Svar

MP3 i TDC Play

Hvorfor er nogle af TDC Play numrene i MP3.

Det er simpelthen et for dårligt format til at bruge på noget som helst andet end på en mobiltelefon.

icon

Bedste svar af BourneID 29 september 2010, 15:45

Jep - Wiki er god Glad humørikon

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej.

Jeg ved ikke hvorfor TDC har valgt at ligge nogle filer i MP3 format,

men jeg ved at fil formatet ikke har så meget at gøre med hvor dårlig lyd du får da det har noget med bitrate.

hvor en MP3 fil typisk vil ligge på 192 kbit/s og WMA vil være på 64 kbit/s

ved en bitrate på 128kbit/s er der ingen forskæld på MP3, WMA og AAC

der vil dog være forskæld pågrund af den måde biten er pakket i de forskellige filer fx vil en MP3 fil have ringer kvalitet end WMA og AAC, ved samme bitrate derfor har MP3 typisk en højre bitrate og fylde mere

Tjae den tekniske del har du sikkert mere viden om end jeg.

Der er noget kaldet, Citat: "WMA Lossless, compresses audio data without loss of audio fidelity (the regular WMA format is not lossless.)" kilde - Wiki...

Citat: "MP3 file that is created using the setting of 128 kbit/s will result in a file that is about 11 times smaller[note 1] than the CD file created from the original audio source. An MP3 file can also be constructed at higher or lower bit rates, with higher or lower resulting quality." kilde - Wiki.

Her vil jeg mene at der er tab i TDC's kompression hvis de bruger 128 kbit.

Ved du evt. hvilket format TDC sender i (WMA)?

Vi er nogle stykker som har lyttet til de forskellige formater og MP3 kan ikke levere samme kvalitet som WMA lossless.

Mvh.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej.

Jeg ved ikke noget om hvilket format TDC normalt bruger til computer, jeg har kun TDC Play til mobilTrist humørikon

men jeg ville tro at det er WMA på grund af den DRM de bruger det er jo fra microsoft (Windows Media DRM) som er den de fleste bruger, også det at det ikke virker på MAC.

Jeg kan godt lide at vi bruger samme Kilde: WikipediaMeget glad humørikon

Jep - Wiki er god Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)