Svar

"Modarbejder Windows 7 utilsigtet opsætning af Outlook 2010 ?

• Deltager
  • 0 kommentarer
Jeg har længe bøvlet med opsætningen af outlook 2010 på en ny computer med windows 7 - og fortsat uden held.

Jeg ved at jeg i første omgang indtastede ufuldstændige oplysninger, som jeg så efterfølgende fik rettet.

Testen af opsætningen resulterede i en meddelelse om at "standardmapperne til e-mail ikke kan åbnes - der mangler en datafil til afsendelse og modtagelse af meddelelser" - og jeg var stadig ikke "inde" i selve outlookprogrammet.

Ved sammenligning med opsætningen på en anden computer kunne jeg se, at datafilen i opsætningen ikke var korrekt - og jeg tilføjede et korrekt navn og en korrekt placering - og gjorde den til standard - og så endelig lykønskede systemet mig med at konfigureringen nu var korrekt - testmeddelelsen blev sendt korrekt til TDC, og jeg kunne for første gang nyde synet af det åbne program.

Glæden blev nu kortvarig, for den første afsendelse af en mail fra outlook lykkedes ikke.

Fejlmeddelelsen lød på at der ikke kunne sendes "fordi der manglede et objekt" ???  -  det var jo ikke just en oplysning der kastede lys over noget som helst, så hvad gør man ??

Jeg havde mine anelser om at den del af konfigureringen som "ligger i systemet" var mangelfuld, så jeg prøvede at starte helt forfra - et råd som flere har givet mig.

Altså fjernede jeg programmet helt - og indlæste påny.

Nu troede jeg, at jeg igen ville blive mødt af tilbuddet om at blive guidet igennem opsætningen, men nej - windows 7 er åbenbart så avanceret, at det kan huske hvortil jeg nåede sidst -  så uanset at jeg har slettet programmet helt og aldeles fra computeren, så gemmes der altså "et-eller-andet-sted" nogle oplysninger, som straks overføres til det nyindlæste program - og så er jeg jo lige langt.

Systemet gemmer oven i købet de testmails jeg selv nåede at afsende forgæves !

Er der nogen der ved hvordan jeg "for alvor" kan få slettet mine tidligere indtastninger, når det åbenbart ikke er nok at slette programmet ?

icon

Bedste svar af FN1 22 januar 2011, 15:55

No offence, - men jeg tror ikke på at du har fjernet Outlook fuldstændigt. Det er nemlig en operations der er betydeligt mere tidskrævende end blot at fjerne programmet.

Langt de fleste programmer lægger ikke blot filer i selve programmappen under Programmer, men ganske mange andre steder også, - eksempelvis i mapper som "Program Data" og adskillige andre steder i dit bibliotek (Stifinder).

Hvis du vil finde alle de mapper hvori der ligger filer fra Outlook, skal du først og fremmest aktivere "Vis skjulte filer og mapper", samt fjerne markeringen i "Skjul beskyttede operativsystemfiler".

Herefter kan du slette programmet, og derefter manuelt søge på ALLE de filer og mapper der har noget med Outlook at gøre og slette disse.

Og nu kommer den værste del.

Alle programmer installerer Nøgler i din Registreringsdatabase. Disse nøgler fjernes IKKE selvom programmet afinstalleres.

Det betyder at din registreringsdatabase stadig indeholder alle nøgleværdier til det fjernede program, og for så vidt også opfatter programmet som værende stadigt installeret.

Det er almindeligvis forholdsvis nemt at slette nøgleværdierne i Registreringsdatabasen for et bestemt program, - men lige hvad Outlook angår er det uoverskueligt svært.

Outlook er en del af Microsoft Office, og de programmer der er inkluderet i Office lægger et hav af nøgleværdier på mange forskellige steder i Registreringsdatabasen.

Fremfor at nævne disse utallige steder, så vil jeg i stedet vise dig er screendump af de mange steder hvor der er nøgleværdier til Office/Outlook. Det kan du se på dette link:

http://bildr.no/view/806186

Hele den række mapper du kan se i biblioteksoversigten til venstre indeholder alle nøgleværdier til Office/Outlook.

Hvis jeg skulle løse et problem som dit, så ville jeg afinstallere hele Officepakken. Derefter ville jeg gennemsøge hele mit bibliotek for enhver mappe og fil der hører til Office og slette disse manuelt, - og når så det var gjort ville jeg slette hele mappen (Office) i Registreringsdatabasen.

Sådan, - og kun sådan, kan du fjerne er program fuldstændigt fra din computer.

Hvis der er noget af det jeg her har oplyst dig om, som du ikke vidste i forvejen, så vil jeg anbefale dig helt at lade være.

Registreringsdatabasen er noget af det mest kritisk at rode i hvis man ikke er 110 procent sikker på alt hvad man gør. Et eneste fejlgreb i denne, så er din computer færdig med at køre. Du kan ikke engang starte den, for Registreringsdatabasen er en essentiel vigtig del af computerens opstart, og den læses også kun under opstart.

At din "slettede" Outlook stadig husker hvor langt du er kommet i din opsætning, skyldes netop at der stadig ligger filer og mapper fra denne i din Stifinder, og at din Registreringsdatabase stadig indeholder informationer om disse filer og mapper i nøgleværdierne for disse.

Hvis du "snyder" og blot fjerner filerne uden at fjerne informationerne om disse i Registreringsdatabasen, så løber du en betydelig risiko for at få en opstart, som der sikkert er en del der har prøvet, - nemlig at din computer under opstart kommer med en masse fejlmeddelelser om "Missing files", hvor du ved hver eneste meddelelse skal sidde og klikke på "Ignorer" eller "Fortsæt" for overhovedet at komme igennem opstarten, - og det er faktisk ret irriterende.

Mvh FN ;-)

Se original

30 Kommentarer

hej

Kender du Ccleaner?http://www.piriform.com/ccleaner

TDC-nyhedsbrev har anbefalet programmet.

http://netnyt.tdc.dk/publish.php?id=26869

redigeret tilført dagen efter ovenstående.:

Hej Kb4000

Jeg stod og skulle ud af døren da jeg skrev mit svar, derfor kommer her en lille tilføjelse.Glad humørikon

Jeg er tryg ved Ccleaner, fordi TDC har anbefalet det og da jeg har brugt det jævnligt, og det har hjulpet mig - kender jeg til det program og har en fornemmelse for at (for mig) er programmet idiotsikkert. Jeg har ikke den store it-viden og når programmet er installeret, er de forskællige afmærkninger sat. Dem  der ikke er afmærket, krydser jeg ikke af. Jeg siger ikke, det er det bedste program, jeg siger kun, at det er et regcleaner-program, som jeg tør bruge og anbefale til andre.Blinkende humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Du har fat i det rigtig, det er nemlig meget sansynligt at det er en fejl som er opstået i instaltionen af Outlook, problemet er bare at Outlook laver data filer, som ikke bliver slettet når du afinstallere, der for kan outlook huske at du i forvejen havde en konto, det er en meget handi function hvis man skal have en ny computer så kan man nemlig bare kopir sine datafiler og så har man alle sine mail og konti, uden at skulle opsette noget igen.

du kan finde dine datafiler i: "C:Users%dit brugernavn%AppDataLocalMicrosoftOutlook"(det er standart mappen for datafiler, hvis du ikke har nogle mails du vil gemme kan du bare slette dem alle)

du skal flytte dem til et andet sted, efter du har fjærnet Outlook, og så installere Outlook igen.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

No offence, - men jeg tror ikke på at du har fjernet Outlook fuldstændigt. Det er nemlig en operations der er betydeligt mere tidskrævende end blot at fjerne programmet.

Langt de fleste programmer lægger ikke blot filer i selve programmappen under Programmer, men ganske mange andre steder også, - eksempelvis i mapper som "Program Data" og adskillige andre steder i dit bibliotek (Stifinder).

Hvis du vil finde alle de mapper hvori der ligger filer fra Outlook, skal du først og fremmest aktivere "Vis skjulte filer og mapper", samt fjerne markeringen i "Skjul beskyttede operativsystemfiler".

Herefter kan du slette programmet, og derefter manuelt søge på ALLE de filer og mapper der har noget med Outlook at gøre og slette disse.

Og nu kommer den værste del.

Alle programmer installerer Nøgler i din Registreringsdatabase. Disse nøgler fjernes IKKE selvom programmet afinstalleres.

Det betyder at din registreringsdatabase stadig indeholder alle nøgleværdier til det fjernede program, og for så vidt også opfatter programmet som værende stadigt installeret.

Det er almindeligvis forholdsvis nemt at slette nøgleværdierne i Registreringsdatabasen for et bestemt program, - men lige hvad Outlook angår er det uoverskueligt svært.

Outlook er en del af Microsoft Office, og de programmer der er inkluderet i Office lægger et hav af nøgleværdier på mange forskellige steder i Registreringsdatabasen.

Fremfor at nævne disse utallige steder, så vil jeg i stedet vise dig er screendump af de mange steder hvor der er nøgleværdier til Office/Outlook. Det kan du se på dette link:

http://bildr.no/view/806186

Hele den række mapper du kan se i biblioteksoversigten til venstre indeholder alle nøgleværdier til Office/Outlook.

Hvis jeg skulle løse et problem som dit, så ville jeg afinstallere hele Officepakken. Derefter ville jeg gennemsøge hele mit bibliotek for enhver mappe og fil der hører til Office og slette disse manuelt, - og når så det var gjort ville jeg slette hele mappen (Office) i Registreringsdatabasen.

Sådan, - og kun sådan, kan du fjerne er program fuldstændigt fra din computer.

Hvis der er noget af det jeg her har oplyst dig om, som du ikke vidste i forvejen, så vil jeg anbefale dig helt at lade være.

Registreringsdatabasen er noget af det mest kritisk at rode i hvis man ikke er 110 procent sikker på alt hvad man gør. Et eneste fejlgreb i denne, så er din computer færdig med at køre. Du kan ikke engang starte den, for Registreringsdatabasen er en essentiel vigtig del af computerens opstart, og den læses også kun under opstart.

At din "slettede" Outlook stadig husker hvor langt du er kommet i din opsætning, skyldes netop at der stadig ligger filer og mapper fra denne i din Stifinder, og at din Registreringsdatabase stadig indeholder informationer om disse filer og mapper i nøgleværdierne for disse.

Hvis du "snyder" og blot fjerner filerne uden at fjerne informationerne om disse i Registreringsdatabasen, så løber du en betydelig risiko for at få en opstart, som der sikkert er en del der har prøvet, - nemlig at din computer under opstart kommer med en masse fejlmeddelelser om "Missing files", hvor du ved hver eneste meddelelse skal sidde og klikke på "Ignorer" eller "Fortsæt" for overhovedet at komme igennem opstarten, - og det er faktisk ret irriterende.

Mvh FN ;-)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

PS:

Jeg har foretaget adskillige eksperimenter med forskellige RegCleanere som eksempelvis CCleaner.

Testen er foretaget ved at jeg har fjernet et program, hvorefter jeg har foretaget en oprydning med den pågældende RegCleaner, for at se om den nu også havde fjernet de pågældende nøgler for det fjernede program i registreringsdatabasen, - og det havde den IKKE.

Jeg har til dato ikke fundet een eneste RegCleaner der på tilfredsstillende vis har formået at rydde op i Registreringsdatabasen, - og heldigvis for det fristes jeg næsten til at sige, for hvis den gjorde det, så ville jeg føle mig særdeles utryg ved ikke at vide hvilke kreterier der var ryddet op efter.

De fleste RegCleanere er i bedste fald værdiløse, og i værste fald direkte skadelige.

Af alle værdiløse RegCleanere er denne her den "bedste" / mest harmløse. (se link):

http://majorgeeks.com/RegCleaner_d460.html

Man skal IKKE lade sig narre af at en RegCleaner tilsyneladende fjerner alt muligt andet unyttigt. Den fjerner IKKE nøgleværdier fra programmer der er blevet afinstalleret.

Mvh FN ;-)

Tak for konstruktive svar - ikke mindst til FN.

Konklusionen er lidt trist - jeg forstår det således, at der sandsynligvis er sket en fejl under den første indlæsning, og denne fejl  fortsat er registreret "dybt i maven" på windows 7, og hvis jeg vover at gøre et forsøg på at fjerne den  - således som FN har beskrevet det - løber jeg en voldsom risiko for at spolere ikke bare mit gode humør, men computerens evne til overhovedet at starte op, og der står jeg helt af.

Det er sjældent at jeg må give op, uagtet at jeg egentlig betragter mig selv som en ret rutineret bruger, til hvem vennekredsen hyppigt henvender sig og får løst diverse udfordringer - men man skal kende sine begrænsninger.

Det er for en god bekendt jeg har gjort mig disse anstrengelser, og heldigvis er han i forhold til sit beskedne brug af mails ganske godt hjulpet med TDC's mailbox - ikke mindst efter at man nu kan fylde 1GB på hylderne.

Min sidste overvejelse skulle evt. gå på om jeg skulle downloade f.eks. gratisprogrammet Mozilla  -  eller risikerer jeg bare at løbe ind i en ny skuffelse fordi "et eller andet" forkert fortsat er lagret et sted hvor jeg ikke ønsker at rode med ??

Omdømme 3

Tab nu ikke modet.

Jeg har kun beskrevet den korrekte og fuldstændige metode til at fjerne et program helt, - og jeg forstår godt hvis du ikke har lyst til at give dig i kast med dette.

Du kan eventuelt være heldig med at du ikke behøver fjerne programmet (Outlook) fuldstændigt.

Mielas bud med kun at fjerne Outlooks datafiler er et forsøg værd. (Du skal IKKE slette dem, men blot lægge dem i en anden mappe, således at du kan lægge dem tilbage igen, hvis det ikke virker).

Registreringsdatabasen vil jeg, - indtil videre, råde dig til helt at glemme.

Inden du flytter datafilerne skal du først afinstallere Outlook fra Officepakken. Det gør du bedst ved hjælp af installations-CD'en.

Flyt derefter datafilerne til en anden mappe, og installer Outlook igen.

Datafilerne finder du således i Stifinder:

CBrugeredit-navnAppDataRoamingMicrosoftOutlook

Givet ud fra Windows Vista, men er dog en hjælp til at finde de samme filer i Windows 7. - ellers søg på een af filerne, - eksempelvis outcmd.dat

Hvis du får lyst til at anvende et alternativt mailprogram så er Windows Live Mail et meget godt alternativ.

http://explore.live.com/windows-live-mail?os=other

Mvh FN ;-)

PS: Her lidt nyttig læsning om Outlook datafiler, - hvad de bruges til, og hvor de findes:

http://office.microsoft.com/da-dk/outlook-help/flytte-en-outlook-datafil-fra-en-computer-til-en-ande...

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, Og undskyld.

Jeg kan ikke se hvordan det skulle hjælpe at "fjærne" outlook i registrenings databasen, idet Outlook ikke gemmer oplysninger om konti Datafilerne/Postmapperne.

du kan heller ikke helt fjærne Outlook fra Regstrings databsen uden du gør det manuelt, hvilket jeg ikke vil anbefale, med mindre man er 100% sikker på hvad man skal gøre og jeg har ikke set en beskrivelse af hvad man presis skal fjærne og hvad man bestemt ikke skal røre ved, så mit bedste råd ville være at holde dig fra programmet RegEdit som bruges til manuelt at rediger i registrenings databasen.

Datafilerne ligger i den mappe som jeg beskrev før, og bliver ikke fjærnet hvis du afistallere Outlook.

Jeg har Lavet et program til at tage Backup og/eller slette datafiler i outlook, jeg ligger ikke et link forde den stadig er i beta stadiet og derfor ikke gennem testet.

Omdømme 3

Det er jo kun beklageligt hvis du ikke kan se nogen grund til også at fjerne nøglerne i registreringsdatabasen, hvis man, - således som jeg beskriver, ønsker at fjerne et program fuldstændigt.

At jeg beskriver hvordan det skal gøres er ikke ensbetydende med at jeg anbefaler spørgeren at gøre det. Jeg fraråder faktisk spørger ret tydeligt ikke at give sig i kast med dette medmindre spørger er en meget rutineret "IT-nørd".

Det er lodret forkert når du informerer (misinformerer) spørger om at Registreringsdatabasen ikke indeholder nøgleværdier for konti i Outlook. Det gør den, - adskillige steder endda.

Her et screendump som dokumentation for dette:

http://bildr.no/view/806854

Og her er et til:

http://bildr.no/view/806859

Mvh FN

Omdømme 3

Hej, Undskyld, jeg ved hvormeget du hader når folk overspamer tråden med deres diskutioner.

Men de enteryes du referer til findes ikke i Windows 7, jeg har styr på hvad der står i min RegDatabase og jeg har tilmæd for at være sikker kikket alle nøgler igennem, de er der bare ikke.

Jeg vil dog også sige at Navnet på enteryen i andet billede ken det tydligt siges at det ikke er til Office Outlook, men jeg vil nærme byde på at det er til Windows "Vista" Mail.

Hvad der står i registrenings databasen i Windows 7 til Outlook 2010.

er ting som hviken lyd der skal afspilles når en mails modtages, hvor Datafilerne ligger(hvis de ikke ligger i standart mappen, ting som man hvis man skulle skrive et mindre program ville ligge i en Database.xml

Både i følge Mig og microsoft Ligger Konto Oplysninger samme med Postmapperne i datafilerne(der af også navnet Datafiler)

Udklip.PNG

Omdømme 3

Citat:

"Hej, Undskyld, jeg ved hvormeget du hader når folk overspamer tråden med deres diskutioner."

Hvorfor fanden lader du så ikke være?

Informatiomerne vedrørende Registreringsdatabsen er udelukkende givet i forbindelse med at jeg påpeger at et program kun kan fjernes fuldstændigt hvis man også fjerner dets entries i Registreingsdatabasen, - og så er det, i en forbindelse fuldstændigt ligegyldigt hvor mange eller hvor få entries der er i Windows 7 kontra XP og Vista.

Det gælder stadig at en fuldstændig fjernelse også inkluderer fjernelse af nøglerne i Registreringsdatabasen.

Det var en oplysning til spørger, - og ikke et debatoplæg til dig. I øvrigt har jeg ej heller tilrådet spørger at ændre i Registreringsdatabasen. Jeg har tværtimod frarådet det.

Så hvad er dit formål med at sidde og tærske langhalm på det? Det er hverken til nytte for spørger, mig, eller nogen som helst andre.

Kigger du på et af mine tidligere svar, så vil det fremgå at jeg allerede i dette henleder spørgers opmærsomhed på datafilerne. Jeg lægger oven i købet et link til Microsoft, hvor spørger kan læse mere om datafiler, hvad de bruges til og hvordan de håndteres.

Så eftersom jeg IKKE har angivet ændringer i Registreringsdatabasen som en del af løsningen, - men udelukkende nævnt det som en oplysning til hvordan man fjerner et program helt, så fatter jeg ikke hvorfor du skal blive ved med at sidde og kloge i det.

FN

Omdømme 3

Hej,

Lige et pænt sprog ville være rart.

forde det er en relavandt diskution og så at andre bruger kan få de rigtige oplysninger.

den holdte ikke længe vores "Våbenhvile"

Omdømme 3

Citat:

den holdte ikke længe vores "Våbenhvile"

Nej, - og det gør min medvirken på dette forum heller ikke.

Jeg er dødtræt af at du sidder og påtvinger mig en komplet ligegyldig og overflødig debat i mange af de tråde jeg svarer i.

Jeg har gentagne gange bedt dig om at henvende dig til spørger og IKKE til mig, eftersom jeg ikke gider spilde min tid på dit ligegyldige ævl.

Citat:

"så at andre bruger kan få de rigtige oplysninger"

Hvilke du nærmest pr. automatik mener at de er (altså rigtige) når de kommer fra dig, - hvilket igen leder mine tanker hen på din profilbeskrivelse, der får mig til at antage at du i udpræget grad lider af en betydelig selovervurdering.

"Jeg er meget intilligent", - skriver du. Det statement burde du, ærligt talt, lade andre om at vurdere. Det klinger umådeligt hult, og virker direkte patetisk, når man selv er nødt til at gøre opmærksom på det, og efterlader nærmest et indtryk af det stik modsatte.

Slut herfra.

FN

Omdømme 3

Hej, lige for at opsumere og suplere hvad jeg har skrevet

Det mest sansynlige er et problemet er opstået ved en fejl da Outlook blev installeret.

der vil løsningen være at Tage en backup af dine Datafiler, og så fjærne Office eller bare Outlook installere den igen.

kontrollere at det virker, hvis der er mails i datafilerne kan skulle du bare kunne ligge dem "på plads" igen og så skulle det hele virke.

http://www.slipstick.com/config/backup2010.asp

her kan du finde en liste over hvor datafiler ligger i Windows XP - Windows 7(i dit tilfælde skal du scrolle ned til Vista And Windows 7 File Locations. Der er også en beskrivelse af hvad de forskellige filer bruges til. 

notes:

det er også altid en godide at have en Backup af dine datafiler, lige som alt andet på din computer da det vil tillade dig at gendanne dine mails og mail konties og andre instillinger.

Det er en god ide at bruge en regClener som suplemang til Antivirus og Spyware, da den vil fjærne unådvntige enteryes i den registrenings database og kan derfor være et af de paremetere der gør at din computer køre hurtigere. men det vil ikke løse det pågældene problem.

Jeg skylder vel en afsluttende kommentar på denne tråd.

Uanset de mange råd - sikkert allesammen velmente - har jeg givet op.

Jeg har renset og slettet diverse outlook-relaterede mapper efter bedste evne - manuelt så vel som ved brug af CCleaner - og jeg har indlæst outlook igen, og hver gang med samme negative resultat - og efter det sjette, syvende eller var det ottende forsøg var der åbenbart gået totalt ged i det hele, og outlook lod sig til sidst ikke åbne - hverken med bønner, trusler eller gråd.

Og jeg skulle IKKE ind og pille i de områder, som så mange også har frarådet  - og da slet ikke på en anden mands computer !

Jeg hader at gi' op, men da brugeren slog sig til tåls med at benytte TDC-mailboxen direkte -  bl.a. fordi hans mail-korrespondance er meget beskeden - og iøvrigt er så evig taknemmelig for at hans udtjente og afdøde computer nu er erstattet af en spritny model, hvor alt andet end outlook kører meget bedre end før, så kommer der jo også et tidspunkt, hvor yderligere tidsforbrug ikke står i et rimeligt forhold til resultatet.

Jeg synes nu nok at diskussionerne og de velmente råd på tråden blev lidt "langhårede" undervejs - jeg mener ikke at jeg lagde skjul på, at jeg bestemt har mine begrænsninger udi kendskabet til "de rigtig svære ting" - men det så ikke ud til at anfægte alle !

På et tidspunkt kom jeg til at tænke på salig Søren Kirkegaard, som så rigtigt skrev:

"At man, naar det i Sandhed skal lykkes En at føre et Menneske hen til et bestemt Sted, først og fremmest maa passe paa at finde ham der, hvor han er, og begynde der.

Enhver, der ikke kan det, han er selv i en Indbildning, naar han mener at kunne hjælpe en Anden. For i Sandhed at kunne hjælpe en Anden, maa jeg forstaae mere end han – men dog vel først og fremmest forstaae det, han forstaaer. Naar jeg ikke gjør det, saa hjælper min Mere-Forstaaen ham slet ikke. Vil jeg alligevel gjøre min Mere-Forstaaen gjældende, saa er det, fordi jeg er forfængelig eller stolt, saa jeg i Grunden istedetfor at gavne ham egentligen vil beundres af ham. Men al sand Hjælpen begynder med en Ydmygelse; Hjælperen maa først ydmyge sig under Den, han vil hjælpe, og herved forstaae, at det at hjælpe er ikke det at herske, men det at tjene, at det at hjælpe ikke er at være den Herskesygeste men den Taalmodigste, at det at hjælpe er Villighed til indtil videre at finde sig i at have Uret, og i ikke at forstaae hvad den Anden forstaaer."

Altså ikke for at være uartig - men bare for at minde om forudsætningen for at hjælpe andre, og jeg plumper sikkert også selv i til tider Glad humørikon

Og tag endelig ikke fejl - jeg fik ikke løst den konkrete opgave, men til gengæld fik jeg da masser af ny indsigt  -  og jeg fik inspiration til at downloade CCleaner og Teamviewer, som jeg allerede har haft glæde af, så alt i alt har dette mit første møde med TDC-forum været lærerigt og givtigt - så tak til Jer alle.

med venlig hilsen

KB4000

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints CVX har modtaget fra andre medlemmer.

Hej KB4000

Damn - det er surt når man ikke kan komme til bunds i den slags.. Har selv prøvet det, og nederlag smager ski aldrig godt...

Jeg synes du har en rigtig god afsluttende bemærkning... Du gør opmærksom på at den hjælp der blev givet, egentlig gik hen over hovedet på dig - Synes det er kanon at du bringer det op, for der er jo ikke meget hjælp at hente, når man ikke fatter en meter (og det ikke nytter at ringe til Peter..) Har vist selv nævnt det i en af de andre tråde, at man som hjælper skal være varsom med ikke at stå på en højere platform, end den der skal modtage hjælpen... Som hjælper står man jo forhåbentlig på et højere kyndighedsniveu - men derfor er der vel ingen grund til at iføre sig høje hæle..... Nå, nok om det...

Den her tråd blev nu også vansiret af, at der faktisk var en del indlæg (også fra undertegnede) der af en eller anden grund blev "bortredigeret" - hvorfor ved jeg ikke ... Og det undrer mig stadig, at indlæg decideret kan forsvinde, uden at der bliver givet en grund..

Men jeg vil nu her på falderebet tillade mig at henlede din opmærksomhed på, at din patient måske nok er døende - men at der nu stadig er uafprøvede muligheder..

Faldt over et udenlandsk forum, hvor netop dit problem er beskrevet - Men da du nu har fået kvæstet dit offer temmelig meget, er der nok ikke håb om at du kan benytte de metoder der normalt giver adgang til afinstallering.... Så derfor blev der foreslået et program (som jeg aldrig har hørt om - men som åbenbart er velkendt) der angiveligt skulle kunne finde de sidste stumper af et program der nægter at forsvinde..

Programmet hedder "Revo Uninstaller" - og findes i både en free og en købe version... Har ikke selv fået det testet endnu, men det er da så berømt at det findes på Wikipedia (så nogen kender det jo)

Vil selv ha det prøvet af her i weekenden, bare for at se hvad det kan... Måske det var noget i fald du fortryder dit nederlag.... Hvis du gør, skal du når du anvender programmet, bruge en funktion der hedder "Hunter Mode" - det skulle være specielt effektivt over for besværlige programmer....

http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Og nu hvor vi er i gang med bla. Søren Kirkegaard. Kan jeg da lige give et bidrag fra Mattheus evangeliet (Matt 5:37) : Men eders Tale skal være ja, ja, nej, nej; hvad der er ud over dette, er af det onde.

Håber i forstår meningen ....

Mvh. CVX

Hej KB4000

Hmmm - ja du har til dels ret. Jeg kan nu godt få øje på et par indlæg der ikke fremstår, som skrevet i et højt teknisk it-sprog. Hvad enten man har lidt eller meget teknisk viden er det altid en balangegang, hvor meget eller lidt der skal skrives.

For lidt er det for barnligt og for meget er det for nørdet. Jeg mener nu at få linier er nemmere at overskue, end en hel roman, men det er bare min mening. Jeg tror dog, at alle forsøger at svare  så godt som overhovedet muligt.

Hej CXV

citat: "Og det undrer mig stadig, at indlæg decideret kan forsvinde, uden at der bliver givet en grund."

Ja - det undrer jeg, mig også over.

Ang. dit religiøse indslag: Jeg fatter ikke en meter, men jeg kan jo prøve at ringe til Peter.Meget glad humørikon

Omdømme 1

HA - Maja....

Du har jo humor - Er det mon Sankt Peter.... ?

CVX

Humørikon med tungeMeget glad humørikon

Redigeret tilført:

Ja

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej KB4000

Ja det er en sjov afslutning på en lang tråd, Meget glad humørikonog det bliver da også lidt sjovere når jeg tilføjer at du jo egentlig i første omgang kunne have anvendt et gendannelsespunt fra det tidspunkt hvor outlook 2010 blev installeret første gang på den pc du har bøvlet med. Overrasket humørikon

Hej Alle

Ja -  jeg har humor - men det har KB4000 da også.

I mine øjne, er det mest tekniske svar i hele tråden, markeret som [accepteret som løsning] på et problem der ikke blev løst.Blinkende humørikonOverrasket humørikonMeget glad humørikon

Omdømme 3

Ja, det er virkelig humor af høj klasse. Meget glad humørikon

Det er næsten lige så hylende grinagtigt som den omstændighed, at den af de faste svarere der er mest spejlblank hvad IT-viden angår, ligger som nummer 2 på listen over "Thumbs up".

Så vi er ganske enige, - Markerede løsninger og Thumbs up kan i nogle tilfælde være særdeles misvisende. Blinkende humørikon Overrasket humørikon Meget glad humørikon

Omdømme 1

Well - whatta you know .......

Her må jeg lige bakke op om FN - Det indlæg der er markeret som løsning, er en løsning... At gå ind og manuelt fjerne poster med regedit i registreringsdatabasen, er en løsning... Og det kan altså sagtens lade sig gøre - og så skal vi heller gøre det værre end det er.. Regedit har en søgefunktion, hvor man kan skrive det specifikke ord man vil søge på - i det her tilfælde ville jeg skrive ordet "outlook" i søgefeltet, og lade den selv søge registreringsdatabasen igennem, og så fjerne alle de entry's der svarer til søgekriteriet.. Det kan altså ikke gå helt galt...

Men har man ikke mod på at anvende den fremgangsmåde, er det selvfølgelig ikke en løsning for netop denne spørger - Og vedkommende må så ty til programmer der kan gøre det for en (og disse fjerner ofte ikke alt det man gerne vil ha) eller opgive projektet....

I et af de indlæg jeg skrev (som blev slettet) gjorde jeg opmærsom på Norton Utilities - Dette er et rigtigt stærkt værktøj, for dem der ikke har de fornødne kundskaber eller mod, til at gøre det selv... Det koster selvfølgelig penge - som alt der virkelig duer ofte gør...

CVX

Hej CVX

Jamen det er jo i en helt anden tråd du anbefalede det pogram, og det står der da endnu:

/t5/Bredb%C3%A5nd/Problemer-med-internettet/m-p/22515#M3926

Jeg troede du mente alle de indlæg der pludselig en dag der var forsvundet. Det må du undskylde.Trist humørikon

Omdømme 1

Damn....

Sorry - det var ski lige en mindre blødning i øverste etage... Mente det var i den her tråd, at jeg anbefalede Norton Utilities - Godt du lige fangede den fejl i farten..

Det var den her tråd, der pludselig blev en del kortere.... Min fejl 40 + 40 ...

Skal ski nok lige skrue ned for blusset, når jeg ikke engang selv kan holde styr på hva dælen jeg har skrevet hvor... Hmmmm...

CVX

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P