portnumre.jpg

Fjern markering for "Gem en kopi af meddelelser på serveren"

Håber at det er godt nok beskrevet (første gangs bruger)

Mvh

Hej Dan

Jeg udreder lige nogle forviklinger her.

Du gør ihvertdfald et ihærdigt forsøg på at tilfredstille "os gamle rotter".

Her er forklaringen:

Du havde et problem. Jeg løste dit problem ved at give dit opskriften på, hvordan du skulle løse det.

Altså burde du have klikket accepteret løst svar, ud for mit indlæg, fordi du så fysisk kunne give mig gredit for at have hjulpet dig. Når du gør det, stiger jeg i den rangorden der er i dette forum, og så bliver jeg sgu så glad.Meget glad humørikon Det gør alle de andre brugere der også sidder og hjælper også, når de får en løst tråd.

Det vigtigste er dog at andre brugere  ikke kan bruge dit indlæg til noget, fordi der kun står at det virker. Prøv at klikke på den brune streg øverst oppe. Så farer du ned til dit "Det virker" Det er det FN mener, og som han faktisk også skriver, (og som jeg nu har skrevet en gang til, bare med andre ord.Blinkende humørikon).

Der hvor du har klikket løst tråd, ude til højre kan du måske under indstillinger trække din løst tråd tilbage, men jeg ved det ikke.

Ang. ros - Tak for den ros du har givet, Jeg bliver sgu så glad, Meget glad humørikonhvis du også klikker på (Synes godt om)

Rigtig god forårs søndag til dig.Glad humørikon

Udskiftet gammelt skilt med et nyt. /MajaH

Hej Maja

Jeg prøver nu engang til, samt tak endnu engang

Løsning:

kopi på server + portnumre.jpg

Fjern markering for "Gem en kopi af meddelelser på serveren"

Mvh

Dan

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

"Hvis kigger på Maja's løsningsforslag så har du løsningen så ..... ???? - Ikke så svært"

Hvis det ikke er så svært, så er det sgu da besynderligt at du ikke kan finde ud af at markere Majas svar som løsning, men derimod markerer dit eget "tak for hjælpen svar" som løsning.

"Jeg prøver nu en gang til", skriver du, hvorefter du markerer et andet af dine egne svar som løsningen, - så det der med "at det ikke er så svært", forekommer mig at være noget af en underdrivelse, eftersom det helt åbenlyst er komplet umuligt for dig at finde ud af at sætte din markering for løsningen ud for det rigtige svar.

Det er IKKE DIG der har fundet løsningen, - det er Maja. Så kan det for helvede vel ikke være så svært at sætte din markering af løsningen ud for MAJA'S SVAR. Hvor svært kan det være???????

Omdømme 3

Til Maja:

"Når du gør det, stiger jeg i den rangorden der er i dette forum, og så bliver jeg sgu så glad."

Hvad blir' du glad for? Som det er nu så er det de største tumber der får den højeste rang, - nemlig de der til stadighed ikke fatter en skid af det hele og markerer deres egne svar som løsning. Det er sgu da ikke noget der er værd at stræbe efter.

Jeg tipper moderator på denne tråd.

Jeg har gentagne gange tidligere påpeget at det er komplet tåbeligt at spørgere kan markere deres eget svar som løsning, og adskillige eksempler på spørgeres manglende evne til at udføre denne "ekstremt vanskelige" markering viser igen, igen at det er en umådelig dårlig ide.

Mvh FN.

Hej FN

Jeg er ked af at jeg har skabt så meget rører i dette forum med mit spørgsmål og da det var første gang jeg brugte forumet, lavede jeg desværre en fejl med mit svar og løsning, som jeg prøvedeat rette op. Nok ikke godt nok. Så det varer nok længe før jeg tør bruge forumet igen, desværre

Mvh

Dan

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints DiscoTK har modtaget fra andre medlemmer.

Thyradk øvelse gør mester. tror at alt herinde er tilladt så længe man har hjertet det rette sted. 

Kære FN

Ked af at det er så svært, skal vi ikke lukke denne sag, samt jeg lover ikke at bruge dette forum igen, da jeg ikke er klog nok til at bruge det.

Mvh

Dan

Omdømme 3

"Øvelse gør mester".

Ja, - nu har du jo allerede bevist at du evner at flytte din markering af "Løsning", ved gentagne gange at flytte den rundt på dine egne svar.

Hvad så med at flytte den een gang til så den lander på Maja's RIGTIGE svar, i stedet for at sidde og spille småfornærmet?

Omdømme 3

"jeg lover ikke at bruge dette forum igen"

Ån nej, - gør ikke dette imod mig. Det vil ødelægge hele mit liv. Trist humørikon

Hej FN

Jeg tror du lever videre med dette, men jeg tror også at jeg har fået placeret løsningen det rette sted. Du må gerne kommenterer om det er korrekt.

Og skal vi så ikke skrive pænt da jeg ikke mener noget ondt og heller ikke er så dum enda ....

Tak for hjælpen alligevel

Mvh

Dan

Omdømme 3

FANTASTISK! Meget glad humørikon

Når man nu klikker på "Gå til løsning", så hopper tråden let og elegant ned til Maja's helt rigtige svar, således at nye brugere kan se hvad den rigtige løsning var.

Det er lige præcis det der er meningen med systemet, plus at Maja med tiden stiger i rang, således at nye brugere også kan se at Maja's svar almindeligvis er troværdige.

Og lad nu ikke din nye lærdom gå til spilde med at forlade forummet. Kom du kun glad igen næste gang du har et problem. Du vil få al den hjælp vi kan give, - også fra mig. Jeg er ikke noget ondt menneske, - jeg er bare skide ubehagelig og sarkastisk når det stikker mig. Meget glad humørikon

Mvh Lektor Blomme. Blinkende humørikon

Hej Alle

Altså Hør nu lige her. Jeg er lige kommet hjem fra en søndagskøretur, og hvis man læser tråden med lidt humoristist sans, så er den sgu da lidt morsom.

Jeg kan da ikke lade være med at sidde og smile lidt ad de voksende og faldende blodtryk.

Jeg synes dog også, det er godt at modderne får et tip om denne tråd.

Og Dan - Jeg tager saftsuseme hatten af for din ihærdighed. Jeg elsker personer der ikke giver op.

Tråden er løst - og jeg fik den løste tråd. Ved fælles hjælp fik Jeg sørme også min [synes godt om].

Det er årets første solskinsdag, og jeg syns formiddagen er endt på strålende vis.

Kære Dan. Bliv hængende her på TDC-forum, eller kom tilbage og hjælp andre. Det er lige sådan nogle som dig, jeg synes der også skal være plads til.

Vi kan alle lave en fejl. Husk ingen stiller dumme spørgsmål. At være uvidende er en ærlig sag, som vi alle her på forum må hjælpe hinanden med at blive kvit.

GOD DAG TIL ALLE.Glad humørikon

Så - FN -så fik vi skrevet på samme tid IGEN - Jeg kom sidst .- Må jeg lade det stå?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)