Monolyd på TDC Play

Jeg har på det seneste undret mig over en ringe lydkvalitet på TDC-play, på min Samsung Galaxy II S.

Jeg har undersøgt sagen og fundet ud af at når jeg afspiller et nummer via TDC-play appsen, så hører jeg kun det venstre lydspor fra optagelsen, men den gengives i begge kanaler på min mobil.

Det resulterer i at den lyd som på den oprindelige optagelse kun er indspillet i højre kanal, ikke kan høres!

Lyden er selvsagt tam, og uden fylde.

Jeg vil meget gerne vide om der er andre der har det samme problem, så vi kan afgøre hvilke telefoner det vedrører, og TDC kan få rettet problemet.

Fejlen ligger i appsen, da der ikke er nogen fejl når jeg afspiller musik via musikafspilleren på min mobil.

Et eksempel kan være nummeret "I Feel Love" med Donna Summer, hvor der er lyde som kun optræder i hhv. højre og venstre kanal.

Til de teknisk interreserede så har jeg samplet output fra min mobil og sammenlignet med den oprindelige optagelse, på mit digital oscilloscope, og her er det tydeligt at det er lyden fra optagelsens venstre kanal som gengives i begge kanaler på jack stikket på min mobil.

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Chriz har modtaget fra andre medlemmer.

Hey Arnborg

Vi er bekendt med problemet og Samsung har leveret en opdatering til software som der nu bliver testet på. Undervejrs i vores test fandt vi også en anden finurlighed ved S2: headset skal pressses hårdt ned i mobilen - det havde også en indflydelse på lyden.

Tak for din detaljerede beskrivelse

DBH

C

Hvis Samsung levere software opdatering, er det så TDC-play, eller er det android operativ systemet, eller er det noget samsung overlay som skal opdateres?

Hvornår regner i med at det er klar?

mvh Henrik

Det er ikke jackstikket der sidder forkert, jeg har ikke fejl på lyde fra andre applikationer. Der kan dog godt være en sammenhæng i fortrådning på jackstikket, da jeg har bemærket at det originale headset som fulgte med til min telefon, ikke kan benyttes i en standard hovedtelefon udgang! Her er lyden også "mæklig". Årsagen er at den terminal som forbinder den negative del af højttalerne ikke følger standarden, og bliver derfor ikke tilsluttet. Resultatet er at højttalerne i hovedtelefonerne, bliver forbundet i serie, til den positive terminal for hhv. højre og venstre kanal, og man hører således kun differencen på stereo kanalerne. Det giver en meget mærklig og diffus lydoplevelse.

Det er muligt at Samsung har valgt at se bort fra standarderne for hovedtelefon tilslutningerne, til fordel for mikrofon indgang, betjening eller evt. Dolby 5.1 eller lign, hvem ved?

Jeg glæder mig bare til at jeg kan komme til at høre min musik i stereo igen :-)

Omdømme 2

Hey Henrik

Det er en specifik opdatering af OS. Play er ikke den eneste tjeneste der er ramt, derfor tager testen tid. Jeg skriver en opdatering når den bliver frigivet.

DBH

C

Er der noget nyt om dette problem?

Jeg føler ikke at jeg får det ud af mit abonnement jeg betaler for??

Jeg får ikke noget svar på mine spørgsmål, det kan da ikke passe at jeg er den eneste der kan hører denne alvorlige fejl ved Samsung Galaxy II og Play?

@ Chriz, hvor bliver den opdatering af???

Omdømme 2

Hey

Den er beskrevet her: /t5/TDC-Play/Samsung-Galaxy-S2-opdatering/m-p/66997

Bemærk denne opdatering løser monolyd - men så er der opstået probelmer med at sikre at der er et flow i afspilningen. Jeg kan forstå din frustration rettet mod Musikapplikationen - det er forståeligt - men når det gælder hardware og mobilens egen software, så skal der en anden spiller på banen. I dette tilfælde Samsung

DBh

C

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)