Modtog 2 iphone4 i oktober, returnerede den ene; men TDC har beholdt mine penge :-(


  • 0 kommentarer
I sidste halvdel af oktober 2010 modtog jeg min længe ventede
iPhone4; d.v.s. jeg modtog i virkeligheden 2 stk. Det var en
fejl - muligt min (det sagde de) - telefonerne var jfr. TDC be-
stilt til det samme nr.

 

Jeg ringede omgående til TDC og oplyste, at jeg ved en fejl
havde fået 2 telefoner - og at jeg kun havde behov for en
enkelt. Det aftaltes, at jeg blot skulle returnere den ene
telefon til afsenderen.

 

Den 27. oktober 2010 afsendtes 1 stk. iPhone4 i uåbnet ori-
ginalemballage til TDC's Distributionskontor, Datavej 10,
5220 Odense SØ - jfr. aftalen med TDC.

 

Jeg ved, at telefonen er afleveret til modtageren 28.10.2010
kl. 08:22!

 

Intet sker....

 

Den 30. november 2010 trækker TDC nu 2 x 1.999 for 2 iPhone4
fra min konto, uagtet den ene telefon forlængst er returneret
efter aftale - i uåbnet emballage.

 

Og lige siden har jeg med jævne mellemrum rettet telefonisk
henvendelse til TDC. Ved opkald høres først beklagelser over
travlhed og så musik i en skøn blanding i et varierende tids-
tum spændende fra 29 min. til lidt over 60 min., før man kommer
igennem "telefonslusen"

 

Hver gang forelægges mit problem med eksakte data - og oftest
er det vældigt flinke mennesker, man taler med, som er utroligt
forstående overfor, at jeg meget gerne vil have mine penge betalt
for den returnerede iPhone retur. De lover at gøre noget - men
sjovt nok -  I N T E T  er endnu sket. Ofte kan de endda bekræfte,
at jeg tidligere har rejst problemstillingen.

 

Flere gange har de indvilliget i at kontakte mig efterfølgende -
og der har været tale om alt fra, at jeg vil modtage et telefonisk
opkald/en SMS eller sågår en E-mail dagen efter. Men  i n t e t
er nogensinde sket.

 

Sidst, hvor jeg ringede ind - vel for omkring 3 uger siden - blev
jeg endda skældt ud, fordi jeg ringede få dage efter sidste opkald.
Jeg anførte, at jeg var blevet lovet svar dagen efter opkaldet - og
at jeg mente, at jeg kunne tillade mig at spørge til sagen.

Men man var fornærmet, men indvilligede dog i at rykke for sagen;
men igen -  absolut   i n t e t  er sket.

 

Hvad i alverden skal jeg arme stakkel gøre?  Man har nappet mine
kr. 1.999 den 30. november 2010 - og jeg har ikke set dem siden?

Kunne man så endda returnere den indsendte iphone4 i den uåbnede
originalemballage - så skal jeg love at undlade at ringe og forstyrre
de meget travle medarbejdere... det lover jeg. Men jeg må da for
fa'n ha' et krav på enten at få mine penge - eller den indsendte
iPhone retur? 

 

Findes der retfærdighed/kundeservice - eller bare nogen, der kan give
mig en forklaring, hvor en iPhone4 pludselig skal koste dobbelt?

 

...og noget tyder på, at det ikke hjælper  o v e r h o v e d e t  at ringe

til TDC - hvad gør en klog??¿¿

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Et skarpt klagebrev med de relevante facts til deres hovedkontor, - og dernæst en henvendelse til forbrugerklagenævnet for at høre hvordan du skal gribe sagen an, og om de eventuelt kan gøre noget for dig.

http://om.tdc.dk/

http://tdc.dk/kontakt/klage/andet/

http://www.forbrugerstyrelsen.dk/Klageforhold/forbrugerklagenaevn

https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/CheckComplaintStart.aspx

Mvh FN ;-)

Mange tak. Det råd vil jeg følge. Telefoniske henvendelser er helt tydeligt uden effekt.

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)