Mobiltelefoners interne antenne?

Jeg ved af erfaring at der kan være stor forskel på kvaliteten på mobiltelefoners antenne. Jeg står foran at skulle investere i ny mobil og vil gerne have en med god antenne. Hvilken mobil har en god antenne?

6 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BH81 har modtaget fra andre medlemmer.

Stenvirk skrev:
Jeg ved af erfaring at der kan være stor forskel på kvaliteten på mobiltelefoners antenne. Jeg står foran at skulle investere i ny mobil og vil gerne have en med god antenne. Hvilken mobil har en god antenne?

Sony Xperia Z, synes jeg har en af de bedste antenner jeg har prøvet på en smartphone. Desværre synes jeg skærmen var ret dårlig på den.. Så har HTC one, her er den faktiskt også ret god, da de har fjernet antennen nede fra bunden af telefonen, det gør at der er lidt mere stråling mod hovedet i SAR målingerne. Men gør at når man holder telefonen i hånden, vil signalet ikke bliver dæmpet kraftigt som det ellers vil på mange andre smartphones..

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Tænk har netop lavet en test:

http://taenk.dk/nyheder/se-antennekvaliteten-paa-228-mobiltelefoner

Vh

Peter

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BH81 har modtaget fra andre medlemmer.

PeterA skrev:
Tænk har netop lavet en test:

http://taenk.dk/nyheder/se-antennekvaliteten-paa-228-mobiltelefoner

Vh

Peter

Godt timet for dette indlæg

Men mobilerne er "gamle" og de tester kun på 900Mhz hvilket måske kan antyde noget.. Men at den er god på 900Mhz, kan så betyde at den er dårlig på 2100Mhz som fx TDC benytter til 3g, ingen teknisk dokumentation over deres test.. Er det testet vandret eller lodret begge dele og testen udført med ydre påvirkning som fx en hånd som man jo skal benytte for at holde mobilen..

LIge præsis det med hvor antennerne og hvordan antennen i mobilen er placeret kan betyde ret meget.. end hånd fra et menneske kan sagtens dæmpe signalet med 15db og 3db er en halvering af signalet...

Spild af skatteborgenes penge på den useriøse test de stille for døren.. Det giver ingen mening at lave test af gamle mobiler.. De har ikke engang testet nogle LTE telefoner, og hvorfor ikke test på 800 og i den anden ende af skalaen på 2600Mhz...

Hvis det skal bruges til noget, skal testene dokumenteres, og test skal være udført INDEN mobilerne rammer markederne/butikkerne

Jeg er enig i at det er underligt at man kun tester ved 900 MHz, men der hvor jeg ofte opholder mig, hvor jeg ikke kan anvende opkobling til Wi-Fi, er det for det meste kun 900 Mhz der er opnåelig.

Jeg mener også at der burde være relevante standarder for hvorledes fabrikanter/produktleverandører skal oplyse værdier for mobiltelefoners interne antenner. Det er jo umuligt at teste inden køb i langt de fleste tilfælde.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg kan kun være ening. Der burde være en anerkendt målemetode som kunne ende i et sammenlignligt index der var enkelt for forbrugerne at tage stilling til.

Det findes ikke, fordi producenterne ikke er interesserede i at offentliggøre hvor dårlige deres enheder i vidt omfang er. Der er også et paradoks. De asiatiske producenter er langt de største på verdensmarkedet. De producerer masser af forholdsvis billige telefoner til kunder, som i vidt omfang er glade for bare at få en form for kontakt til et mobilnet.

I f.eks. Danamrk er Apple's produkter store. Man kan ikke ligefrem kalde deres produkter billige. Alligevel scorer de notorisk lavt i de uafhængige tests der laves. Det kunne tyde på at forbrugerne generelt er ligeglade med antennekvaliteten. Hvis de ikke var ligeglade - så ville de vælge et alternativt produkt.

De store producenter har således ikke noget incitament til at gå med i en ordning, og top-brand producenterne har heller ikke. Som i så mange andre sager kan man kun opfordre forbrugerne til at gøre deres indflydelse gældende. Hvis forbrugernes indkøb blev styret rationelt til de produkter der gav bedst value-for-money, så ville producenterne hurtigt følge med.

Vh

Peter

Jeg er fuldstændig enig i at vi som forbrugere må sikre at vi køber så vi får mest value for money. Problemet er blot at forbrugere er meget forskellige og vægter vidt forskellige tin højest. Mange unge går f.eks. efter det mærke som er mest populært på det pågældende tidspunkt. Nogle går efter det smarteste udseende, mens andre som mig, vægter bedst mulig antenne, da der er relativt dårlige antennemodtageforhold, hvor vi bor i sammerhalvåret.

Vi mangler et sted, hvor vi som forbrugere kan rate mobiltelefoner ud fra vores oplevelser, så andre kan få glæde af denne viden. Findes dette?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)