Svar

Mobilt bredbånd på iPad i udlandet (Rejseklar data)

• Bruger
  • 10 kommentarer
Hvordan benytter man mobilt bredbånd på sin iPad i udlandet når man er tilmeldt Rejseklar Data?

For at aktivere systemet skal man fra enheden (normalt en telefon) aktivere roaming hvorefter TDC sender en SMS som man skal svare på (ja til at aktivere roaming for 10 Mb data, til 29 kr).

Problemet er at en iPad (mig bekendt) ikke kan sende og modtage SMSer. Og jeg har ikke nogen iPhone som jeg kan flytte sim-kortet over i. Jeg har kun en HTC og der er kortet af en anden størrelse.

Der må være en work-around(?)

Mvh Claus

icon

Bedste svar af Alex1 29 november 2012, 13:49

Hej igen Claus,

Den besked jeg fik, da jeg undersøgte din sag, var "Den nyeste iPad". Da mit kendskab til Apple produkter ikke er så stort som det burde være, har jeg nok bare formodet det betød iPad 3.

Teknikeren har nok omtalt den nye Retina iPad. Tror desværre ikke din iPad har en indbygget sms funktion, og kræver derfor forskellige risikable handlinger, for at få en sms funktion. Dette vil jeg bestemt ikke anbefale, da det også betyder man mister sin garanti på produktet.

Jeg har taget dit forslag videre, og udmeldingen var at de sagtens kunne forstå dit argument, og de ville kigge nærmere på det, på et senere tidspunkt.

Da du bestemt ikke er den eneste der oplever det her problem, er jeg overbevist om der bliver gjort noget ved det i fremtiden. Men kan ikke give dig en tidshorisont.

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Claus,

Der skal modtages en sms bekræftelse for at kunne aktivere rejseklar data.

Det er korrekt af iPad 1 & 2 ikke har en indbygget SMS funktion, og derfor ikke kan modtage sms'er. Dog har den nye iPad 3 funktionen, og de fleste Android tablets.

Det letteste ville helt klart være at sætte simkortet over i en mobil telefon, og aktivere funktionen via mobil. Men da din mobil ikke er kompatibelt med disse type sim korts, er det også et problem.

Du kunne henvende dig i en TDC Butik og betale for et kombi simkort, hvilket tillader dig at konvertere mellem sim typerne.

I øjeblikket er der desværre ikke en smartere work-around.

Håber det opklarede lidt.

Alex

Tak for svaret.

Hvordan får man SMS funktionen til at virke i en iPad3 (jeg går ud fra du mener "The New iPad" og ikke den helt nye Retina iPad(?).

Jeg har i "Forslags-forum'et" stillet det forslag at man skulle kunne bruge et andet mobilnummer tilknyttet sit data-sim kort så aktiverings SMSerne sendes til telefonen men det er kortet i tablet'en der aktiveres.

Men hvis du kan fortælle mig hvordan jeg får min "The new iPad" med mobildata (i folkemunde iPad3) til at sende og modtage SMSer er jeg meget taknemmelig

Mvh Claus

Omdømme 1

Fejlbesked, se nedenstående svar.

Omdømme 1

Hej igen Claus,

Den besked jeg fik, da jeg undersøgte din sag, var "Den nyeste iPad". Da mit kendskab til Apple produkter ikke er så stort som det burde være, har jeg nok bare formodet det betød iPad 3.

Teknikeren har nok omtalt den nye Retina iPad. Tror desværre ikke din iPad har en indbygget sms funktion, og kræver derfor forskellige risikable handlinger, for at få en sms funktion. Dette vil jeg bestemt ikke anbefale, da det også betyder man mister sin garanti på produktet.

Jeg har taget dit forslag videre, og udmeldingen var at de sagtens kunne forstå dit argument, og de ville kigge nærmere på det, på et senere tidspunkt.

Da du bestemt ikke er den eneste der oplever det her problem, er jeg overbevist om der bliver gjort noget ved det i fremtiden. Men kan ikke give dig en tidshorisont.

Øh? Svaret var tomt... 

Omdømme 1

Var en fejlbesked, mit svar er ovenover dit seneste indlæg Glad humørikon

Tak for svaret. Jeg vil håbe det er i orden inden jeg skal på ferie eller forretningsrejse næste gang (omkring 1 feb.).

Jeg lukker den herfra.

Mvh Claus

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)