Møgrouter?

Hej TDC & fans,

Vi havde TDC erhverv og det fungerede absolut glimrende med den router der fulgte med der - da der skulle vælges en erstatning faldt valget derfor igen på TDC. Desværre er jeg en smule skuffet. Der skal meget lidt belastning på routeren før den bryder helt sammen og der gives meget højt delay på alle requests (fx ping). Er det meningen at man selv skal investere i noget ordentligt grej? Det er da ellers ikke fordi det er super billigt at køre TDC.

mvh

Christian

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianMose har modtaget fra andre medlemmer.

Hvad er det for et abon/router i har fået ?  for hvis det er den standart som alle har til hometrio/duo er det svært at tro det er routeren der er noget galt med.

Der er jo 100000+ kunder der har sådan en, og hvor der ikke er et problem.

Den kan selvfølgeligt være i stykker og så skal den skiftes, men ellers vil jeg tro problemet ligger et andet sted.

Det kan da godt være der er noget der er i stykker - kan også bare være et std. ting der ikke lige kan klare mit setup.

Der er ikke noget galt på LAN siden - det slutter jeg fra at test fra det lille admin ping tool fra konfigurationswebsiden på routeren giver det næsten samme responstider som fra alle andre tilsluttede enheder. Problemet er bare at responstiderne ryger op over 500ms når der er lidt aktivitet på flere computere. Med den tidligere router kunne loadbalancing (eller hvor fanden skoen trykker) sagtens klare det. Måske noget firewall relateret eller IO? Hmm...lidt skod er det.

Tak for svar iøvrigt, jeg ville blive glad hvis jeg kunne finde en løsning uden at skulle bruge 100 år på troubleshoot (så er det sgu "billigere" at købe noget bedre uden de her problemer). Forslag til hvad jeg skal prøve?

Mvh

Christian

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianMose har modtaget fra andre medlemmer.

prøv microsoft programmet TCPView

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb897437

Det skal ikke installerer men bare køres på dine PCs.  Så kan du følge med i alle netværks forvildelser opg se om der er en PC der oversvømmer netværket med trafik.

Hvis du eller et barn benytter Bittorrent eller anden fildeling der er forkert sat op, kan det også nemt ligge et netværk ned.

I så fald brug http://infinite-source.de/az/az-calc.html   til at finde de indstillinger du skal indtaste i sådanne programmer.

Hmm...jeg er igang med at teste løs. Hvor ligger grænsen på hvor mange UPNP regler der må være defineret? Tror måske det er her den ligger.

Tak for svar - det giver ideer Glad humørikon

Christian

Omdømme 2

Slå UPNP fra og se om det hjælper.

Ofte glemmer programmer at slette en UPNP regle efter de er færdig med at bruge den.  Så der kan nemt stå rigtig mange som ikke er i brug.

Tak! Jeg tester løs Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P