Modtager samme mail flere gange

• lbb
  • Deltager
  • 0 kommentarer
Hvorfor modtager jeg den samme mail flere gange?  Det er næsten altid mails der er sendt ud til mere end én modtager. Mange gange nyhedsbreve, tilbud o.s.v. Jeg har ikke været inde og ændre noget på opsætning, det begyndte bare lige pludselig for flere måneder siden.

27 Kommentarer

Hej lbb

Velkommen til TDC-forum.

På Webmail :

De Nyhedsbreve du får dobbelte af, kunne du eventuelt afmelde, for derefter at tilmelde dig firmaernes nyhedsbreve igen.

eller er det på dit postpogram?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Det får jeg også nogle gange, - altså samme mail 2 gange.

For mit eget vedkommende ved jeg godt hvorfor det sker. Det er fordi jeg har brugt alle 5 alias for min mailadresse, og så sker det nogle gange af en nyhedsmail bliver sendt til flere end et af disse alias.

Kig i head/header for din mail og se efter om de er sendt til samme mailadresse, eller eventuelt til to forskellige alias for samme mailadresse.

Mvh FN ;-)

Det er ikke kun nyhedsbreve. Jeg fik f.eks besked om at der var svar på min forespørgsel med 2 mails pr. svar. Når der er noget i min indbakke i e-post kommer det også flere gange. Jeg har ikke meget forstand på at sætte noget op o.s.v. så det er ikke fordi jeg har været inde og ændre noget i opsætning, det er bare begyndt af sig selv.

Jeg har kun et navn til min mail adresse, så det kan ikke være derfor.

Hej lbb  (EDITH: Vi fik vist skrevet på engang, så jeg lader det stå alligevel)

FN henviser dig til at kikke i head/header. Det gør du ved at højreklikke på en mail i indbakken. Derefter på egenskaber. Klik på fanebladet detaljer. Så kan du se mange oplysninger, bl.a. hvilken mailadresse nyhedsmailen er sendt til.

Herunder er en header, som FN har sat ind, i en anden tråd, og som jeg har lånt:

Header for en mail ser således ud:

(FN's personlige informationer har han xxx'et over)

Return-Path: <XXXXXX@mail.dk>
Received: from fep29 ([80.160.76.233]) by fep34.mail.dk
          (InterMail vM.8.01.04.00 201-2260-137-20101110) with ESMTP
          id <20110127100640.ZWOX939.fep34.mail.dk@fep29>
          for <xxxxxx@mail.dk>; Thu, 27 Jan 2011 11:06:40 +0100
X-TDC-Received-From-IP: xxx.xxx.xxx.xx
X-TDCICM: v=1.1 cv=X849cwPt4hGCLT+k5wEdZshXXz++67SKH59iHyIMjlo= c=1 sm=1 a=kj9zAlcOel0A:10 a=luaWTD71-Uf-rDJ6wPsA:9 a=GxPsQ0n-qm-Y1NJy0ZWfaoFrqK8A:4 a=CjuIK1q_8ugA:10 a=OLyELen6SqEvzwEkHPreng==:117
X-TDC-RCPTTO: xxxxxx@mail.dk
X-TDC-FROM: xxxxxx@mail.dk
Received: from [xxx.xx.xx.xx] ([xxx.xx.xxx:xxxx] helo=fep44.mail.dk)
    by fep29 (envelope-from <xxxxxx@mail.dk>;)
    (ecelerity 2.2.2.45 r()) with ESMTP
    id BF/2D-27317-0B3414D4; Thu, 27 Jan 2011 11:06:40 +0100
X-TDC-Sender-From-IP: xx.xxx.xxx.xx
X-TDCCM: v=1.1 cv=u+A3Y3jkx8SBfCbVfwQFhMVkBvDYJuU764KHIwuPw78= c=1 sm=0 a=kj9zAlcOel0A:10 a=QZ6+R/btZLEoPcR6NxIQ3w==:17 a=luaWTD71-Uf-rDJ6wPsA:9 a=GxPsQ0n-qm-Y1NJy0ZWfaoFrqK8A:4 a=CjuIK1q_8ugA:10 a=QZ6+R/btZLEoPcR6NxIQ3w==:117
X-TDCLU: MTIwMTA0MTYzNTM2
Received: from [xxx.xxx.xxx.xxx] ([xxx.xxx.xxx:14773] helo=[10.1.181.10])
    by fep44.mail.dk (envelope-from <xxxxx@mail.dk>;)
    (ecelerity 2.2.2.45 r()) with ESMTPA
    id BF/F5-21758-FA3414D4; Thu, 27 Jan 2011 11:06:39 +0100
User-Agent: Microsoft-Entourage/11.4.0.080122
Date: Thu, 27 Jan 2011 10:54:19 +0100
Subject: Testmail
From: XXXXXXXXXXX <XXXXX@mail.dk>
To: XXXXXXXXXX <XXXXXX@mail.dk>
Message-ID: <C966FF5B.7926%XXXXX@mail.dk>
Thread-Topic: Testmail
Thread-Index: Acu+CCpdaS823in7EeCQYQANk1a0Bg==
Mime-version: 1.0
Content-type: text/plain;
    charset="US-ASCII"
Content-transfer-encoding: 7bit

(tak for lån)

Hej Lbb

Du mangler at fortælle hvor du oplever dobbelte mail.

Webmail eller Postpogram på din pc?

Det er i postprogram  Outlook Express.

Hej

Jeg har fundet dette råd på nettet.

På sidste billede kan du se fanebladet, avangeret. Fjern markering ud for Gem kopi af meddelelse på serveren.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5677

Når du gør det, har det den konsikvens at du ikke kan se dine mail på TDC's server efter dit postpogram har hentet mail ind på dit postpogram. Hvis dette hjælper, kunne du efterfølgende forsøge at gemme en kopi i 2-3 dage og se om problemet dukker op igen.

feltet er IKKE markeret så desværre!!! 

hej igen

ØV - Prøv at undesøge to ens mail i header, fra samme afsender, for at se om der står det samme.

det kan jo være to forskællige afsender mail adresser fra samme firma. Det sker, de har rod i deres mail-lister. Eller du kan, ved en fejltagelse, være kommet til at tilmende dig to gange.

Finder du ikke noget er Hotline mit sidste bud, desværre: Hotline og fejlservice  80 80 80 47   8-20

edith: meld gerne tilbage hvad du og hotline finder ud af.Glad humørikon

hej igen

Der er flere der har samme problem, derfor vil jeg spørge, om du har fundet ud af noget, som adre kan bruge?

Hej Maja!

Nej jeg har desværre ikke fået løst problemet. Det har strejfet mig om det måske har noget med mit Norton Antivirus at gøre, da problemet vidst nok kom efter jeg havde lagt opdateringen for 2011 ind.

Jeg har stadig problemet, og ville frygtelig gerne finde en løsning på det.

M V H   Lis

øv - nu troede jeg lige du havde fundet en løsning til  en bruger der har samme problem.

Andre der har en god ide til en mulig løsning, så skyd?

Hej Ibb

Spurgte selv om det samme - så ikke denne tråd.

Jeg fik løst det således:

I Outlook Express går du  i Funktioner; klikker på Konti og derefter på Post.

Du har nu en oversigt over alle dine 'konti'.

Ud for hver konto klikker du på Egenskaber.

På alle konti fjerner du afkrydsningen i "Medtag denne konto ved modtagelse af post .."

Kun på kontoen: pop3.mail.dk skal du beholde afkkrydsningen.

Det hjalp for mig; håber også du får det løst på denne måde.

Hej ibb

Hvis du også kan bruge BEL's løsning, så husk at kreditere ham for indlæget, ved at klikke accepteret løst tråd ud for hans svar.

Hej BEL

Tusind tak, fordi du OGSÅ skriver dit svar i denne tråd.Glad humørikon

Hej BEL

Tak for forslaget, men jeg har kun én konto nemlig pop3.mail.dk, så det kan i mit tilfælde ikke være grunden. Men tak for forslaget.

Hej MajaH

Jeg har kun én konto nemlig pop3.mail.dk, så det kan ikke være derfor jeg har problemet - ØV jeg troede lige der var en løsning

Hej lbb

Om jeg har en løsning nu, ved jeg ikke. Jeg er efterhånden ude i udelukkelses-metodenBlinkende humørikon

Jeg vil spørge om det evt. er en Freemail du har, siden du skriver at problemet har været der i flere måneder.

På denne side står der Netbasic, men det abn. kan også hedde  freemail. Hvis du har freemail, skal du hurtigst mulig kontakte TDC og får din mailadresse hen til dit bredbånd. Du kan læse mere her. http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=26068

Grunden til at jeg skriver dette indlær er at jeg lige har fundet en side, hvor der står at en freemailkonto ikke kan opstilles til et postpogram på en pc. Hvis du alligevel har gjort det, kan det jo være en funktion i freemail, der gør at du ikke modtager dine mail korrekt i dit postpogram.

Jeg har fundet det her: http://guide.tdc.dk/tdc-care/guideManager.do?guide=hotline_mail_og_webmail.net 

Hej Maja!

Min mail slutter med@pc og er en jeg fik lavet for vel 15år siden.

Jeg får jo denne meddelelse når jeg sender og modtager:

Serveren har uventet afbrudt forbindelsen. Dette kan skyldes en fejl på serveren, netværksproblemer, eller at forbindelsen ikke har været brugt i længere tid. Konto: 'pop3.mail.dk', Server: 'pop3.mail.dk', Protokol: POP3, Port: 110, Sikker (SSL): Nej, Fejlnummer: 0x800CCC0F

Når meddelelsen er kommet vises mailen godt nok, men hentes så igen når jeg trykker send/hent. Hvis der er flere mails til mig, kan jeg ikke komme videre, da den 1. jo hele tiden "afbryder" forbindelsen. Når der først er "hul" igennem kommer resten af mailene kun en gang. Jeg har som regel Outlook åben når min pcér er tændt , og den kan så stå og modtage den samme mail op til mange gange men andre kommer kun en gang.

Jeg kan godt huske der kom noget med Netbacis som jeg slettede, da jeg ikke ville betale ekstra. Jeg skal indrømme jeg ikke rigtig forstår de der tekniske ting, så måske har jeg gjort noget forkert der. Måske er eneste udvej at ringe til TDC, jeg forstår bare ikke altid, hvad de mener når de taler fagsprog.

Lis

Hej Lis

Fortvivl ikke - jeg fatter heller ikke altid det der tekninske sprog. Tilmed sker det ofte jeg jeg beder om at få det skåret ud i pap. Så du er bestemt ikke ene om det.

Jeg tror faktisk at vi nu har fundet fejlen til alle dine genvordigheder.

Jeg tror TDC er nået til dig og har lukket for din freemail, elller hvis du måske ikke har brugt din freemail i over en måned kan der også være sket noget.

Ring til kundeservise og få dem til at fortælle dig hvad der er sket. Henvis evt. til denne tråd, hvis du ikke vil forklarer herfra og til Herrodes. Blinkende humørikon

Skriv meget gerne tilbage og fortæl hvad du kommer frem til. Glad humørikon

I to år ca.,  har jeg modtaget flere enslydenden mails, hvis jeg har mine 3 mails adresse aktiverede. Den ene mail, er min først oprettede mail for qange år siden, 15 måske, siden har jeg oprette  nogle flere, bare for at øve mig, men bruger aldrig de to sidste. Deaktiverer dem til tider, og aktiverer dem igen. Så er vi ved problemet med flere mail's, som opstod på et tidspunkt, hvornår?.  Altså, når jeg fjerne hakket , hvor man angiver, "medtag denne konto ved modtagelser af post eller synkronisering" i to af mine tre mail adresser, så jeg kun har en mail adresse aktiveret, modtager jeg kun een mail.  lyder måske bøvlet.

Men har lige testet dette nu, og jeg modtager to enslydende mail's, hvis jeg har to adrersse aktiverede.

Hej ozengbs

Skønt du fortæller om din erfaring. Det må åbenbart være en "skavank" i Outlook Ekspress.

Du skriver at du har haft din mail i 15 år. Har du fået den tilknyttet dit bredbånd, hvis det i sin tid var en freemail-konto. Jeg har sat et par link om dette længere oppe i tråden.

Hej MajaH.

Jeg har haft min første mail adresse siden siden jeg fik PC,  først modem, så ADSL og nu bredbånd.

Derfor bruger jeg ikke de to sidste adrs  noget videre, ja rigtigt, smid dem ud, og mit problem havde været out.

Freemail nej , der var tilknyttet mulighed for 5 mail adresse dengang jeg fik ADSL , men jeg brugte kun den ene i mange år. Om det har noget med, at jeg har to konto nr. ,  et ADSL og et TDC konto nr. ved jeg ikke, kommer kun nu i tanker om, at da jeg fik bredbånd, ville TDC ikke slette ADSL kontoen, da det var noget med at kunne ringe og være på internet samtidig, dengang var det noget nyt, at kunne ringe samtidig. Mit oldebarn siger, at jeg skal klage til TDC. men han fik mig nogså  til at bruge gmail   mvh Erik   PS: jeg løser problemet, ved kun at bruge  en adrs.. Ja, en falit erklæringn hi hi.

Hej

Jeg synes dit oldebarn er ret så kvik. Blinkende humørikon

Jeg ved ikke nok, om de to kontoer du siger du har, til at jeg kan udtale mig om det, men jeg vil da ikke håbe, at du betaler for noget du måske ikke har brug for. Hvis ikke du vil klage, er det måske noget du burde overveje, at tale med kundeservice om.

Faliterklæring Overrasket humørikon- Så er det tit, jeg også kan sige sådan. Hvis jeg kan "springe over hvor gærdet er lavest", så gør jeg det saftsuseme også.

Lis,

Dit problem kan godt skyldes Norton. Jeg har fundet flere indlæg om det på internettet. Jeg vil foreslå at du prøver at spørge om hjælp i forumet på spywarefri.dk. Hjælpen er gratis, men de vil blive glade for et bidrag til kaffekassen, hvis de løser dit problem.

ozengbs,

Så vidt jeg forstår har du kun en enkelt konto, hvor der er flere mailadresser tilknyttet. Så skal du kun have hak ved "medtag denne konto ved modtagelser af post eller synkronisering" for een mailadresse, og det er ligegyldigt, hvilken en af dine mailadresser, du vælger.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)