Svar

Modtager kun mails sendt fra webmail

• Deltager
  • 3 kommentarer
Hej

Jeg anvender Windows Live Mail (WLM) og når jeg f.eks. sender en mail til min kones arbejde fra WLM modtager hun den ikke. Sender jeg den derimod fra min Webmail, ja - så kan hun godt modtage den. Jeg har haft andre, der heller ikke fik mine mails, men de kunne modtage dem, når jeg sendte dem fra Webmail. Jeg kan ikke finde ud af mystikken og håber, at der er en, der kan hjælpe.

Mvh migier

icon

Bedste svar af migier 4 september 2012, 12:38

Hej JuleNissen

Med nogen forsinkelse - lige hjemkommet fra 14 dages ferie - tak for dine god råd.

Mvh Migier2912

Se original

11 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Migier

Det tyder meget på at dit Windows Live Mail (WML), ikke er opsat korrekt, til din TDC Mail.

Jeg linker dig lige en guide, til hvordan man sætter den op korrekt.

Det er vigtigt, du selv kender den mail der skal opsættes, samt det tilknyttede password.

Disse informationer, kan du selv finde i selvbetjeningen, under webmail -> indstillinger.

Opsætnings guide til TDC Mail: http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?id=12370

Skriv gerne tilbage på denne tråd, hvis du har flere spørgsmål, eller skriv en privat besked til mig Glad humørikon

Alex

Hej Alex

Tak for dit svar. Jeg har meget nøje gennemgået min opsætning jævnfør jeres Guide, og tilsyneladende har jeg fået indkredset problemet, men desværre ikke løst det.

Jeg har testet, at andre kan modtage mine mails med succes. Det er kun min kone - på hendes arbejde - der ikke kan modtage mail fra min hjemmeadresse. Til gengæld kan hun godt modtage, når jeg sender fra Webmail.

Jeg har slettet hende fra mine kontakter og oprettet hende igen, med flere genstarter, men uden held. Hun anvender Outlook Ekspres.

Hvis du har et bud på, hvad der kan være galt er jeg naturligvis modtagelig for gåde råd. Ellers må vi leve med det.

Fortsat god sommer - og forestående hedebølge.

Mvh Erik

Omdømme 1

Hej Erik

Gider du lige skrive en privat besked til mig her på forum, indeholdende din mail, og din kones mail.

Jeg har en mindre mistanke, om hvad der kan være galt, som jeg gerne vil tjekke.

Alex

Omdømme 1

Hej Erik.

Har nu prøvet at undersøge din sag, og det lyder meget underligt.

Det lyder til at din opsætning i WML er korrekt, da du kan sende til alle andre adresser, end din kones. Har dog lige nogle yderlige spørgsmål:

Får du nogle fejlmeldinger i WML, når du forsøger at sende hende mails? Kan hun sende mails til dig? Har du fået hende til at tjekke sit spam-filter?

En mulig forklaring, er at du har oprettet hende forkert som kontakt, men det lyder det til du selv har tjekket. Mail klienter gemmer de emails man har sendt til, og foreslår dem så igen hvis man begynder at skrive deres mail. Tjek lige om det er den rigtige mail der er gemt der.

Kunne være du selv skulle overveje en anden mailklient, hvis problemet ikke kan blive løst, da det jo ser ud til at være softwaren der fejler, ikke TDC's mailservere.

Alex

Hej Alex

Jeg får ingen fejlmeldinger, når jeg sender hjemmefra. Den "ryger" af sted som alle andre mails.

Ja - min kone kan sende til mig. Hun har svaret på dem, jeg har sendt fra Webmail og hun har sendt ved at skrive min mailadresse på traditionel vis. Alle mails fra hende kommer til mig.

Hun har spurgt firmaets it-nørder og de påstår, at der ikke er noget i vejen med deres spamfilter.

Jeg har tjekket mailklienten, og uanset om jeg "genbruger" adressen fra mailklienten eller skriver hendes mailadresse på traditionel vis, så modtager hun den kun fra min Webmail.

Meget mystisk. Jeg må forske videre. Det er lidt irriterende, men verden går da heldigvis ikke under for det.

Tak for hjælpen. Hvis du alligevel kommer i tanke om noget, så kender du adresse.

Mvh Erik

Omdømme 1

Det skal jeg gøre Erik.

Der er sikkert en simpel forklaring derude, men ikke en jeg, eller nogle af mine kollegaer, har kunnet tænke os frem til. 

Held og lykke med det! Glad humørikon

Alex

Til Migier!

Det du skriver om windows live mail , har selv haft dette problem før og løste

dette ved at reparer windows , det kan du jo prøve om det kunne hjælpe ??

1) gå i start klik på kontrolpanel

2) klik på programmer og funktioner ,og du får alle dine programmer

3) så finder du windows live Essentials markerer den og højreklik på den og klik på fjern og

en box kommer frem hvor der står reparer windows klik på reparer windows og vent

til den er færdig der kan gå et øjeblik ,

det vil jeg tro at det muligvis kan hjælpe dig og har du brug for hjælp

er du velkommen til at sende mig det på PVM , MVH HC21

Når du sender via webmail modtager din kones arbejdsplads en email, som kommer fra en helt anden IP adresse (nemlig TDC' webmail service) end, når du f.eks. sender via WLM (din egen opkobling). Det kan tænkes at hendes arbejds mail server, vurderer din opkobling som 'ringere' og derfor foretager anden håndtering evt. afvisning/bortskaffelse.

Bed hendes firmas IT-nørder checke i deres mail servers log data efter en konkret test, dvs. angiv dem afsender og modtager email adresser og ca. tidspunkt som minimum. Alternativ prøv at bede TDC om at se om TDC's mail server afleverer til hendes mail server med samme minimum oplysninger. Selv om du et modsat fald burde få en fejl eller en bounce email tilbage.

Hej HC21

Med nogen forsinkelse - lige hjemkommet fra 14 dages ferie - tak for dine god råd.

Mvh Migier2912

Hej JuleNissen

Mvh Migier2912

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P