Mobilt bredbånd virker dårligt/ikke

• Deltager
  • 3 kommentarer
Hej,

Til brug i vores sommerhus på vestsjælland har vi et mobil bredbånds-modem fra TDC, der afregnes pr. dag.

Tidligere (1 år tilbage) kunne vi normalt opleve at få en god forbindelse - dvs 3G med den blå lampe lysende og sjældent hoppede forbindelsen ned til 2G (grøn lampe).

Nu skal vi være heldige for overhovedet at få en 2G forbindelse. Oftest bliver meldingen at der intet netværk er.

I den samme periode siger TDC at de har opgraderet hastighed og dækning på mobilt bredbånd. Gør vi noget forkert eller skal vi bare finde en anden leverandør? Det vi har nu er ubrugeligt.

mvh

Keld

6 Kommentarer

Jeg bor i Odsherred og har haft det samme problem ofte - men ikke kun her  - også under besøg i  Storkøbenhavn.

I de seneste dage har der også været utrolig dårlig forbindelse på vores faste forbindelse og så er det surt ikke at kunne have det mobile som reserveforbindelse - det er den jo også indkøbt til.

Mon der er andre muligheder end at skifte operatør ?

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Teleforum har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg har sommerhus ved Sejerøbugten. Også her er der alvorlige problemer, men de kan muligvis afhjælpes ved at tvinge Connect It til kun at køre 3G. Connect It er så dum at den foretrækker EDGE, hvis EDGE sender kraftigere end 3G, også selv om der er tilstrækkeligt 3G signal.

Hvis jeg starter Connect It - uden at gøre noget - kører det elendigt. Hvis jeg tvinger den til kun at køre 3G kører (som regel) tåleligt.

Er der nogen TDC-ansatte, der har en mening om mobilt bredbånd og hvorfor det er blevet dårligere samtidig med at reklamerne siger det er blevet bedre og hurtigere?

Keld

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Teleforum har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Kelsan,

Jeg er ikke ansat i TDC men vil alligevel godt kommentere..

Som jeg opfatter TDC's kampagne, går den ud på at de 'små' abonnementer ændres således at max. downloadhastighed ændres fra 1 eller 2 Mb/s til 6 Mb/s således at man kan køre hurtigere hvis nettes kapacitet tillader det.

Jeg tror ikke TDC har forringet bredbåndnettet, derimod tror jeg at de mange smartphones 'æder' en mængde datakapacitet således at en given datamængde nu skal deles mellem mange flere brugere, hvorfor det kan synes dårligere/langsommere.

Jeg er enig med dig i at det ville klæde TDC at udbygge nettet, så vi alle kunne få mere glæde af det nye maksimum.

Jeg bor i midtjylland og har helt samme problem. Efter at TDC hævede hastigheden fra 1 til 6 Mb er min forbindelse blevet langsommere, den kører ofte på EDGE. Jeg gør som foreslået af Teleforum: tvinger den til at køre 3G, det hjælper - lidt.

Heldigvis kan jeg snart blive tilsluttet fiberbredbånd, så er det farvel til TDC! 

Omdømme 1

Hej tveskæg,

Jeg har et lille PS:

Det er min erfaring at man skal tvinge Connect It til at kun køre 3G hver gang den startes, også selv om der er et mærke ud for 'Kun 3G'. Jeg kan godt forstå hvis du ryster på hovedet, men Connect It er åbenbart ikke skrevet af de skrappeste programmører på kloden.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)