Mobilt Bredbånd - opdatering af "Connect It" softwaren på et Huawei E1550 modem

Hej..

Jeg er indehaver af en Huawei E1550 modem, med pre installeret software Connect It i version 1.0.0.0

Det har indtil fornyligt, virket upåklageligt, det vil sige lige indtil jeres opdatering af Connect It, til Version 2.0.0.1.

Hvis den tidligere version af connect it er installeret på computeren, får du efter ganske få sekunders opkobling, besked om, at der findes en obligatorisk opdatering til din modem (på 27,3mb) som du skal downloade og installere.

Fint nok, derud af det går, afinstallationen af den tidligere version begynder, og herefter starter installationen af det nye software.

Det går så mindre godt, der opstår en masse fejl undervejs, man får kastet det ene vindue med fejlmeddelelser i hoved efter det andet, og til sidst når computeren skal genstartes, kan den ikke selv klarer opgaven, og må slukkes på den hårde måde (stikkontakt - sluk og tænd).

Til min store overraskelse virker modemet fint efter opstart af windows påny, det kan man så undre sig lidt over [i].

Denne installation er nu forsøgt på 3 bærbar computere, med Win XP pro 32 bit, og med samme resultat hver gang, jeg har også forsøgt på en Win 7 - 64 bit maskine, her går det bedere, ingen fejlbeskeder, men det virker dog ikke uden en genstart, det bliver så ikke bedt om.

På jeres hjemmeside er der en fin forklaring på hvordan man opdatere både firmware og softwaren på sit modem, problemet er bare, nu har jeg prøvet alle jeres link til ny software, og ingen af dem indeholder den nye version 2.0.0.1.

Vil i godt lægge den nye software ud på jeres side, eller smide et link her eller lignende, det er lidt belastende, at hver gang man sætter modemmet i en anden pc, skal den opdatere de 27,3mb.

Jeg håber i kan løse opgaven, for mig og ikke mindst jeres andre brugere.

med venlig hilsen

Poul-Erik Larsen

3 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Teleforum har modtaget fra andre medlemmer.

Connect It software til Huawei modems kan du finde på denne arese:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/publish.php?dogtag=p_help_mb_ins_opd

Hej..

Dit link henviser til TDC's hjemmeside for download af software til mobile modems, men der er ikke til en nyere version af connect it 2.0 til huawei E1550, derimod den gamle version 1.0, den kan jeg ikke bruge til så meget, det er jo netop det der er problemet, softwaren er ikke opdateret til den sidste nye.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Teleforum har modtaget fra andre medlemmer.

Udskyld (røde ører) jeg må prøve at lære ikke at rode mig ind i noget jeg ikke har forstand på.

Jeg har et Huawei 1752 moden der kører version 2. Da jeg fik det for snart 2 år siden, kørte det Mobile Partner, men da TDC påstod at Connect It var bedre (jeg foretrækker nu mindre dårlig), installerede jeg det - version 1. Nu er det jo længe siden men der var vist noget om en opdatering til version 2 - den var vistnok automatisk ?

Senere fik jeg så et E 180 modem som jeg prøvede at køre uden at ændre noget. Det resulterede i at den brokkede sig over at modemet's software var ældre end PC'en. Jeg er temmelig sikker på at jeg kunne hente version 2 software til E 180 direkte, lad det være min unskyldning for at tro at al softwaren er version 2.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)